2 mei 2025, 10:50:19

Gelsacht en bijten??

Gestart door selina, 23 december 2008, 20:32:20

« vorige - volgende »

selina

Hallo

Ik heb een paar vraagjes.
Ik heb een half jaar geleden een jonge Valkparkiet gekocht hij is nu ongeveer een maand of 7.
Maar het geslacht is mij nog steeds een raadsel hij heeft het gedrag van een man dominant tikken in het hok etc.
Maar heeft nog steeds het visgraat motief op zijn staart veren,
dus het is een beetje verwarrend want zijn kop word wel met de week geler kan hij die staartveer nog verliezen of word die van zelf donkerder of heb ik gewoon een (Hetje)?

En ik heb er nu sinds een paar dagen een Valkparkiet bij dat is duidelijk een man kwa uiterlijk.
Maar hij bijt ons nog flink ik weet ook niet wat die vogel allemaal heeft meegemaakt want hij mist ook een nagel en hij is al een stukje ouder maar het gaat wel goed met mijn ander valkparkiet alleen ik heb een zoontje van 1,5 jaar en die steekt graag zijn vingers in de kooi dus nu is mijn vraag wat kun je tegen het bijten doen? Veder is hij wel aardig tam alleen het bijten niet.

Gr Selina Lelieveld

Kimm

hoi selina,

als de kop steeds geler wordt dan is het een mannetje. het kan lang duren voordat het visgraat helemaal weg is.
zelf heb ik een mannetje hier die 1.5 jaar is en daar zit nog 1 veertje tussen met visgraat.

het bijten is angst.
gewoon doorblijven gaan met tam maken en je hem op laten stappen.
laat je kindje niet de vingers in de kooi doen. dat lijkt mij niet wat.
kindjes trekken toch hun vingers terug als het gebeten wordt en dan heeft het valkje gewonnen en zal daar mee door gaan.

niet bang zijn voor hem.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010