meer info over stanley rosella of veel kleurenparkiet

Gestart door monkey, 10 januari 2009, 13:27:36

« vorige - volgende »

monkey

Van de week waren we in een dierenwinkel en zagen daar hele mooie pracht rosella's zitten. Nu zouden we graag bij onze valkjes nog wat anders willen zetten.
Echter na heen en weer gesurf op het internet blijken rosella's niet geschikt om bij de vakjes te plaatsen. Met uitzondering van de Stanley rosella. Ook zouden veelkleurenparkieten een goede combinatie zijn. Heeft een van jullie misschien ervaring in het houden van deze vogels? evt. in combinatie met valkjes. Of weet een van jullie misschien een (goede) kweker?
Alle  info is welkom, alvalst bedankt.

nick01

eerst even dit een prachtrosella en stanleyrosella zijn niet dezelfde soorten.
een prachtrosella staat bekend agressiever te zijn dan de stanley.

dit is weer een moeilijke vraag er zijn zowel liefhebbers die pracht rosella's , stanleyrosella's of veelkleuren in een gemengde verhouding hebben zitten maar ook alle drie staan bekend agressief te KUNNEN zijn.

mijn moeder heeft al meerdere malen stanleys tussen de catharina's,valken,roodruggen,engelse parkieten , bourkes etc gehad zonder problemen.
maar ik ken ook liefhebbers die dit absoluut afraden.

de veelkleuren is familie van de roodrug beide staan bekend om agressie.
roodruggen kan ik persoonlijk over mee praten als niet doen want bij mij sloopten ze de valken zowat. (en hun eigen zoons)
bij mijn moeder en broer gaven ze totaal geen problemen in gemengde verhouding.
ook hier op dit forum zijn volgens mij ook mensen die dit wel positief ervaren.

ligt dus een beetje aan de manier van huisvesting (ruimte en hoeveel vogels in de voliere ) en hoe de vogel(s) zelf is /zijn , het karakter zeg maar.

surf anders eens rond op google.

monkey

Dank je wel voor de reaktie,
het is inderdaad ook wel moeilijk. Mijn partner vind de prachtrosella's mooi. maar inderdaad na heel veel googlen, lees je dat het geen combinatie is met mijn valkjes.
Vandaar dat we uitkwamen bij de stanley's, die zouden zachtaardiger zijn van karakter en meer verdraagzaam t.o.v. andere vogels.
Nu zal het nog geen broedseizoen zijn, maar echte kwekers ben ik nog niet tegengekomen op het internet. Er staan er wel te koop , maar die zijn dan een stuk ouder, dat vind ik niet zo'n optie.
Mocht iemand kwekers kennen die kweken met stanley's???
blijf uiteraard nog wel even googlen. Het hoeft ook niet van vandaag op morgen.

Mara

Als eigenaresse van een gemengde voliere met Prachtrosella's moet ik even iets rechtzetten, het kan zijn dat Prachtrosella's aggressiever zijn, maar ik heb daar andere ervaringen mee. Ik heb zelf 4 Prachtrosella's in mijn voliere zitten naast valkjes, grasjes en roodruggen. En dit gaat goed.

Ik zal het niet aanraden, maar het kan wel, mits er natuurlijk ook genoeg ruimte is om elkaar uit de weg te gaan.

Roodruggen zijn ook erg leuk hoor, ze hebben zo'n typisch geluidje, haha.

Als je foto's wilt zien, je kunt in mijn boekje terecht.

Groetjes en succes met je zoektocht. Ik weet niet waar je woont, maar ik kan hier wel eens rondvragen voor je.

Mara

monkey

Dag Mara,
bedankt voor je reaktie,
Wij wonen in zuid limburg en op de een of andere manier zijn de "limbo's" niet zo veel met vogels bezig.
We zijn inmiddels wel ( via marktplaats nog wel ) bij een hobbykweker uitgekomen met een hart van goud voor zijn vogels.
Daar hebben we een keus gemaakt voor een port lincoln parkiet en een pennant rosella. Die vogels zaten in een buitenvoliere, maar kwamen evengoed naar je toe en eten hier na de eerste dag al uit onze handen. Prachtig. Ik moet zeggen die man heeft ze echt vertroeteld.
Ik zal later een een aparte topic aanmaken, voor foto's en verhalen.
Situatie met de valken is anders als de bedoeling was. Nu staan er gewoon twee kooien in de kamer ipv 1.
Mocht je toch namen van kwekers hebben in de buurt van Limburg....
Ik heb nog 1 wens, in de toekomst toch nog een buitenvoliere.


Mara

Citaat van: monkey op 17 januari 2009, 11:12:55
Dag Mara,
bedankt voor je reaktie,
Wij wonen in zuid limburg en op de een of andere manier zijn de "limbo's" niet zo veel met vogels bezig.
We zijn inmiddels wel ( via marktplaats nog wel ) bij een hobbykweker uitgekomen met een hart van goud voor zijn vogels.
Daar hebben we een keus gemaakt voor een port lincoln parkiet en een pennant rosella. Die vogels zaten in een buitenvoliere, maar kwamen evengoed naar je toe en eten hier na de eerste dag al uit onze handen. Prachtig. Ik moet zeggen die man heeft ze echt vertroeteld.
Ik zal later een een aparte topic aanmaken, voor foto's en verhalen.
Situatie met de valken is anders als de bedoeling was. Nu staan er gewoon twee kooien in de kamer ipv 1.
Mocht je toch namen van kwekers hebben in de buurt van Limburg....
Ik heb nog 1 wens, in de toekomst toch nog een buitenvoliere.




Hoi Monkey

Ik ben zelf een Limburgse, dus herken wel wat je schrijft hoor. Ik kan dus bijvoorbeeld ook nooit valkjes in de winter bij een kweker halen als ze binnen een mooie mutatie hebben omdat ze hier naar buiten toe gaan. Daar baal ik soms wel van, ben nu op zoek naar een bepaalde mutatie en moet gewoon geluk hebben, en aangezien me dat zo vaak niet gegund is, grijp ik hele vaak mis en moet ik maar kijken waar ik mijn vogels vandaan haal. Maar het is gewoon erg moeilijk om hier kwekers te vinden.

Ik zal zeker aan je denken als ik iets hoor.

Mara

nick01

hoi mara.
je hoeft niks recht te zetten want zoals ik al schreef ,er zijn mensen waar t goed gaat en waar t niet goed gaat.
roodruggen zitten bij mijn moeder met 2 koppels bij alles in.
hier heb ik ooit 1 koppel apart in 1 broedkooi gehad (160 x 80 x 80 ) en die man viel alle jonge mannen aan voor ze zelfstandig waren.
heb ze toen in de voliere gezet toen was iedereen aan de beurt.
zowel de vader als de moeder joegen iedereen op.
t kan dus alle kanten op.
wat ook veel scheelt is heb je 1 vogel of een koppel.

wat betreft "limboland" ik denk dat jullie gunstiger zitten dan bv mij , in gelderland , want jullie kunnen heel makkelijk uitwijken naar duitsland en belgie.
in duitsland zitten vogels van formaat en in belgie vindt je weer heel makkelijk alle mutaties.
het is maar net hoe je het bekijkt.
mara wat zoek je dan voor een mutatie?

Mara

HOi Nick

Ik ben op zoek naar een cinnamon geparelde witmasker pop, maar ik sta op een wachtlijst, dus moet gewoon geduld hebben en maar hopen dat er een popje bij zit.

Maar het is hier gewoon moeilijk om goede kwekers te vinden. Ik ga niet gauw naar Duitsland om vogels te halen, wel om voer e.d. te halen.

Maar ik snap wat je bedoeld.

Heb het er net nog over gehad bij de dierenspeciaalzaak dat het soms wel en soms niet goed gaat met een gemengde voliere.

Ik heb wat dat betreft geluk gehad.

Mara

Valerie

18 januari 2009, 22:37:59 #8 Last Edit: 19 januari 2009, 22:09:09 by Valerie
Hoi Monkey (had niet goed gekeken  ;D ),

Een stanley rosella gaat niet altijd samen met valkjes. Zeker een man niet.
Mijn Stanley valt de valkjes letterlijk, als hij in de buurt kan komen. Daarom heb ik hem apart zitten.
Ik zou het zelf niet aandurven.
ik heb Ricky gezien hoe hij aanvallen kan. Niet leuk, kan ik je vertellen en een boel stress.



monkey

Hoi Valerie,
Dit is niet Monique (monky) maar monkey ;)

Combineren van rosella's en valkjes hoor je wisselende reacties over, voorlopig blijven de port lincoln en de pennant rosella in een aparte kooi. De kooien staan wel naast elkaar en ze zijn nieuwsgierig na elkaar toe. Mocht er enige risico aanzitten, dan blijft de situatie zo als die is met twee aparte kooien.

Wat betreft kwekers van duitsland en belgie, daar zullen inderdaad genoeg van zitten, maar ik ben toch ook wel opzoek naar mensen die kweken vanuit een hobbie of liefde voor vogels en niet alleen maar die kweken vanuit een geld kwestie,
Met andere woorden, weten waar je iets vandaan haalt.
Maar het is wel jammer dat "vogels" niet zo leeft in Limburg.
Het is niet alleen het op zoek gaan naar vogels/ kwekers, maar ook merken dat in dierenwinkels een sumier aanbod is van producten omdat de verkoop slecht is. Jammer

Mara

Hoi Monkey

Ik moet zeggen, hier in mijn buurt is het aanbod wel goed van vogelproducten. Ga ook regelmatig bij de diverse dierenwinkels even kijken of ze nog wat leuks hebben en als je dichtbij de Duitse grens woont, kun je mss de grens over en bij de Fressnapf gaan kijken.

GRoetjes

mara

nick01

ik vind t wel erg zwart wit om te zeggen dat je niet uit Duitsland of Belgiƫ haalt omdat je iemand zoekt die uit liefde of hobby kweekt , hun doen dat net zo goed natuurlijk.
moet je eerst zelf ervaren voordat je daar over kunt oordelen.

Duitsland staat niet voor niks bekend als een land waar de vogels met formaat vandaan komen.
80 % van mijn valken voor de tt komt uit Duitse lijnen , ik heb 10 keer liever Duitse vogels dan Hollandse vogels als t om formaat gaat.
wat ik daar mee wil zeggen is dat je je vogels wel goed moet verzorgen anders kweek je niet zulke goede vogels.

misschien zit het verschil in of je een vogel ziet als huiskamervogel of volierevogel.



monkey

Nou ik weet niet of dit zwart of wit denken is. Het is meer de onbekendheid ( noem het onervarenheid ) en daarmee voorzichtig zijn met wat je aanschaft.

Valerie

Hoi Monkey,

Ik heb m'n berichtje aangepast. Had weer eens niet goed gelezen.  ;)



monkey

Citaat van: Valerie op 19 januari 2009, 22:10:33
Hoi Monkey,

Ik heb m'n berichtje aangepast. Had weer eens niet goed gelezen.  ;)


Maakt niet uit hoor 8)
Heb mijn profielfoto aangepast, misschien helpt dit om naamsverwisseling te voorkomen ;D