10 mei 2025, 15:12:19

veren plukken

Gestart door bincky, 13 december 2008, 11:27:09

« vorige - volgende »

bincky

wie kan mij zeggen wanneer het veren plukken van de moeder bij het jong ophoudt? Onze Pino van bijna 5 wekenn oud, zit leuk in de veren alleen zijn/haar nek en hoofd is volledig kaal (op 3 veertjes na) ook heeft Pino geen kuif, moeder plukt alles eraf....

hoe lang kan dat duren?

Anke

Hoi,
Over het algemeen wordt het plukken minder als een jong is uitgevlogen.
Dit komt dan vooral omdat het jong dan makkelijker weg kan komen van de plukkende ouder.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bincky

bedoel je met uitvliegen uit het blok? pino is  nml geboren op de grond van de kooi, en loopt nu gewoon vrolijk rond op de grond. Hij/zij kan eventueel dus wel weglopen.
Of bedoel je met uitvliegen dat Pino vliegt als hij/zij uit de kooi is.....moeder plukt nml ook gewoon als ze buiten de kooi zijn. Zelfs als Pino gewoon bij mij op schoot of op mijn hand zit, komt Bincky even buurten om te plukken.

wanneer gaan ze eigenlijk voor het eerst vliegen?

af en toe denk ik, nu gaat Pino van m'n hand af, maar hij/zij zit alleen maar te kijken...

Karin

Wanneer ze gaan vliegen ligt aan het valkje. Laatst had ik er één die net ruim 3 1/2 week was en al vloog  :o Maar meestal beginnen ze rond de 4 1/2 week. Moeten ze wel de mogelijkheid hebben natuurlijk ( uit de kooi ).
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves