Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Anke ..thx. hoor. Ik vind die valkjes ook mooi hoor! Maar kan niet alles houden he!
Veel te veel. Ik hoop echt dat ik nog een paar valkjes kan verkopen ook! Grtjs. Ann

Hoi Sanne, leuk dat je in mijn boekie komt kijken, fijn dat je de trip en foto's leuk vond, grtjs. Ann

Hoi iedereen...hier nieuwe foto's en updatetje...

FOTO'S

En die lieve tamme Jago,(te koop)

en Mysterie

Mijn eigenwijs valkje Suske

en Wiske

Amore

Silver

Dierenfreackske

Hoi hoi ....even een update...vandaag gaan 2 koppeltjes appart waar we alvast volgend seizoen een nestje van gaan doen.. er is alvast 1 koppel bij waar jullie al iets van hebben vernomen.

En ze blijven ook appart tot na het kweekseizoen. We gaan ook een kweekverslagje bijhouden. Matthias is ook een site aan het maken....waar de jonkies gemakkelijker gereserveerd kunnen worden.

Zo kunnen de mensen ook zeker zijn dat ze een bepaalde mutatie hebben.

Matthias vind dat beter omdat hij iets wil doen met een paar mutaties....mocht het niet zeggen eerst maar ja ...anders is het te verwarrend voor mensen die deze mutatie dan willen .

Als die dan een nestje hebben kunnen ze alvast zeker zijn dat ze de juiste mutatie hebben! Verder ben ik nog steeds dezelfde en verwen ik de valkjes zoals ik altijd doe!

Maarja, ik ben nu eenmaal zo he!

Matthias heeft geen tijd voor dagboekjes, en wil dat ik het dan voor hem doe, gewoon een kweekdagboekje ofzo ....

Dit koppeltje gaat alvast appart

Princess en Twister

Twister

Princess

Twister is een bonte witmasker split lutino
Princess is bleekmasker opaline bont

even de berekening erbij halen

Moeder:bont gepareld split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
Vader:bont witmasker split voor {X1: cinnamon lutino}

man afkomst:
25% bont witmasker split voor {X1: cinnamon lutino} {X2: gepareld}
25% bont witmasker split voor {X2: gepareld}
25% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1: cinnamon lutino} {X2: gepareld}
25% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: gepareld}

pop afkomst:
25% bont witmasker cinnamon lutino
25% bont witmasker
25% bont cinnamon lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
25% bont split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)

Dierenfreackske

Vandaag ook even veertjes rapen in de voiliere en beetje mooi maken, de nieuwe valkjes Simba en Videl maken het ook super....

Suske is nog steeds zo lief en komt direct naar me toe als ik mijn hand uitsteek naar hem , dan komt hij op mijn arm gesprongen, hihi, wel is hij snel weer weg, hij komt gewoon eens gedag zeggen he...om dan weer met zijn vriendjes te spelen.

Lucky heeft gisteren de hele tijd bij me gezeten.

Luna en Sonny zijn ook close en Luna is wel in de rui hoor!
Ayko en Alix zijn heel de dag bezig met poetsen en elkaar kroelen...wel lief hoor!
Ook Felix en Fleurtje zijn nog steeds verliefd he, ze slopen heel de schommel kaal, hihi! (de driehoeksschommel he)en kunnen hun uren bezighouden samen.

Lilly is nog steeds een hele mooie meid , en heeft zo'n mooie witte veren he, mijn sneeuwwitje, hihi! Hoor toch liever Lilly hoor!

Met Nottie gaat het heel goed, soms als hij fluit, luisterd heel de valkjesvoiliere gewoon mee!

Dan hoor je alleen Nottie terwijl het eigenlijk vol zit met andere valkjes die ook veel fluiten hoor! Maar als Nottie begint, is iedereen aan het luisteren, om achteraf hem gewoon na te fluiten...hier zijn nu ondertussen veel valkjes die al Nottie zijn deuntjes na fluiten he! Wel grappig hoor!

Silver zit steeds zichzelf te bevredigen op de spiraal, haha, wat een lieverd is het ook!

Anders niets speciaals hier , gaat allemaal gewoon zijn gangetje he, slopen, eten slapen poetsen spelen, scharrelen, ...en soms ook kibbelen eens, hihi!

Nu hebben Nala en Xenia ook mijn wijzers van de zakhorloge gesloopt, ze hebben het gewoon open gedaan en de wijzers eruit gesloopt, boefjes zijn het.

Zo dat was het voor nu. Grtjs. Ann

Dierenfreackske

Hoi hoi ..

Crystal , Pearl en zelf Kenji kwamen lekker op mijn fototoestel zitten, en spelen met mijn riem, terwijl ik foto's nam van de andere valkjes, grtjs Ann

Twister

Marian

Hoi Ann,

Het is te lang geleden dat ik hier was :-[ sorry, ben er ff wat minder, op het hele forum.
Maar nu heb ik weer genoten van de foto's. Geweldig de s.e.x. serie van Shadow en Bingo :D :D
Wat een ondeugend jong ding, die Bingo :P
En twister heb je ook mooi neergezet!
Lief koppie hè, je tamme cinnamon opaline valkje.

Leuk dat Mathias ook zo lekker bezig is met valkjes.

Fijne avond, groetjes Marian

sabine

Hoi Marian,

Je heb aardig je best gedaan om weer veel mooie foto's te maken en een mooie update ;D

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi hoi Marian, geen sorry hoor meiss...wat fijn dat je weer hebt genoten hoor!
het is nu eenmaal minder druk nu op het forum he, bij iedereen he, is omdat er niet zo veel donsjes meer zijn ook he
en natuurlijk andere dingen die eerst moeten, is hier ook zo
hoor   :) :) :) knuffie Ann   ;D ;D

Hoi Sabine ....natuurlijk doe ik mijn best he ...af en toe springt er eens een valkje voor mijn lens, maar dat moet ik
er dan bij nemen he, hihi!  grtjs. Ann

Dierenfreackske

Kenji

En Ecco, gaat zaterdag mee naar Zwolle voor iemand.
Ga hem missen

En nog iemand hier is gek op Lilly

Lilly

Lucky

Nottie

hilde

hey ann
weer heel mooie en veeeeeeeeelllllllll foto'ssssssssssss

groetjesssssssssss

Dierenfreackske

Hoi Hilde  thx, fijn dat je genoten hebt. Grtjs. Ann

Dierenfreackske

Hoi, effe een jonkie van Ayko en Alix hier, nog te koop

Dierenfreackske

18 september 2009, 11:09:22 #2441 Last Edit: 18 september 2009, 19:12:34 by Dierenfreackske
Hoi, morgen verhuizen Ecco en Cody naar een nieuw baasje , Ecco is een mooie dp ef man en Cody een jong van Sky en Belle en jongste zus van Cleo en Princess.

Maar ook mag ik morgen Winnie en Beau verwelkomen, ik ben zo benieuwd hoor!

Ik hezb nog een paar valkjes te koop nu .
2 LUTINO'S ( DP ??) popjes
1 DOMINANT PASTEL EF MAN.
1 opaline cinnamon tam valkje. (denk man)

Straks effe Cody in het kleine gedeelte van de voiliere doen waar Ecco zit, en vanavond  ga ik ze in hun transport kooi ( nogal ruim) doen, met z'n twee.

Met de valkjes gaat het ondertussen super goed!

Fleur en Felix en Lucky zaten deze morgen alle drie op mijn hoofd!
Gelukkig geen poepje achter gelaten he! Grtjs. Ann

Luna en Sonny

Kimm

hoi ann,

wat een prachtige fotoserie weer zeg!! en wat zijn ze mooi allemaal :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Ann,
Ik ben weer helemaal bijgelezen en gekeken ;D
Wat leuk dat Matthias ook zoveel interresse heeft in het kweken met valkjes.
Verstandig dat je koppeltjes apart gaat zetten.
Ik ben alweer benieuwd naar de jonkies van volgend jaar :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Anke, ja hoor, nu wel echt wel , veel te veel mensen willen een bepaalde mutatie en kunnen hier dan ook iets specifieks vinden zonder twijfelgevallen he! hihi!

Hier de laatste foto met Cody en Ecco erbij

Cody