14 mei 2025, 06:52:58

fluiten

Gestart door Otje, 7 december 2003, 19:48:18

« vorige - volgende »

Otje

Hallo allemaal. ;D

Wij hadden eerst een vogel, Otje. Dat is een mannetje. Soms vonden wij dat hij nogal zielig zat, dus hadden wij een nog een vogel voor hem gekocht, een mannetje, Eddy. Otje begon allemaal vrolijk te fluiten, maar Eddy die pikte hem alleen maar. We hadden Eddy toen weer teruggegeven aan de vorige eigenaar. :'( Toen ging ik met mijn moeder naar de dierenwinkel om konijnenvoer te kopen en gingn wij bij dobey eventjes naar de valkparkietjes kijken, het waren nog jongen. We vonden ze heel schattig dus kochten we er eentje. We wisten nog niet of het een jongetje of een vroutje was, het bleek een vrouwtje. we hadden er een kooitje naast gezet en het zoals het boekje gevolgt.
Nu fluit Otje niet meer hoe kan dat? Ze zitten wel de hele tijd te paren en elkaar te kriebelen, we hebben een paarhuisje gekocht waar ze hun eitjes in kunnen leggen.

Kizz,
       Merel van esch,
  www.merelvanesch@tiscali.nl

Paul

Hoi Merel,

Nu Otje een vrouwtje heeft en wil gaan nestelen zal zijn gedrag tijdelijk veranderen.
Zeker als ze eitjes hebben kunnen zelfs de meest tamme valkjes heel hard bijten.
Accepteer dat en straf je valkje er zeker niet voor want dit is normaal gedrag want hij geschermt zijn nestje.
Als het nestje klaar is dan zal ie zijn oude gedrag weer terugkrijgen en heb je weer grote kans dat ie weer gaat fluiten.
Ik hoop dat het nestje lukt dat is echt heel erg leuk om mee te maken.

Groetjes, Paul