8 mei 2024, 11:39:22

een nieuwe valk in huis

Gestart door smiley, 13 december 2008, 15:47:14

« vorige - volgende »

smiley

ik heb sinds 3 weken een nieuwe valkpopje erbij
ze zit apart van de andere 2 ,mijn eigen 2 valkjes man en pop vliegen elke avond los.
ze kijken niet naar haar om ,de kooi met grasparkietjes vinden ze allebei aantrekkelijker ,nu heb ik de valkjes van de week samen buiten de kooi gelaten,en dat was een ramp omdat mijn eigen pop erg schrok van het nieuwe popje.en van schrik erg ging gillen ,waardoor alle vogel wild gingen vliegen en gillen.
de dagen erna zijn alle valken verhuist naar een kooi met een tussen schuif van tralie's dus kunnen ze elkaar goed zien.
maar kunnen nog niet bij elkaar komen .
nu komt het probleem mijn eigen pop ging zich raar gedragen ,veel jeuk en ze schud soms met haar kopje .
ik heb eerst alle vogels behandeld met birdspray en alle kooien schoongemaakt en ook met birdspray behandeld.
maar ze bleef maar jeuk houden ,dus naar de dierenarts.
die hebben haar helemaal nagekeken ,geen beestjes geen wormen goed gewicht 100 gram, mooi in de veren ,voor alle zekerheid tot een druppel in haar nek gekregen .
volgens mijn dierenarts die trouwens ook veel van vogels weet.
is mijn pop een erge zenuwachtige vogel en heeft ze van de stress en de schrik dit gedrag aangeleerd .wie heeft er ervaring met dit soort gedrag ?  en kan ik in de komende weken het nieuwe popje er dan nog wel bij plaatsen .
de kooi is groot zat want wanneer ik de tussenwand eruit haal is de kooi 1,65  breed 1,00 hoog en 54cm diep

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Kimm

hoi

ik zou ze langzaam aan elkaar laten wennen.
mijn valkje heeft ook last gehad van stress.
veel jeuk en schilferige huid. in de loop van de tijd is dit overgegaan.
op zich moet het toch kunnen, maar ik zou ze iets meer tijd gunnen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010