6 mei 2025, 09:52:13

Oudere valkparkiet / niet tam :S

Gestart door Riooo87, 28 december 2008, 17:56:21

« vorige - volgende »

Hoe moet ik haar nou tam krijgen :S

...
0 (0%)
...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Riooo87

Hoi allen,

zal even snel uitleggen hoe ik aan mijn valkparkiet kom..
Mee genomen uit de kinderboerderij toen ik daar stage liep. Zij was er toen net een week, maar ging hele tijd op ieders schouder zitten, hartstikke leuk dus.. Het verleden vant beestje is: hij was jaren bij een oudere man in een bejaardentehuis geweest, hij kon niet meer voor haar zorgen etc.

Heb haar na een week overgenomen en super blij met haar.. Heb haar sinds toen alweer een 1,5 jaar. Ze is haast alleen maar aan mij gewend, wil op mijn vinger, vertrouwd mij.. (dus niet mijn vader en moeder die daar dan ook later vanzelf opnieuw weer achter komen  ;) )..

Wat nou het probleem is: ik zou het super leuk vinden als ik haar ook kon aaien / wat meer als alleen op de vinger laten zitten..  :P

Ik denk dus dat die oudere man haar nooit heeft geaaid en ze het helemaal niet gewend is. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen en of het nog wel mogelijk is nu ze zo oud is en al een verleden heeft bij een ander.

Graag jullie reactie hierop, ben zeer benieuwd en iedere tip is welkom!

groetjes,
rianne

Kimm

hoi,

je kan het eens proberen met je wang of neus om te aaien. dat is minder bedreigend voor het valkje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010