27 april 2024, 23:31:10

Komt veel stof vrij bij wassen

Gestart door Wallie, 5 januari 2009, 21:24:15

« vorige - volgende »

Wallie

Hallo valkvrienden,

Er zijn twee probleempjes.
Mijn lieve valkje laat bij het wassen veel stof vrij. Is dat normaal? Als hij (of zij onbekend ::)) zich een tijdje op mijn schouder heeft gewassen is mijn schouder spierwit van de dons en dergelijke  :o

Het tweede probleem
Hij wast zichzelf nooit met water. Nu heb ik sinds kort een sproeier gekocht om het eens uit te proberen, maar als ik hem nat sproei gaat hij net zolang niks doen totdat het water is opgedroogd  ???
Anyway het is gewoon een heel maf beesje xD

Kimm

hoi,

dat er stof vrij komt is erg normaal ;)

als hij zich na het douchen niet gaat poetsen zou ik hem een beetje droog maken in een handdoek anders blijft hij zolang nat zitten.
waarom hij dan niet poetst weet ik niet. misschien is hij daarna van slag? vind hij het wel lekker?

groetjes kim


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Iris en Wim

Onze Wamba was in het begin ook niet echt zot van de sproeier. Dus door er heel veel tegen te praten en te fluiten konden we hem toch op zijn gemak stellen en na een tijdje deed hij dan wel zijn pluimpjes open om zich goed nat te laten spuiten. Ondertussen gaat hij zelf mee onder de douche en hij geniet ook van de haardroger achteraf. Tis in het begin ook helemaal nieuw voor het beestje he

Rianne

Valkparkieten zijn 1 van de stoffigste vogelsoorten om te hebben dus dat je valkje veel stof verliest is normaal. Regelmatig sproeien helpt hier een beetje tegen.
Met de sproeier wordt je valkje niet snel doornat dus afdrogen is niet noodzakelijk. Sproei niet vlak voor de avond, anders koelt hij af in de nacht en kan hij ziek worden. Ik had een valkje die ook meeging onder de douche, hij bleef gewoon stil zitten en dronk van het water. Ik had wel het idee dat hij het leuk vond, anders vluchtte hij wel.