23 mei 2025, 01:32:40

fluiten

Gestart door Rockytjéén, 17 december 2008, 15:21:28

« vorige - volgende »

Rockytjéén

hey
heb net een valkje en hij fluit bijna nooit alleen kleine piep geluidjes, vorige week dinsdag fluit hij wel veel, maar sindsdien heb ik hem amper gehoord en hij verliest veel pluimen, op 5 dagen tijd 9 vooral aan zn staart, daar heeft ie der nog 2 zitten ofzo. Ik weet ook niet of het een mannetje of vrouwtje is, dus als iemand een antwoord hierop heeft zou ik het graag willen horen :)   

miss dat je het aan deze foto kunt zien

Gompie

Hoi,

Ik kan de foto helaas niet zien, zie alleen een rood kruisje. Is het een jong of wat ouder valkje? Is het valkje verder wel levendig? Eet hij/zij goed? En poetst hij/zij zichzelf?

Groetjes Esther, Gompie, Betty Boop, Gekke Henkie en Whoopy :D
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Romy

Hoi Rockytjéén

Als je valkje niet ergens van geschrokken is, dan is ie nu in de rui gegaan. Dat merk je dus omdat hij staartveren verliest.

Dat betekent dat je valkje minstens zo'n 7 maand oud is (maar kan ook ouder zijn). Als ie nu nog niet fluit, dan is het hoogstwaarschijnlijk een popje.

Je foto kunnen we jammergenoeg niet zien. Dus het is wel een beetje lastig om te weten op het uiterlijke af of het een man of pop is.

Groetjes
Romy

Rockytjéén

bedankt alvast
hij doet verder alles wat hij/zij moet doen behalve fluiten
zal verder nog eens kijken of ik er een foto op krijg

jeroenn

hij kan ook ergens van zijn geschrokken mijn mannetje is van de week ook heel erg geschrokken.
en is toen zijn zijn handslagpennen eruit gegaan.jij kan het het beste zeggen wat het is maar ik denk zelf dat die ergens is van geschrokken

Rockytjéén

26 december 2008, 15:14:47 #5 Last Edit: 26 december 2008, 16:57:32 by Gerda
hier een foto
kwni of je hem gaat zien

Foto aangepast door moderator. Was 1600x1200, nu 480x360. - Gerda

Romy

Hoi Rockytjéén

Je valkje is een lutino als ik het goed zie.
Aan een lutino is het heel moeilijk te zien of ze een pop of een man zijn. Als er aan de onderkant van de vleugels spots zitten, dan is het een pop. Maar daarvoor moet je ze vangen en de vleugel open spreiden, dus dat is wel stressvol voor je valkje en zeker niet bevorderlijk voor het tam maken.

Als je valkje alleen piepjes laat horen is het waarschijnlijk een pop. Een man vertoont ook machogedrag zoals met z'n snavel op vanalles tikken en met de vleugeltjes wijd gaan zitten terwijl hij praat of fluit. Als je valkje dat niet doet, is het hoogstwaarschijnlijk een popje.

In verband met de veren die uitgevallen waren : het kan zijn dat je valkje 's nachts van iets geschrokken is, want lutino's zijn dikwijls nachtblind en schrikken heel erg als ze plots iets horen. Het kan al veel helpen als je een klein nachtlichtje laat branden zodat het niet helemaal donker is. Dan schrikken ze minder snel.

Mooi valkje trouwens heb je hoor  :D

Groetjes
Romy

Rockytjéén