27 april 2024, 08:44:27

Matige vorst opkomst

Gestart door maria-anna, 29 december 2008, 23:32:16

« vorige - volgende »

maria-anna

Hallo allemaal,
ik ben Maria-Anna en ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben al een tijdje aan het meelezen maar ik heb me nu geregistreerd want ik zit met een vraag:

Ik heb een buitenvolière met een houten dak en rondom platen van plexiglas. In de winter is alleen de voorkant open +/- 1,50m bij 1m. Alles is tochtdicht.
's Nachts maak ik deze opening dicht met plastic folie.
In de volière heb ik 5 valkjes die er al 3 winters zitten.
Nu las ik net op het internet dat komend weekend de temperatuur tot -14 graden kan dalen.
Ik heb geen binnenhok maar bij -6 graden afgelopen nacht was het water al iets bevroren. Is -14 graden nog te doen voor de vogels of kan ik ze beter in een kamervolière in de bijkeuken zetten?
Ik weet niet of 5 valkjes in een kamervolière zo'n goed idee is, wat denken jullie? Buiten laten of binnen zetten?

Groetjes, Maria-Anna

Romy

Hoi Maria - anna

Er zitten heel veel kwekers hier op het forum die ook valkjes buiten hebben zitten zonder binnenhok.
Zoals je het nu doet, is het prima. Als de valkjes uit de wind kunnen zitten, is het goed.
Zorg er inderdaad wel voor dat ze water kunnen drinken. Eventueel kan je een toestelletje aanschaffen dat ervoor zorgt dat het water niet bevriest.

Groetjes
Romy

christa

ik heb een binnen en buiten gedeelte maar ik ververs 2  per dag het water ivm bevriezen.de vogels kunnen zelf kiezen binnen of buiten maar ze zijn achter in de middag allemaal wel binnen.ik denk dat als je ze naar binnen plaatst ze dan ook binnen moet houden tot het weer goed van temperatuur is.ik weet niet hoe de anderen hier op het forum erover denken maar dit is mijn mening.
ik wens je veel succes
groeten christa