13 mei 2025, 06:09:44

help!!!!!!!!!!

Gestart door KLAVER, 2 december 2003, 13:40:23

« vorige - volgende »

KLAVER

Onze twee valkjes kunnen niet met elkaar opschieten. onze pino die we eerst ruim twee jaar hadden doet heel lelijk tegen kiki die no ong. een half jaar is, ik heb haar bij pino in de kooi gezet en ze kunnen nog niet met elkaar overweg. naar ons weten is het een pop ( kiki ) en een man(pino )
ik heb het idee dat kiki zich laat ondersneeuwen door pino al hoewel ze ook wel eens van zich af bijt. pino is ook altijd razend snel met alles ( als eerste bij de voerbak en al het andere lekkere in de kooi en de meest favoriete plekjes in de huskamer, kiki blijft meestal zielig achter in de kooi.

ik weet niet wat ik met deze twee diertjes aan moet. maar ik ben ook niet van plan om twee kooien aan te schaffen.

help!!
loonsel

Hermes_Lucy_nest

volgens mij bedoel je alleen maar bekvechten hoor :)
dat doen onze valkjes hier soms ook.
als ze hen echt aan begingen te vallen tot de dood moet je ze appartzetten maar dat gebeurd zelden.
ik zou ze gewoon een tijdje samenlaten en gewoon opletten dat er nix ergs gebeurt

Tara

Hoi hoi,

Hmm, Probleem is dat Pino Kiki als een indringer ziet. Daar Pino al 2 jaar bij jullie woonde, en plots komt er een nieuwe valk bij, vindt hij niet zo leuk meer, want nu moet hij alles delen, eten, kooi, baasje!

Je kan ze het best apart zetten, en samen uit laten vliegen. Tot het goed gaat.

Maar als het gewoon bekvechten is, kan je ze samenlaten, maar als het echt boos gedrag is, zou je ze beter apart zetten.

Groetjes, Tara

Karin

Ik zou eerst een flink grote kooi kopen, daar "de nieuwe" inzetten zodat het echt haar terrein is, de 2 bovenste stokken op gelijke hoogte hangen ( beide even hoog "in rang') , aan beide kanten eten en drinkbakje en dan na een tijdje "de oude" erbij zetten. Lukt het dan nog niet, zet dan de oude terug in zijn oude kooi en koop voor de nieuwe een lief jong vriendje.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves