7 mei 2025, 07:58:21

Groningsche Valkjes

Gestart door jeroenn, 17 december 2008, 15:12:02

« vorige - volgende »

jeroenn

dat wil me vader niet.
omdat hij het liefste koppels wil hebben maar als er niemand reageert dan moet hij wel blijven en dan mag hij in de voliere blijven.

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Overseer

kan het popje er dan ook niet bij, ik heb mijn valkjes ook binnen even in een kooi gehad vanwege verbouwing in voilere, en het mannetje werd ook zeer agresief tegen het popje, wel op tijd ingegrepen, maar nu in de voilere met elkaar is er niks aan de hand ze hebben zelfs een nestje.

jeroenn

joehoe wij hebben besloten door overseer om lilo ook is in de voliere te doen.
lilo en stitch gingen direct naar elkaar toe en naast elkaar zitten.
stitch vloot een paar keer en vlogen ze mooi naar de groep terug.
wij hebben de hond van de buren een week te logeren het is  heel heel lief beest doet niks basje(onze kat) vind het nog eng maar hij loopt er al rustig lang maar is wel op zijn hoeden.
die moest ik vanochtend uitlaten en toen waren alle vogel al weer aan het eten.
en lilo en stitch die zaten te kroelen :D
en we hebben besloten dat alle vogels weer een 2 broedblokken krijgen en L&S ook dus mogen ze lekker verder.
ik ben nog helemaal iets vergeten te vertellen hoe het ging met de verbouwing van de voliere we hadden de vogel allemaal in het binnen verblijf gedaan.
samen met de man hij zij dat we mooie valkjes hadden en erg tam ;D
nou toen begon het de achterkant er af gehaald en daar steunpilaren neer gezet.
toen hadden we de wanden gemonteerd dat ging redelijk snel we hebben nu ook  een ook een deur extra aan de achterkant.
en de voliere ziet er schitterd uit ik kan volgende week misschien wel een foto maken.
nou willen wij nog een paar andere soorten vogels in de voliere weten jullie welke goed geschikt zijn we willen wel vogels die tam kunnen worden.

groetjes JEroen

♪ Marlies

Hoi Jeroen, ;D

Jouw boekje is nog niet zo groot, dus heb ik het even door gelezen. Leuk boekje heb je. :D

Leuke valkjes heb je zitten. Fijn dat Lilo en Stich nu bij elkaar kunnen blijven.

Ben je al van de megabacterie af, en heb je de andere valkjes ook moeten kuren of niet ?

Wat andere vogels betreft die bij valkjes kunne weet ik er nog wel een paar.

Catharinaparkieten
Swiftparkieten
Barrabandparkieten
Bourkes
Kakarikies
Turquoisines

En er zijn er vast nog wel meer. :D

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Jeroen,
Fijn dat Stitch en Lilo nu gezellig samen in de voliere zitten :)
En weer blokken... spannend hoor!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Jeroen

Fijn dat Stitch nu toch mag blijven. Hoe ik mijn niet tamme valkjes vang? Haha, ik heb nog niet eens tamme valkjes in mijn voliere maar ik heb inderdaad een netje om ze te vangen, anders krijg ik ze er nooit uit.

Groetjes
Mara

Overseer

Volgens mij zijn alle vogels wel redelijk tam te krijgen,
je hebt ook nog rosella's ongeveer even groot als valkparkieten en bij mij zit er ook een koppen roodrugparkieten, ze hebben geen problemen met de valken, al zijn de valken wel de baas, als de ruimte maar groot genoeg is;)

Mara

Hoi OVerseer

Rosella's zijn normaal gesproken groter dan valkparkieten en ik zou ze zeker niet bij valkjes zetten al heb ik er zelf in de voliere zitten. Maar ze zijn niet altijd even verdraagzaam naar valkparkieten toe en hetzelde geldt voor roodruggen. Die kunnen in het broedseizoen (net zoals de rosella's) behoorlijk aggressief worden. Ik heb daardoor altijd in het begin van het broedseizoen een rosella apart zitten omdat ze alles en iedereen aanvalt.

Mara

jeroenn

hoi mara,

wij vonden de rosella's ook al heel mooi.
wij hebben nog 2 kweekkooien over die eigelijk voor papegaaien zijn die staan in ons binnen verblijf.
dus als rosella's in het broed seizoen in de kweekkooi zit gaat het wel goed ?
want mijn vader wil er misschien een koppel kopen hij had ook gelezen dat een soort rosella wat agressiever is maar wist niet meer welk soort.
en dat de jongen ook tam kunnen worden daar gaat het meer om wij willen het liefst vogel die tam kunnen worden.
doen wij hier goed aan?

Mara

Citaat van: jeroenn op  5 juli 2009, 19:12:21
hoi mara,

wij vonden de rosella's ook al heel mooi.
wij hebben nog 2 kweekkooien over die eigelijk voor papegaaien zijn die staan in ons binnen verblijf.
dus als rosella's in het broed seizoen in de kweekkooi zit gaat het wel goed ?
want mijn vader wil er misschien een koppel kopen hij had ook gelezen dat een soort rosella wat agressiever is maar wist niet meer welk soort.
en dat de jongen ook tam kunnen worden daar gaat het meer om wij willen het liefst vogel die tam kunnen worden.
doen wij hier goed aan?

Hoi Jeroen

Je kunt eens in mijn boekje kijken, Mara's Bonte Vogelparadijs daar staat veel in over mijn vogels maar vooral ook over mijn rosella's.

Als je voliere ruim genoeg is en je hebt de mogelijkheid om ze in het broedseizoen apart te zetten, dan kun je het proberen. Maar je moet er van op de hoogte zijn dat ze groter zijn dan valkjes.

Al mag ik niet klagen want mijn rosella man, Pino, is een ontzettende lieverd en voert iedereen die komt bedelen voor eten, mallerd. Hij is redelijk tam voor een voliere vogel. Hij komt zonnenpitten en nootjes uit mijn hand eten en haalt ze zelfs uit mijn mond, pakken mag ik hem niet maar hij zal me niet bijten als ik mijn hand voor hem hou. Dus je kunt ze tam maken, maar je hebt wel veel geduld nodig, hihi.

Ik zelf heb een prachtrosella, ontzettend mooi qua kleur, maar er zijn zoveel mooie mutaties van de rosella. Gewoon goed in verdiepen. Heb hier nog een paar goede boeken in de kast staan, kan je de namen wel eens geven dat je vader zich er goed in kan verdiepen.

Groetjes

mara

Kimm

hoi jeroen,

wat vind ik dat fijn zeg. toppie  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Jeroen,

Wat goed dat je/jullie hebben uitgeprobeerd hoe Stich het doet in de volière. En nu ook zijn vriendinnetje erbij, helemaal super :D
Herplaatsen is nooit leuk :-\
Ik ben benieuwd naar de foto's van jullie volière...

Groetjes, Marian

Overseer

licht eraan welke soort rosella's je heb, de pennant rosella is inderdaad groter, maar neem een pracht rosella dan zijn ze ongeveer hetzelfde.
Mijn valkjes hebben nu een nestje, en de roodruggen doen niks ook omdat zij er later in zijn gegaan en lang niet zo groot zijn als de valkjes, het mannetje valkje is gewoon duidelijk de baas over ze.

Mara

Mijn prachtrosella is toch echt groter dan mijn valkparkieten hoor, en ook roodruggen zijn iets groter dan valkparkieten en ik heb echt geen kleine valkparkieten maar forse valkparkieten hoor.

Heb dit jaar al dik 20 jaar een gemengde voliere en weet gewon uit ervaring dat het niet altijd goed gaat tussen rossella's en valkparkieten en roodruggen en valkparkieten.

Mara