COMMANDO'S EN LUISTEREN, a little help will do

Gestart door Henk_en_Otje, 3 januari 2009, 21:14:52

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

okee ga er maar eens voor zitten haha

ik heb 2 valkparkieten , en het mannetje daar kan ik tot nu toe niks mee beginnen. ze zijn een half jaar oud, en ik heb ze 1,5 maand nu. henk is heel schuw maar vermaakt zich prima, zingen, lekker bezig zijn.  het vrouwtje,otje,  is heel brutaal en durft vanalles.  ik heb het voor elkaar eindelijk, om het vrouwtje uit de kooi te laten. zodra ik mijn hand in de kooi doen komt ze  vrijwel meteen op mijn hand. ze is er niet bang voor, vind het leuk, en kruipt dan snel richting de uitgang van de kooi.  heb ergens gelezen, dat als je niet wil dat ze wegvliegt je je vingers op haar tenen moet doen maar dat vind ze niet fijn.
op de kooi heb ik een touw gekocht, en trapjes, waar ze lekker bezig is.  ze heeft nu 2 keer geprobeerd te vliegen. de 1e keer raakte henk helemaal in paniek, het vliegen van zijn vrouwtje ging nog niet goed en ze landde tussen de kaarsen(stonden uit hoor) ze stapte niet op mijn vinger, maar vertrouwde even niets meer.  ik heb haar voorzichtig met met handen gepakt, rustig gepraat en haar teruggezet in de kooi.  ( oef, zweet zweet ) toen werd alles rustig.

een tijdje mocht ze de kooi niet uit, om goed te leren dat ze op mijn vinger moet stappen.  na een paar dagen mocht ze weer uit de kooi, en ging lief spelen. ze probeerde weer te vliegen en vloog tegen de muur en landde naast de stoel op de grond. ojee ojee. maar ja, vliegen moeten ze toch echt zelf leren denk ik dan, ze heeft een goede plek waar ze kan landen (geen t standaard)  met kleine piepjes riepen ze elkaar. ik bleef rustig en normaal praten , ging voorzichtig met mijn hand ernaartoe, met wat voer erop, kom maar"zei ik, en ze stapte erop, waarna ik haar terugzette in de kooi.

ik probeer zoveel mogelijk, wanneer ze aan het spelen is, ze op mijn hand te laten stappen en weer terug te zetten op de kooi. zodat mijn hand geen aanleiding wordt om de kooi in te moeten.   maar ik merk, zodra mijn hand naar haartoe gaat, probeert ze een spelletje te spelen en loopt van de ene naar andere kant.   mijn vraag is eigenlijk,  wat is de beste volgende stap, om te zorgen dat ze luistert, en dus , hoe leuk ze het ook heeft buiten de kooi,,  als ik het wil, op mijn hand te stappen. in de kooi stapt ze zo op mijn hand, uit de kooi, niet echt. dan is toch eten nodig .   ik denk als er een beter contole is, van 'op' 'en 'af'stappen  dat het vliegen straks minder stressvol is.    ik had trouwens geprobeerd mijn duim over haar tenen te doen, en zo terug te zetten in kooi, waarop ze een hoop lawaai maakte. pffff, jeetje  slimme beestjes hoor !!! drama queen haha .  nou goed   wie kan mij de goede kant op wijzen.  ik wil de baas blijven, niet die kleine dame !!! haha.  dank je voor het lezen van mijn lange verhaal (sorry! )   x mariska