2 mei 2025, 22:06:36

Vuurwerk, hoe te handelen?

Gestart door Always look.., 11 december 2008, 13:48:01

« vorige - volgende »

Always look..

Jah het is weer de laatste maand van het jaar dus ook weer bijna tijd voor vuurwerk...

Bij mijn oude valk (diddie) zette ik altijd alle lampen aan en een radio zo hard mogenlijk en om 12 uur probeerde ik altijd bij hem te zijn hij was behoorlijk in de stress.

nu is mijn vraag wat kan je nog meer doen om je valkje die nacht gerust te stelllen?

kus

bobbie

Hoi hoi,

Inderdaad licht aan, radio luid, gordijnen dicht en zeker niet reageren op stress-gedrag. Ze zijn erg slim en zullen als ze door hebben dat ze dan aandacht krijgen, het stress-gedrag alleen maar verergeren.

Succes, Nel :)

Always look..

En dat is nu net niet de bedoeling dan meneertje elke avond stressie gaat doen in de hoop aandacht te krijgen  ;)
Bedankt voor je (snelle) antwoord!

:-*

Anke

Hoi,
Mijn valkjes reageerden vorig  jaar helemaal niet op het vuurwerk.
Ik had wel de gordijnen dicht en het licht aan.
Ze zaten gewoon te slapen.
Voor de zekerheid zorg ik wel dat ik thuis ben als het vuurwerk begint ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Henk_en_Otje

ja shit, daar zit ik dus mee, ik ben wel in rotterdam, maar niet thuis ! ik doe de lamellen dicht en gordijnen.   zal ik het licht aanlaten , en een wekker radio aan ofzo ?????

Roxy

Hoi,

Ik zet mijn valkjes met oud en nieuw in de badkamer (ik ben ook niet thuis), daar zijn geen ramen dus hebben ze geen last van de knallen.

Groetjes Roxanne

Kimm

hoi ,

ik ben ook niet thuis.
wel doe ik een lampje aan en de radio aan.
vorig jaar hadden ze nergens last van, maar het idee dat je niet thuis bent is altijd wat minder vind ik.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Het is altijd afwachten met die gekke beesten. Mijn 'Vliegtuig' schrikt zich werkelijk een hoedje, sjaaltje en wantjes als ik simpel nies, maar als er onder het balkon een bom wordt afgeknald kijken ze me alleen maar met een verdwaasde blik aan. Dán is het of ze water zien branden......

Tot nu toe helpt het bij mij als ik alle gordijnen dichtdoe, de tv iets harder dan gebruikelijk aanzet en zelf heel rustig op de bank blijf zitten. Dan verrekken mijn mannekes geen spier!

Weggaan doe ik nooit en als ik wèl weg ben zorg ik er in ieder geval voor dat ik om 24.00 thuis ben. Je moet wat voor je vrienden overhebben.....

Prettige jaarwisseling!
'