B87
Valkparkiet

Geslacht: 

Suzy(L)
|
Hallo, Ik ben Brigith (21 jaar, nog wel...bijna jarig ) Woon nog thuis, maar ben ga na het afronden van mijn studie dit jaar, op zoek naar een eigen plekkie.
Ik heb sinds woensdag een valkparkietje! Het is een popje en ze heeft de naam Suzy gekregen  Ze is al tam gemaakt door de kweker en daarom nu al super lief!
Ze eet en drinkt goed, komt makkelijk uit de kooi, blijft bij je zitten en geeft zelfs kusjes!
Helemaal super vind ik het, geniet er nu al van  Ben wel meteen streng op het gebied van: aandacht vragen is geen aandacht krijgen. Wanneer zij stil is mag ze er pas uit. Ze vind iedereen leuk in het huis en vind de honden niet eng. Zelfs mn moeder vind Suzy al niet eng meer, nou dat is heel wat! 
Ik zal eens kijken of ik zo een foto kan plaatsen en anders doe ik het morgen!
EDIT: foto van Suzy!

Ga nog meer foto's maken, dus binnenkort hopelijk wat betere!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Diaantje
Valkparkiet

Geslacht: 

Tjippy & Yuki
|
 |
Re:Suzy!
« Antwoord #2 Gepost op: 4 Januari 2009, 17:59:19 » |
|
|
Hoi brigith,
Wat super leuk het als je een valkje al zo tam krijgt! Leuk naam trouwens veel plezier met haar!
groetjes Diana
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mara
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 4 Januari 2009, 20:19:34 » |
|
|
Hoi hoi
Welkom op dit gezellige forum! En wat een prachtig valkje!!
Groetjes
mara
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B87
Valkparkiet

Geslacht: 

Suzy(L)
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 6 Januari 2009, 17:18:04 » |
|
|
Thanks! Ze is echt mooi en super lief! Vandaag probeerde ze het eten van een appel uit. Het stokje was toch het meest interessant  Heel voorlichtig een beetje van de appel proeven, zag er echt lief uit!
We moeten goed oppassen met 1 van onze honden, hij had Suzy bijna te pakken en dat wil ik natuurlijk niet! 
Ze zit nu lekker bij mij te wassen En mijn oorbellen te stelen 
Verder is ze soms heel rustig en soms is ze lekker aan het kwetteren en beetje fluiten. Ze laat zich goed aaien, alleen maakt ze dan soms wel piepende geluidjes. Wat betekend dat?
Binnenkort maak ik wel weer een paar foto's!
Groetjes, Brigith en Suzy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Manon*
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Twentsche Valkjes
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 7 Januari 2009, 21:15:48 » |
|
|
Hoi Birgith,
Welkom op het forum en wat is Suzy een mooi valkje zeg! fijn dat het tammaken zo goed gaat joh! Die piepende geluidjes maken ze geloof ik als ze zich op hun gemak voelen, of als je ze aan het kroelen bent dan vinden ze het fijn....  Lief geluidje hé 
Groetjes Manon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B87
Valkparkiet

Geslacht: 

Suzy(L)
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Januari 2009, 18:35:28 » |
|
|
Nieuwe foto's van Suzy, nu kan je pas zien hoe mooi ze is
Zoek Suzy:

Op mijn glas

Spelen:

Krabbelen:

Close-up:

|
|
|
|
|
|
|
|
|
mila
Valkparkiet

Geslacht: 

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:25:07 » |
|
|
hoi hoi
Suzy is een prachtig valkje welkom op dit forum, leuk dat Suzy al zo tam is. ga je in de toekomst nog een mannentje voor der bij halen? dan komen er kleine Suzy's haha..
groetjes mila
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B87
Valkparkiet

Geslacht: 

Suzy(L)
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Januari 2009, 19:35:57 » |
|
|
Nou dat weet ik nog niet... zit eigenlijk niet te wachten op steeds kleine Suzy's  Een keer is leuk, maar heel vaak lijkt mij toch minder.
Verder gaf ze bij de kweker niets om vogels, ze is heel mesgericht, ben wel bang als ik er een bij zet dat ze dan niet meer graag bij mij zit...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B87
Valkparkiet

Geslacht: 

Suzy(L)
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Januari 2009, 21:02:30 » |
|
|
Suzy heeft vandaag het aquarium gevonden. Ze volgt alle visjes en hapt en blaast ernaar. Echt heel grappig om te zien. Zal eens een keer proberen foto's of een filmpje te maken!
Verder is Suzy best druk, ze kwettert regelmatig en soms gaat dat er hard aan toe! Had gedacht dat popjes niet zo veel zouden kwetteren  Maar het is wel lief (behalve als je iets wilt horen en madame er bovenuit probeert te komen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mila
Valkparkiet

Geslacht: 

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 18 Januari 2009, 21:27:31 » |
|
|
Hoihoi
leuk dat ze de visjes heeft ondekt ze doenook best weleens rare dingen.
ik weet van meedere mensen hier op het forum die meerdere tamme valkjes hebben in huis... maar zelf weten natuurlijk of je een valkje erbij neemt...
groetjes mila
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hermien
Donateur
Valkparkiet

Geslacht: 

Mijn 'vliegtuig' en ik.....
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Januari 2009, 23:13:23 » |
|
|
Jouw Suzy is inderdaad een prachtig meiske hoor. Je hebt al hele mooie foto's van haar gemaakt. Ik hoop dat je nog heel veel meer plezier van haar mag hebben, maar als ik het zo lees, zit dat wel goed!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jossie
Baby valkje

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 20 Januari 2009, 20:23:10 » |
|
|
Wat een schatje!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B87
Valkparkiet

Geslacht: 

Suzy(L)
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 24 Januari 2009, 11:35:16 » |
|
|
Suzy heeft al 2keer in de avond bij mij geslapen, meer dan een half uurtje steeds! Echt super lief!! Wist niet dat valkjes dat deden!
Vandaag ben ik jarig, dus komt er familie, gaan Suzy voor het eerst zien!
|
|
|
|
|
|
|
|
|