27 april 2024, 12:46:05

Kiwi EN Looney even voorstellen

Gestart door S. van Klink, 23 december 2008, 22:22:18

« vorige - volgende »

S. van Klink

23 december 2008, 22:22:18 Last Edit: 14 februari 2009, 16:16:21 by S. van Klink
Dames en heren binnen het valkparkieten forum, sta mij toe mezelf, maar toch voornamelijk m'n valkje voor te stellen.
Om even egoistisch te beginnen maar heeeel even wat over mezelf. M'n naam is Sjaak van Klink, 31 jaren jong en werkzaam als techneut bij de technische dienst van een luchtvaart maatschappij. Nadeel voor m'n valkje is dus wel dat ik in de volle ploegendienst zit... Zeker als ik avonddienst heb (van 15.00 tot 23.00) kan het zomaar zijn dat die best lang mij zal moeten missen. Gelukkig is m'n vriendin er ook nog, dus het komt heeel erg weinig voor dat die echt een hele dag alleen is.
Ik zit best al een aantal maanden een beetje dit forum door te lezen en daar dus ook best een aantal nuttige dingen vanaf weten te plukken, dus ik vond het zo onder tussen wel een keer tijd om mezelf aan te melden, niet dat ik een zwaar actief gebruiker ga worden, maar het kan zo maar gebeuren dat ik ooit jullie hulp/advies nodig heb ;)
Maar goed, genoeg over mij, tijd om over te gaan naar waar het hier werkelijk om draaid, m'n valkje!
Om meteen maar met de deur in huis te vallen, aangezien er altijd mensen zijn die foto's kunnen waarderen, zullen we daar maar even mee beginnen.
Dit is dus mijn valkje, Kiwi:

Kiwi is nu bijna 6 maanden oud, waarvan die er vanaf begin januari 4 maanden bij ons heeft doorgebracht. Of het een mannetje of een popje is, dat is dus nog redelijk onduidelijk. Op het ene moment ben je er heilig van overtuigd dat vanwege z'n gedrag een mannetje is en het andere moment zou het zomaar ook een popje kunnen zijn... maar goed, we komen er vanzelf vast wel een keer achter...
Nog maar een fotootje dan? Deze is toen we hem nog niet zo lang in huis hadden (niet dat we hem nu zo lang hebben...) ps dat figuur waar die op zit, dat is mijn persoontje:

Kiwi komt bij een bevriende hobby kweker vandaan en was daar al handtam gemaakt ook. Scheelt toch weer een heel stukje. Sinds de tijd dat bovenstaande foto genomen is, is die best een aardig stukje gegroeid (kan je gelukkig ook niet zien aan de eerste foto hoor :P)

Kiwi is ook een echt knuffel kip, doet echt niets liever dan bij me zitten en kroelen... het enige wat echt niet veilig is bij Kiwi, dat zijn sieraden, vind het geweldig om aan oorbellen te hangen, alleen vinden wij dat net even wat minder, maar goed we laten wel merken dat we daar niet van gedient zijn, alleen of Kiwi het ooit zal leren...
Kiwi heeft het ook inderdaad heeel sterk dat die maar 1 "baasje" heeft en dat ben ik. Als ik de kamer uit loop, begint die meteen te roepen. Laten we Kiwi uit z'n kooi, ben ik de eerste waar die naar toe vliegt. Maar m'n vriendin word wel gewoon goed geaccepteerd hoor, als ik niet thuis ben, zit Kiwi zonder problemen bij haar.
Maar goed, ondertussen denk ik wel dat ik genoeg heb zitten typen hier.
oke, vooruit, nog 1 laatste foto dan:

Mochten er verder nog vragen c.q. opmerkingen zijn, hoor ik het graag.
Greetz,
Sjaak

Kimm

hoi sjaak,

welkom hier op het forum.
wat is kiwi een prachtige valk zeg!! echt erg mooi is hij.
ik wens je heel veel plezier hier :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Sjaak,

Leuke voorstelronde ;). Welkom hier.

Groetjes, Sanna

Gerda

Welkom sjaak en Kiwi!

Nog een klein vraagje:
Kiwi is nu bijna 6 maanden oud, waarvan die er vanaf begin januari 4 maanden bij ons heeft doorgebracht.

Maar we zitten nu in december ???

Leuke, sfeervolle foto's!!

Groetjes, Gerda

S. van Klink

dank jullie wel in iedergeval voor de reacties!  ;)
@ Gerda, ja het staat er misschien een beetje vreemd, maar wat ik dus bedoel is dat vanaf aankomende januari (de 5de om precies te zijn) 4 maanden bij ons in huis is ;)

Is trouwens best lastig om een mooie foto van Kiwi te maken hoor... heeft niet echt het geduld er voor om mooi en rustig te blijven zitten... Wat dat betreft was die "vliegende" foto ook meer geluk, was eigenlijk de bedoeling een foto te maken terwijl die op de kooi zat... maar mij hoor je niet klagen over het resultaat

Caroline

Hey Sjaak, wat een leuke voorstelling!!  ;D

Welkom op het forum en veel plezier hier!!

Kiwi is een heel erg mooi valkje, vooral de aanvliegfoto vind ik super!!

Groetjes en fijne dagen, Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Sjaak,

Ik kom je ook even een hartelijk welkom heten hier ! Je hebt er inderdaad een hele leuke voorstelronde van gemaakt en de foto's zijn erg leuk en ook zeker mooi  :D

Groetjes, Karin

Hermien

hahaha! Techneut op een vliegveld. Heb je misschien al eens mijn 'Vliegtuig' ook zien overvliegen?

Leuke voorstelronde.

Geniet maar lekker van valk en vriendin.



en een goed gevleugeld nieuwjaar!

S. van Klink

Nogmaaks bedankt voor het hartelijke welkom ;)
@Hermien: gaat wel lukken hoor ;)

Valerie

Hoi Sjaak,

Welkom op het forum.

Wat een leuke foto's en wat een prachtig valkje!



S. van Klink

Stoffer, blik, dweil, swiffer en stofzuiger waren nodig, maaaar ik heb m'n topic weer gevonden  :P
Wat het en der al te lezen was, hebben we dus sinds vandaag weer een huisgenoot er bij!
Hij komt bij ons Forum genoot Aad vandaan en in zijn verhalen topic heb ik z'n naam al verklapt, maar hier nog een keer, z'n naam is Looney Tune, of gewoon in het kort Looney.
Ik denk wel dat jullie het kunnen begrijpen dat ik nog niet zo veel foto's heb aangezien we dus net pas een uurtje thuis zijn, maaaaar ik kon het natuurlijk niet laten om iig 2 plaatjes te schieten, de 1 staat al in Aad z'n topic en hier volgt dan de 2de:

En om Kiwi niet te verwaarlozen, heb ik meteen maar een verse genomen van Kiwi ook:

Op dit moment zit Looney heeel erg rustig op een stok voornamelijk moe te wezen en Kiwi, ach die vind het tot nu toe allemaal nog wel best, doet nog gewoon normaal fluiten en klimt gewoon z'n hele kooi rond, tot dusver gaat het dus nog goed...
Voor nu hou ik weer ff op met tikken, aangezien ik toch echt de deur nog ff uit moet.
Maar dit verhaal word nog weer vervolgd  ;)

Ivy

Hee buurman.
Ik hoorde van Aad dat er weer een Almeerder op het forum bij is gekomen :)
Leuk hoor!
Je hebt een mooi stelletje valkjes! Welkom iig.
Groetjes,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

S. van Klink

Hey Ivana!
Nou ik doe "al" een half jaar hier aanwezig zijn hoor ;)
Maar ik hoorde ook al jouw naam vallen bij Aad  :P
Ook dat we naar het schijnt vreselijk dicht bij elkaar wonen...

Ivy

Ja ik herkende al de balkon deuren haha. Ik was niet zeker van of jij het gene was die in dezelfde flat woont of dat andere gezin in Almere...
Mijn vogels hoor je waarschijnlijk wel elke ochtend haha.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

S. van Klink

whahahah nee hoor, zo erg is het nou ook weer niet hoor  ;)
En Kiwi heeft er ook nog nooit op gereageerd, we zitten dus net buiten gehoor afstand van elkaar  :P
Misschien dat dat van de zomer wel iets anders word met de deuren enzo open, maar dat merken we vanzelf ;)