~*Stardust*~ Voliere is geplaatst en vogels zitten er in "foto's"

Gestart door lynette, 5 januari 2009, 02:18:40

« vorige - volgende »

lynette

13 augustus 2009, 21:31:06 #375 Last Edit: 13 augustus 2009, 21:33:17 by lynette
Hoi Hoi,

@Sanna
Ja leuk he  ;D indd nu bullit en angel nog  ;)
Die krijgen in September weer een kans.

Vandaag met wat vogeltjes naar de Vogelarts geweest.
Met de 3 jongen. Waarvan 2 snavelproblemen hebben (gaat moeilijk open)
Bullit die nog wat benouwd oogt is helemaal niks te vinden.
En Angel voor een gezondheidscheck ook gezond  ;D

De jongen zijn helemaal gezond. Zijn wel ziekjes door mogelijk een lichte infectie. Dit is mogelijk gekomen door de hitte periode in hun eerste levensweekje. Toen is het heel erg broeierig geweest in de blokken.En met die week dat ik op vakantie ben geweest zijn 5 dagen de blokken niet verschoond. (dat vond me vriend te eng) Dus zo mogelijk bacterien/virusje binnen is gekomen. Hun zitten nu aan een Antibiotica. Bullit heeft deze kuur ook gekregen maar ze zijn ondanks het benouwd zijn van Bullit en de moeilijker opengaande snavels gezond verklaard.

De ontlasting is onderzocht.
Uitstrijkje voor de keel.
Zelfs heb ik uit voorzorg gevraagd voor een test voor het Geel.

En vroeg of de vogelliefhebber er ook voor moest oppassen. Nou de tropen/kromsnavels zijn er minder gevoelig voor maar kunnen het ook krijgen. Gelukkig niks te vinden.

Ook heb ik het over me verleden gehad dat ik helaas ook eens de Megabacterie in de voliere heb gehad. Hij vertelde dat je deze bacterie nooit en ook nooit echt uit een vogel kan halen. Elke vogel heeft deze bacterie in hele kleine beetjes in hun lijfje. En komt er bij stress weer uit. Hij vertelde dat het in dit geval niet was.

Heeft iemand trouwens ervaring met jongen die problemen hebben gehad met het openen van de snavel. Ze zijn heel levendig/ spelen en poetsen ook goed en zijn boven het gemiddelde gewicht.

Dhr. Bastiaanse van De Baronie was op vakantie en werd doorgestuurt naar Waalwijk naar de vogelarts Marc Maas van de Dierenklieniek De Langstraat . Daar was ook een fijne vogelarts die waarnam voor Bastiaanse.

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Jeetje, het is weer heel wat, gelukkig viel het allemaal en zijn de kleintjes snel weeer goed.

Fijn dat de testen/onderzoeken allemaal verder goed waren.

Met jou ook alles goed??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Bekjes niet ver open ? Vreemd.  ::)
Gelukkig wel ver genoeg om voer naar binnen te krijgen.  :)
Gelukkig hebben ze niks engs of wat dan ook kunnen vinden.  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

lynette

Hoi Caroline,

Ik ben ook blij dat de andere testen goed waren. Wel vreemd dat die kleintjes zo veel last hebben van hun snaveltjes. (ik vind op internet ook verder niks over) Ik hoefde van hem niet te veel zorgen te maken. Hij zij dat ze in goede handen waren  :-[ begon er van te blozen.

Ik had gelezen dat je inmiddels ook met kropnaald werkt. Hij vroeg hoe ik de jongen nu eten gaf. En ik vertelde met de krobnaald. Wel een kleintje dat de pap in het bekkie komt en e zelf nog kunnen eten. Moet er nu wel heel veel gedult hebben maar er zeker voor over. Binnen 3 dagen moeten ze er van af zijn anders moest ik even bellen voor meer info.

Hier gaat alles goed. Nog met vlagen echt kotsmisselijk. Heb nu maar voor de zekerheid een Kts zakje bij me  ::)

@Yvonne
Ja vreemd he Hopelijk knappen ze wel snel op. Ik moest ze ook elke dag 2x stomen. Dit kon de spieren wat verlichting geven  :-\ Ahhh heb ik weer met me beestjes  :'( >:( :-X

Groetjes Lynette

ps. Caroline Ik ben vandaag in het Uilenpark de Paay geweest. Ik plaats straks daar een Update met wat foto's.

lynette

De middelste is vanavond van het stomen een stuk opgeknapt. Kan al weer een stukje zijn snavel openen. Morgenochtend weer een stoom sessie. En dan lekker warm de handoek in en pappen. In de middag de drupjes AB. Na half uurtje weer pap. En dan om 19:00 uur de laatste papbeurt. Hopelijk zie ik ze met de dag beter worden.

Ben nu 45 minuten met het pappen van de 3 pluisjes bezig geweest  :( Wat zou dit toch zijn?

Dierenfreackske

Hoi Lynette...wat sneu van de kleintjes dat ze hun bekkie niet goed opendoen, hopelijk wordt het beter met de dag nu ze AB en een stoomsessie krijgen in de handdoekjes, het kan alleen maar goed voor ze zijn  hoor! Komt wel goed denk ik!
Veel succes alvast hoor! Grtjs. Ann

Caroline

Hey meis, wat een verschrikking joh, ik kan me helemaal niks voorstellen bij wat je schrijft, "het bekkie niet open krijgen".  :-\

Weet dan ook niet wat het is, wel heb ik eerder gehoord dat bij kalktekort een mega lijst symptomen voor kunnen komen, niet alleen maar zwakke botjes, kromme teentjes en/of een centenbakkie ....

Het kan ook de spieren verslappen en hierdoor het slikken en de spijsvertering gedeeltelijk of helemaal stilleggen .... tot in het ergste geval een hartverlamming.  :'(

Ik zit ook maar mee te denken maar kan het niet openen niet voortkomen door kalktekort?? Dit is namelijk heel makkelijk op te lossen door dagelijks 2 x 1 druppeltje Calcitad-50 te geven rechtstreeks in het snaveltje. Dit is verkrijgbaar bij Feldkliniek, ook telefonisch, via post.  ;)

Wat betreft 3 kwartier pappen ---> heb je ervaring met de kropnaald?? Is je antwoord ja: mijn advies, geef de zieke jongen tot ze beter zijn volledig met de kropnaald.

Op die manier heb je in 20 sec. tijd met een 10 ml. spuit de benodigde pap rechtstreeks in het kropje gespoten, dit veroorzaakt veel minder stres. Alle energie die je anders in het pappen stopt, kan het kleintje nu in zijn genezing stoppen.

Heel veel sterkte met ze.

PS. ik las je berichtjes al even snel, dat jullie naar de Paay waren geweest, gaaf, ik kom gauw de foto's bekijken.
Nu eerst even hard werken, 10 kooien verschonen.  :P Pffffh!!!  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Hihihi, die van mij krijgen hun bekje niet meer dicht, maar dát is een heel ander verhaal. De hele dag wordt er hier gezongen en gebrabbeld.......

;D   ;D   ;D

lynette

Zojuist is het oudste jong in me handen overleden.
Ik weet me geen raad met me beestjes. Waarom dit doet V :censuur veel pijn. Straks ben ik ze allemaal kwijt. Morgen ga ik hopelijk met spoed ssextie laten verichten. De middelste jong is wel levendig. En het jongste is een springertje zo levend.

ik weet het niet meer. Na de megabac nu dit? ik wil echt niet nog zo iets mee maken  :'( :'( :'(

Caroline

Ach, gossie.  :'(

Sterkte.  :-*

Rust zacht, lief kleintje.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ach wat triest lynette,  :'(
sterkte meid.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Lynette ...
jeetje wat schrik ik hier van zeg, krijg het helemaal koud er van, wat een vreselijk ding is dat die vervelende bacterien, heel veel sterkte met het verlies van je jonkie en ik duim heel hard voor je dat de andere 2 het wel redden hoor! Ga je een sectie laten verrichten ? Hopelijk vind je snel wat het was en kan je de andere valkjes redden he! Sterkte  Ann

hilde

hopelijk krijg je het vlug onder controle.

jammer van het jongske en dan nog in je handen sterven .echt niet fijn.

groetjessssssssss

Sanna

Ach nee toch, Lynette, wat erg!!! Ik hoop dat je uit de sectie gauw een antwoord krijgt wat het is en dat je je andere jongen nog kunt redden. Heel veel sterkte!!

Liefs, Sanna

lynette

Vanmorgen de kleine naar Waalwijk gebracht. Ik heb gevraagd of er haast achter gezet kan worden omdat ik zwanger ben en als het een virus is ik bang ben dat het ook gevaarlijk is voor mij. Als het goed is word de kleine uk maandagochtend gelijk onderzocht  :-\ :-X :'(

Ik kon het ook via de post sturen maar met deze hitte vind ik dat maar niks. En ook nog eens dat hij dan pas in de maandagmiddag komt. Dus weer naar Waalwijk gereden. Maandag weer naar waalwijk als er niks uit het onderzoek is gekomen. Vind het zo bizar.

Nu zijn er ook 3 volwassenen valkjes ook wat zieker.
Dit zijn Punkie Perley en Bullit.

Momenteel verkoop/verhuis er geen enkele valk totdat ik meer weet. Maar dat is meer dan logies.

Het zit me deze dagen echt tegen. Zowel met mijn gezondheid (erg grieperig zonder koorts) En veel wil niet lukken nu. Als ik iets wil halen in de winkel is het uitverkocht. of verkeerde bestelling is binnen. Beetje het gevoel dat me deze week alles tegen zit  :censuur Zelfs me bestelling friet was niet goed. Ik had aleen een klein frietje gekregen. ik had een grote friet speciaal 1 kipkorn en 1 kaasuflé besteld. De snaks zaten er helemaal niet bij ggrgrg. Whahaha heb ik weer.

Ach na de regen komt de zon vast wel weer  ;)