17 juni 2024, 15:01:22

angelo's dagboek

Gestart door Valkje, 21 december 2008, 18:17:46

« vorige - volgende »

Valkje

ook ik zal de valk even voorstellen.

en ook gelijk voor alle mede valk fans dat de virus ook bij mij nogal behoorlijk aangeslagen is sinds een week dat ik een valk heb gekocht.

zijn naam is angelo. is een mannetje
gewoon een grijze met fel rooie wangetjes.
niet dat ik nog zo heel veel weet van m'n valk.

hij is 8 maanden oud komt niet bij een fokker vandaan.
heb hem gekocht bij de intratuin waar hij samen met z'n maatje zat. helaas geen andere keuze maar snel kijken voor een paar gefokte popjes en mannetjes om die tam te maken.

ben al heel druk van start gegaan met deze valk tam te krijgen. heb het ook nog vandaag geprobeert met een 5 cm stukje trosgierst.
maar ook dit gaat heel erg moeizaam alsof hij er niks van wilt weten. vlucht dus ook weg wanneer ik een klein stukje met m'n hand de kooi in ga met en stukje trosgierst.

voor de rest is het een lief beestje reageert ook heel goed op ons maar om hem tam te krijgen heb ik een paar tips van jullie nodig.

foto's volgen nog aangezien ik nog niet echt een goeie camera heb om een foto te maken van de vogel.

Groeten Valkje

Little Cockatoo

je doet het goed. Je hand stil houden en geduld hebben.

Succes.

Gr. hanneke

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Kimm

hoi hoi,

leuk dat je een dagboekje begint. ik denk dat je een hele mooie wildkleur valkje hebt!

verder inderdaad zo doorgaan. geduld hebben en aandacht geven, dan komt het helemaal goed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valkje

ja ik hou me hand ook stil maar zodra ik er ook maar een paar cm in ga dan zit meneertje zo aan de andere kant van zijn kooi.

dus ja. 2e dag dat ik al bezig ben geweest te proberen met trosgiest de kooi in te gaan maar zover ik er naar uit kijken loopt dit niet echt vlekkeloos zeg maar.

en het volgende probleem:
als mijn vriendin langs de kooi loopt s'avonds gaat hij lopen blazen naar haar.
en zodra ik er langs loop gebeurt er niks.

gisteren liep ze er lang en vloog ook gelijk tegen de valk uit waarom op zei dr grote mond moest houden om dat die vogel daar bang van word.. ik net een band op probeer te bouwen met hem en tam te maken..

ook dat ik nog steeds niet weet wat voor soortje het is.
het is in iedergeval geen diamond valkje.
maar wel grijze felle rooie wangen enz enz.

foto's moet ik nog plaatsen zodra ik ze heb plaats ik ze gelijk kunnen jullie over de foto's gaan oordelen :D

groeten

Kimm

hoi

2 dagen is nog niks. trek er maar weken voor uit ;)

waarschijnlijk kent hij jouw vriendin nog niet goed en  dat hij daarom blaast.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Little Cockatoo

Ik blijf bij mijn antwoord. Volhouden. Maar ook je vriendin het laten doen, anders wordt hij eenkennig.


Oja is het geen cinnamonnetje??

Succes.

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Valkje

21 december 2008, 18:56:21 #6 Last Edit: 21 december 2008, 18:58:03 by Valkje
en hier is angelo de valkparkiet.


Valkje

ik heb trouwens nog 2 foto's die ik graag wil neer zetten in zijn dagboek.

dus hier komen ze aan........

en hier zit ik op mijn naast mijn baasje.

en hier zit ik bij mijn schuursteentje mee te kijken naar de televisie


Valkje

Citaat van: Valkje op 21 december 2008, 19:26:46
ik heb trouwens nog 2 foto's die ik graag wil neer zetten in zijn dagboek.

dus hier komen ze aan........

en hier zit ik op stok naast mijn baasje.

en hier zit ik bij mijn schuursteentje mee te kijken naar de televisie



Valkje

vandaag....

wat hebben ik vandaag gedaan??

ik heb vandaag lekker zitten luieren op mijn stok terwijl m'n baasje het huis aan het schoonmaken was.
en ook nog weer geoefend waar ik steeds bij weg liep :D
ik had dus geen zin om trosgierst eten door te oefenen om op de hand van mijn baasje te gaan zitten.

maar toch word ik steeds beloont dat het een stuk beter met mijn gaat.. ook vandaag weer een paar filmpjes mogen kijken van mijn soort genootjes, hartstikke leuk :P

er volgt nog veel meer nieuws van mij in mijn dag boek.. blijf dus zeker het nieuwtjes volgen.

vele pootjes en kroeltjes van Angelo Namens De baas.

Valkje

Kimm

hoi,

ik zie dat je kranten onderin hebt liggen? waarom geen beukensnippers?

verder mooie foto. hij is een wildkleur.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valkje

21 december 2008, 21:33:27 #11 Last Edit: 21 december 2008, 22:33:19 by Valkje
ja klopt..
om dat het vrijwel moeilijk is om hier beuken snippers te krijgen aangezien ik op een dorp woon waar een dierenspeciaal zaak zit die ook niet alles heeft.

helaas.

maar het zou best mogelijk kunnen zijn om ze te bestellen.

maar ik denk dat ik maar eens rond ga vragen voor beuken snippers inderdaad.

nieuwe foto's moeten weer gaan volgen volgende week als het mee zit dus tot die tijd ff flink oefenen.

groetjes

Dierenfreackske

Hoi leuk dat je een dagboek hebt ,  kan je ook alles weer terugvinden als je binnen een paar maand iets vergeten bent ! Mooi wildkleurtje hoor !  En Angelo is een mooie naam ! Grtjs Ann



Arwen

Hi Angelo en baasje!

Zie dat je een mooie wildkleur hebt. Trosgierst werkt niet altijd. Arwen is nu 7 weken bij ons en eet sinds deze week pas trosgierst. Kende ze niet, nooit gehad in de dierenwinkel. Dus dat kan nog wel even duren. Je kun wel zoeken naar andere dingen die ze lekker vind. Er is een hele lijst van lekkere dingen onder voeding. Misschien is dat een tip.

Groetjes en Succes!

Valkje

hallo..

ja dan zal ik zeker eens gaan kijken op de voeding lijst wat ze hij lekker zou kunnen vinden :P
eens kijken of daar wat uit komt waar ik hem wel mee kan lokken mocht hij eventueel weer een keertje rond te vliegen.

maar ik blijf het zeker proberen met trosgierst.



Citaat van: Arwen op 22 december 2008, 10:40:37
Hi Angelo en baasje!

Zie dat je een mooie wildkleur hebt. Trosgierst werkt niet altijd. Arwen is nu 7 weken bij ons en eet sinds deze week pas trosgierst. Kende ze niet, nooit gehad in de dierenwinkel. Dus dat kan nog wel even duren. Je kun wel zoeken naar andere dingen die ze lekker vind. Er is een hele lijst van lekkere dingen onder voeding. Misschien is dat een tip.

Groetjes en Succes!