Suzy(L)you & Gina & Barry!2 maart 2011 HEEFT IEMAND TIPS??HELp!

Gestart door B87, 2 januari 2009, 14:39:37

« vorige - volgende »

Kimm

hoi

hoe gaat het vandaag met gina? heb je haar toevallig vanmorgen ook gewogen?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

9 maart 2010, 12:14:35 #796 Last Edit: 9 maart 2010, 12:17:27 by B87
Haha ja toevallig vanmorgen gadaan. 79 gram.
Dus niet afgevallen verder. Het was altijd al een dun poppetje, woog eerst altijd 80, maar sinds ik meer eivoer gaf was ze iets van 6 gram aangekomen.

Naja ze eet prima, ze is de hele dag door geluidjes aan het maken. Wordt er bijna gek van, normaal deed ze dat niet zoveel. En ze is veel aan het droogvliegen en aan het stunten ;D

Ze vindt het denk ik ook stil in huis en geeft daarom wat gezelligheid in huis ;)
Ze was vanmorgen aan het roepen toen ze mij niet meer zag en toen ik naar de badkamer ging, kwam ze toch even op de deur zitten zodat ze mij kon zien.
Gister genoot ze er van om gekroelt te worden! ;D
Wat zo'n week met een beestje kan doen, vind het wel erg fijn hoor! :-*

Het is nu een week geleden, nog 1 uurtje en dan is het de tijd dat ik gebeld werd... Wat gaat het toch weer snel allemaal.

Heb de kweker van Suzy nog laten weten dat hij overleden is. Zij vond het zo erg voor mij. Ze wilde mij zelfs korting geven als ik een nieuw vogeltje zou willen, omdat deze ziek was geworden. Dat is best lief! Alleen kweekt zij volgens mij alleen wildkleur en dat wil ik liever niet! Maar dat hoor ik nog van haar.

Gina is weer aan het bunkeren, snap niet dat ze afvalt, want ze eet veel! :P

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Kimm

hoi bri,

niet te vaak eivoer geven hoor ;) is niet goed.
ik snap dat je eerst geen wildkleurtje wilt hebben. dat had ik ook na mijn eerste valkje. hij was ook een wildkleur en toen wou ik dat niet meer. nu paar jaar later wou ik toch weer een wildkleur hebben en die heb ik weer ;D

ik vind het ontzettend lief van die kweker dat jij evt korting mag hebben op een nieuw valkje.

fijn dat het zo goed gaat met gina. super hoor  :D

liefs kim

B87

Gina moest wat meer eivoer krijgen ivm haar vitaminetekort. Daardoor is haar bekkie blijvend beschadigd. Dus vandaar ;)

hilde

Citaat van: B87 op  9 maart 2010, 14:12:18
Gina moest wat meer eivoer krijgen ivm haar vitaminetekort. Daardoor is haar bekkie blijvend beschadigd. Dus vandaar ;)

offtopic  ;)

vitaminentekort heeft men edelpapegaai ook hebben dan aan de VA gevraagt en ze heeft vitaminenpoeder meegegeven ben benieuwd of dit aanslaat .is ook voor alle andere vogels .

*Manon*

Hoi hoi,

Fijn dat het zo goed gaat met Gina en dat ze gaat genieten van je aandacht  :)

En voor een nieuw valkje erbij.... goed kijken en ogen en oren open houden  ;D er kan er zo maar eentje voorbij komen vliegen hé... wel een mooi gebaar van de kweker van Suzy  :)

Liefs Manon

B87

9 maart 2010, 16:54:25 #801 Last Edit: 9 maart 2010, 17:19:15 by B87
Haha ja! Ik weet iig al dat ik een bontje, cinnamon of een witmasker wil, man natuurlijk!

Maja die kweker heeft dus alleen wildkleur. Een vriendin van haar heeft wel andere, maar die heeft ze buiten zitten...
En ik wil wel echt een tamme!

Dus hou de ogen en oren voor mij maar even open dan ;D

Pffffffff Gina is roeperig. Zal ze nou toch nog steeds om Suzy roepen?? Ze roept en brabbelt :-*

Kimm

ik zal voor je opletten hoor  ;)

Caroline

Fijn dat Gina op gewicht blijft nu.

EN Kim heeft gelijk hoor, niet meer dan 1-2 x per week een heel klein beetje eivoer.

ALs je valkje een vitamine tekort heeft kun je beter een vitaminepreparaat geven eventueel gecombineerd met mineralen.

Ik vind het een wazig advies van je dierenarts .... eivoer  geven voor de vitamines, teveel aan eiwitten is heel erg slecht voor nieren en lever.  :-\ Door teveel eitwitten kunnen beide zelfs gaan vervetten.

Succes met je zoektocht naar een nieuw lief valkje.  :D

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

B87

En dat was nog wel de VA die hier aanbevolen wordt!
Maar heb eivoer alweer verminderd.
Misschien is het wel een idee om Gina over te krijgen op pellets, denken jullie niet??

Mn moeder was vandaag in mijn huis, omdat er iemand kwam om dingen in huis te doen en ik zelf moest werken.
En ze zei dat Gina de hele tijd geluidjes aan het maken was en het soms leek op de riedeltjes die Suzy altijd floot. Dat had ik pas ook al gehord pas!
Zou wel grappig zijn! :D

Gewicht trouwens 80 gram :)

Kimm

wow wat een goed gewicht van gina :D

je kan proberen om haar over te krijgen op pellets, maar je kan ook via de va andere vitamines krijgen ;)

ik zal je morgen even een mail sturen met de produkten die ik hier gebruik ;)

leuk dat gina zo aan het zingen was. ach arme suzy, we missen haar wel hoor. :-*

liefs kim

B87

Ja ik blijf maar denken: ik kan nooit meer zoveel van een vogeltje houden als van Suzy :-\

Maar dat dacht ik bij mn ratjes ook altijd ;)

Ik hou wel steeds meer van Gina. Ze krijgt nu alle aandacht natuurlijk. Ik had haar voor Suzy erbij gezet en ze vloeg weg als Suzy wegvloog dus tam maken lukte ook niet verder. Vond het altijd wel een lief vogeltje en deed mn best.

Maar je ziet haar nu wel echt veranderen! En ik merk ook dat ik steeds gekker op haar word! :D :-*

*Yvon

Hoi hoi

Zo zie je maar dat een valkje die al wat ouder is en niet zo tam toch nog tammer kan worden door wat extra aandacht en liefde.  :)
Helaas is het wel doordat Susy is overleden.  :-\
Alsnog sterkte ermee.  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

B87

Citaat van: *Yvon op 10 maart 2010, 22:38:20
Hoi hoi

Zo zie je maar dat een valkje die al wat ouder is en niet zo tam toch nog tammer kan worden door wat extra aandacht en liefde.  :)
Helaas is het wel doordat Susy is overleden.  :-\
Alsnog sterkte ermee.  :-*

Groetjessss Yvon

Ja Gina wordt in ik dacht mei 1 jaar.
Ze zijn dan nog goed tam te maken, mits ze denk ik veel aandacht krijgen en er geen andere valk in de buurt is.
Aan het begin haalde ik Gina er wel eens uit en liet ik Suzy in het hok. Maar dan vloog Gina naar Suzy toe....

En nu moet ze wel bij mij komen ;D.
Ben alleen erg bang dat wanneer de vleugels weer aangroeien en/of er een nieuw valkje bij zou komen, ze weer helemaal omkeert qua gedrag.
Dat ze dan geen oog meer heeft voor mij en alleen voor het valkje. Dan ben ik weer een vogeltje 'kwijt'.....

B87

Heb een bakje water neegzet op de kooi en madam gaat regelmatig met dr kont in het water zitten!
En lekker wassen! Zo'n leuk gezicht!!

Ze weegt wer 79 gram.
Wat denken jullie, zal zij terugvallen in haar oude gedrag bij een nieuw valkje?