27 april 2024, 08:30:56

Arwen`s Dagboek

Gestart door Arwen, 12 december 2008, 20:47:25

« vorige - volgende »

Arwen

Hoi allemaal,

Nou we hebben met z`n allen de kerstdagen weer overleeft. Toch altijd een hele happening. Wij doen aan kerstcadeautjes en hebben daarom dan ook Arwen en Misty ook verwent met wat nieuws, een trapje erbij op het speelplateau zodat ze makkelijker op en af kunnen. Nieuw speelgoed in de kooi met mooie kleurtjes.

Arwen begint het lopen op een trapje in de gaten te krijgen. Ze probeerde eerst steeds via de zijreling omhoog te komen wat lastig is omdat het wat stijl is. Maar nu gebruikt ze de treden steeds meer.

Spelen doen ze steeds meer, Arwen wat meer als misty, vooral die leuke kleurtjes blijven interresant.

Maandag gaat Arwen naar de dierenarts, kortwieken. In dierenwinkel hadden ze het helemaal fout gedaan, en zelf vinden we het toch wel eng. Gelijk nagels laten checken.

Ik wens iedereen een fijne week en een goed uiteinde.

Groetjes,
Hanneke & Freddie
Arwen & Misty

Dierenfreackske

Hoi hoi  , wat vervelend nou dat ze het in de winkel verkeerd hebben gedaan , sommigen kennen er ook niks van , je bent beter dat je het bij een echte kweker laat doen of de da natuurlijk , da's het veiligst he ! Fijn dat ze zo leuk spelen ook , grtjs Ann



Little Cockatoo

Hallo, Hanneke,

Fijn om te horen dat het zo goed gaat met Arwen en Misty. Ja Misty kon zeker mooi voordoen hoe het moest dat traplopen, want ja die hebben ze hier ook he.
Ik blijf jullie boekje volgen.


Fijn uiteinde en een gelukkig 2009!!!!!!
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Hanneke en familie

Een hele fijne Jaarwisseling gewenst. Of te wel zoals wij het hier zeggen "eine goeie roetsj".

En alvast....



Groetjes

Mara

Caroline



Wij wensen jullie



Liefs Ed, Caroline, Sanne, Thomas,
Jasper, Sophy & Binky's friends.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske




Arwen

2 januari 2009, 16:02:16 #22 Last Edit: 2 januari 2009, 16:05:00 by Arwen


Iedereen bedankt voor alle leuke kerstwensen en nieuwjaarswensen!


Nou dat hebben wij weer. Oud en nieuw heeft onze Arwen doorgebracht bij de dierenarts. Ging ineens heel slecht met haar. Ze ging met het kwartier sneller achteruit.

Trillen, zwaar ademig, geen energie meer, liet alles toe, oogjes half dicht.

Tja wij wisten niet hoe en wat dierenarts gebeld rond half 5, waren al dicht. Voor spoed laat je gegevens achter na de piep. Gedaan en werden binnen 5 minuten terug gebeld.

We moesten haar direct brengen. Dan zou ze blijven voor opnamen. Was enige wat ze konden doen. Zo gezegd zo gedaan. Hebben haar gebracht. Ze zouden de avond bellen hoe en wat. S`avonds om 21.00 belden ze op. energiecrisis. Ze heeft een soort van glucosewater gekergen (suikerwater) en daar was ze ontzettend van opgeknapt. Maar ze vertrouwden het nog niet en ze moest toch blijven voor de nacht. Oorzaak waarschijnlijk stress.

Volgende ochtend hebben we direct gebeld, hoe het ging. Nou ze was weer beter en een stout vogeltje (ze wou hele tijd happen naar arts, hihihih dat is Arwen, ze was weer strijdlustig.)

We konden haar wel ophalen dus om 10.00 was ze weer thuis :) Mocht het weer gebeuren dan moesten we zorgen dat we suikerwater maakten en dit haar dwangmatig voeden met een spuitje druppelsgewijs. Wat waren we gelukkig dat het goedgekomen was. We zaten zowat in de auto te huilen, zo naar voelden we ons toen we haar weggebracht hadden.

Arts had ook verteld dat het goed was dat we haar brachten. Anders had ze het niet overleefd. Nu is het gissen wat de oorzaak van de stress kan zijn geweest, vuurwerk, het dierenartsbezoekje van maandag, het kon van alles zijn. Goed in de gaten houden in ieder geval.

Ze zit nu weer in de kooi, heeft al weer wat gespeelt/gesloopt. Ze eet weer en zit in de rui.

Misty daar in tegen heeft dus oud en nieuw alleen gezeten onder gezelschap van mijn zusje. We waren zelf niet thuis namelijk, maar dat ging wel goed, lamp aan, radio aan, net als anders als we er niet zijn met verschil dat de luxaflex dicht zat.

Misty hapt nog wel veel naar Arwen, vaak als ze er langs wil, soms zo uit het niets (in onze ogen gezien dan). Ons hapt ze ook nog steeds werd wat minder nu bijt ze harder, niet meer maar wel harder. Negeren is het toverwoord, maar wel moeilijk als het zeer begint te doen. Dan pak ik dus de stok en laat ik haar daar opstappen. Alle tips om met dit gedrag om te gaan zijn van harte welkom!

Nou veel plezier iedereen in het nieuwe jaar!!!

Liefs
Hanneke & Freddie
Arwen & Misty

Caroline

Fijn dat het allemaal met een sisser is afgelopen met Arwen en dat jullie snel gereageerd hebben en haar naar de dierenarts hebben gebracht.  :D

SUper!!!

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Arwen

Hallo allemaal,

Arwen is weer helemaal de oude, lekker slopen en spelen. Met Misty zijn begonnen met oefenen op de vinger stappen zonder happen. En ze stapt nu op de vinger in de kooi zonder happen :)

Freddie heeft steeds haar vinger voor haar gezet, haar erop laten stappen, even laten zitten in de kooi, en dan weer af laten stappen op de stok en dat steeds weer herhalen. En dat gaat nu goed.

Op naar de volgende oefening, wat langer op de vinger blijven zitten.

Ik wens iedereen een fijne week!
Groetjes
Hanneke & Freddie
Arwen & Misty

Little Cockatoo

Super dat het zo goed gaat met Misty. Heel leuk om te horen.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Dierenfreackske

Hoi hoi, blijft ie al wat langer op je vinger zitten? Hoe is het nog met valkje? Grtjs Ann



Arwen

Hoi allemaal.

Even een update. Was het wel weer tijd voor. Misty is begonnen met leuke schattige geluidjes uit te proberen. Echt zo leuk. s`Middags en s`avonds heeft ze haar momenten. Heb het geprobeerd te filmen, maar zodra ze de camera merkt is ze stil.
Gebeurt dat nu ook bij jullie :P

Net toen filmpje afspeelde hoorde ze dus haar eigen geluid, een kabaal dat ze maakte. Wel erg grappig  ;D

Maar het gaat dus goed, ze stapt wel gewoon op je vinger, maar echt blijven zitten, nee. Ze kijkt om zich heen, onder het motto, waar kan ik heen vliegen, en gaat er vandoor. Hebben paar leuke foto`s gemaakt zal ze even plaatsen.


Hier kun je goed zien, wat de dierenarts heeft gekortwiekt en wat de dierenwinkel heeft gedaan. De bovenste vleuge, aan het einde van de vleugel is gedaan door dierenarts, tegen lichaam aan door de dierenwinkel :(


MIsty op de trap


Misty die na een fladdertoch door lucht geland is op de grond. ( moet nodig stofzuigen  :-X)


Het speelplateau dat we zelf gemakt hebben :D


Groetjes,
Hanneke & Freddie
Arwen & Misty

Kimm

hoi hanneke,

wat een super gave foto's!
en de speelplaats is ook helemaal mooi zeg. dat vinden ze wel prachtig denk ik :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Leuke foto's hoor :)
Gave speelplaats ook ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes