~*Stardust*~ Voliere is geplaatst en vogels zitten er in "foto's"

Gestart door lynette, 5 januari 2009, 02:18:40

« vorige - volgende »

Kimm

hallo hallo...........
hoe gaat het hier lynette?
gaat het goed met bulllit?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Lynette, alles goed hier? Grtjs Ann

Sanna

Hoi Lynette,

Fijn dat het inmiddels weer beter met Bullit gaat. Zo, ik heb eindelijk eens tijd gehad om je dagboekje behoorlijk bij te lezen. Wat een schitterende foto's van de jongen allemaal zeg!! En gefeliciteerd met je 'eigen' geelwangetje en uiteraard met je nieuwe koppel. Jij bent wel helemaal verslingerd aan geelwang hè? hahahaha

Ik hoorde van Marjon dat haar moeder inmiddels een valkje heeft uitgekozen. Ben niet nieuwsgierig hoor...... maar welke?? ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna

lynette

30 juli 2009, 15:37:37 #348 Last Edit: 30 juli 2009, 15:40:07 by lynette
Hoi Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje van mij.
Helaas gaat/ging het niet erg goed met me, en helaas moet ik me valkparkieten hobby in gaan krimpen. En na veel wikken en wegen heb ik een aantal valkparkietjes geselecteerd die gaan verhuizen. Het is een moeilijk besluit geweest maar dit is echt veel beter voor mij.  :'( :censuur :'( :censuur :-\ >:(

Ik blijf wel kweken maar dan op kleinere schaal. De valkparkietjes die binnen zitten zijn verhuist naar de voliere.
Ik kon helaas niet meer tegen de verenstof en was al een hele lange tijd zo vaak ziek. En dacht gewoon dat dit door mijn slechte weerstand was. Nu zitten de binnen  valkparkietjes al 2 weken in de voliere en ik knap met de dag op.

Momenteel zitten er wel jongen in huis maar merk dat deze nu nog weinig vederstof afgeven. Bullit zit ook nog binnen na zijn luchtweginfectie. Hij geeft veel stof af en merk dat gelijk weer en ben al weer ruim een week snotverkouden en vaak hoofdpijn.

Na flink gesprek met mijn huisarts hierover gehad te hebben. En hij me toch duidelijk kon vertellen dat deze klachten toch echter wel komen van de vogels ,en vroeg ofdat ik de valkjes een tijdje uit de woonkamer kon plaatsen. Om zo te kijken ofdat de klachten minder werden. Heb ik Ozzie, Punkie, Lucky en Perley in de voliere geplaatst. En binnen een week was ik van die vage klachten af. Ze zitten nu al ruim 4 weken in de voliere en moet zeggen op deze week na dat ik niet meer ziek ben geweest. En mensen om me heen me op zien knappen. Ik mis ze vreselijk in huis.

Ik breng nu veel tijd door in de voliere. Gelukkig heb ik daar veel ventilatie en daardoor minder last van het stof. Ook helpt me vriend met elke dag vegen zodat het zo veel mogelijk stofvrij blijft en ik toch verder kan met mijn hobby. Er komt in de schuur wel 2 afzuig systemen naar buiten om daar nog meer afvoer van de stof te hebben.
Ook als de buitenvoliere er staat zal er ook minder stof in de schuur zijn, omdat dan de valkparkieten vaker buiten zullen zitten.

Ik ben er echt kapot van. En ook daardoor een tijd niet meer op het forum geweest. Er zijn nog wat andere dingen gaande in mijn leventje en daardoor ook beetje extra gedwongen om me hobby in te krimpen. Dit laatste is wel op een posetieve manier en zal hier nog op terug komen.

Ik zal straks de lijst plaatsen van de valkjes die te koop komen te staan. Ook heb ik 2 herplaatsers die een heel goed huisje zoeken.

Groetjes een droevige lynet

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hoi Lynette,

Ach wat sneu dat je je valkjes uit huis moet plaatsen. Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal kapot van bent. Ik zou er ook absoluut niet aan moeten denken, ik zou niet kunnen kiezen!

Gelukkig dat het nu met jou wel een stuk beter gaat. Je gezondheid is tenslotte toch meer waard. Straks, als de buitenvoliere af is, kun je gelukkig weer meer van ze genieten.

Ik wordt nou toch wel heel nieuwsgierig naar dat positieve nieuws...... ;D

Heel veel sterkte!
Groetjes, Sanna

Caroline

Ach, wat een triest nieuws.  :'(

Gelukkig kun je ze nog wel buiten houden.  :D

Succes met herplaatsen.

Hoeplijk vindt je allemaal fijne adresje voor je valkjes.

Mocht je nog een bonte geelwang MAN, pareltjes en/of cinnamon toegestaan, in de aanbieding hebben, mag je me bellen, mailen of een IM sturen.

Stertke met alles meis.  :-*

PS. ook ik ben erg nieuwsgierig naar je posieiteve nieuws.  ::) ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lynette

30 juli 2009, 16:10:28 #351 Last Edit: 30 juli 2009, 16:20:57 by lynette
Koppels die te koop staan:

Koppel Coco & Crystal
Wildkleur man splits onbekend 2006
Witmasker gepareld pop 2006

Prince:
bont gepareld man split X1 cinnamon 2008 (extra geelfactor)

Stardust:
cinnamon geelwang pop geringt 2006

Heart:
Cinnamon gepareld geelwang pop geringt 2008

Kaily
Cinnamon witmasker bont gepareld pop 2008

2x wildkleur pop 2008

1x wildkleur man (heeft splitvlekken in nek) splits onbekend 2008

Ook nog jonge handtamme valkparkieten te koop: (geringt 2009)

Geparelde man split voor bont X1 cinnamon X2 geelwang DNA getest

Cinnamon bont geparelde geelwang pop

Witmasker geparelde man split voor bont en kanssplit X1 cinnamon DNA getest

Cinnamon bont gepareld

over het goede nieuws kan ik verder nog niet veel vertellen maar over iets meer als 2 weken kan ik meer vertellen.

hihi groetjes Lynette

lynette

Citaat van: Caroline op 30 juli 2009, 15:54:26

Mocht je nog een bonte geelwang MAN, pareltjes en/of cinnamon toegestaan, in de aanbieding hebben, mag je me bellen, mailen of een IM sturen.

Haaha dat komt goed. Dat koppel blijft. Helaas waren die eitjes onbevrucht  :( En de eerste die uit dit koppel geboren word laat ik het jou eerst weten.

lynette

Ook nog een berichtje over de herplaatsers die een goed huisje zoeken.

Dit is Isis:

een lutino dame (Opaline bont) uit 2007
Ze heeft een mank/krom pootje maar ondanks alles draait ze zeer goed mee in de voliere. (indien hier geen nesten/jongen zijn) Maar wil voor haar toch een ander huisje zoeken omdat ze vreselijk broeds is en de andere nesten verstoort.

En zit nu apart in een kweekkooi. Ze heeft al wel een partner gehad maar deze is er weer vandoor gegaan met een ander popje. Met haar vorige partner heeft ze 1 nestje gehad waar 3 prachtige donsjes uit zijn gekomen. Helaas omdat haar partner Scooby de benen heeft genomen. Had ik deze jongen bij een ander koppel gelecht maar deze heeft ze verwaarloost en zijn deze overleden.

Snowy:

Snowy is een albino popje.
Ze zit ook apart door het zelfde probleem als Isis.
Ze is megabroeds maar met haar mag er niet gekweekt worden.
Ze heeft een lichte vorm van epeleptie. En heeft indien er een te snelle overschakeling van donker naar licht gaat krijgt ze een lichte aanval en na een paar sec. stopt dit weer.

Voor haar zoek ik wel een speciaal plekje bij iemand die haar willen adopteren die echt "verstand" heb van valkjes en indien het nodig is haar tot rust kan laten komen.
Ze is inmiddels wel wat gewend geraakt aan mijn handen maar komt nog wel paniekerig over. En gaat met haar vleugels wijd zitten al blazend.

Kimm

jee lynette, wat een rot nieuws :'(  :'(
ik ben blij dat je de voliere nog hebt en dat je niet iedereen weg hoeft te doen.
gelukkig heb je steun van je lieve vriend.

sterkte meis,

dikke knuffel kim  :-*

Saar

Wat erg Lynette :'( :'( :'(
Sterkte :-* :-* :-*

Marian

Goh Lynette, wat een verschrikkelijk nieuws :'(
Kan me goed voorstellen dat je daar erg verdrietig om bent!
Gelukkig kun je je volière behouden meid en nog kweken op wat kleinere schaal, al besef ik dat dat niet hetzelfde is als wat je had :-\
Fijn dat je vriend je hierin ondersteund :D
Ik wens je sterkte toe met de komende veranderingen en ik hoop dat het goede nieuws over 2 weekjes je
beter doet voelen!!

De wildkleur pop van 2008 is dat Ozzie van toen wij op bezoek waren?

Liefs, Marian

Ps, knuf van lieve Teddy-beer :-*

Kimm

marian, volgens mij is ozzie een mannetje dacht ik.

maar die doe je toch niet weg lynette?

Marian

30 juli 2009, 17:44:06 #358 Last Edit: 30 juli 2009, 18:15:51 by Marian
Citaat van: Kimm op 30 juli 2009, 17:39:53
marian, volgens mij is ozzie een mannetje dacht ik.

maar die doe je toch niet weg lynette?

Je zou goed gelijk kunnen hebben Kimm, ik twijfelde ook aan de naam :-\, maar ik bedoel wel een wildkleur popje :)

Kimm