weet even niet meer of het wel twee mannen zijn..??

Gestart door Tanja, 11 december 2008, 10:33:44

« vorige - volgende »

Tanja

Hallo, ik heb twee valken en de mensen waar ik ze vandaan heb zeiden dat het twee broers zijn maar ga daar nu een beetje aan twijfelen want vanochten zatten ze heerlijk op elkaar te rijden...
Had wel begrepen dat alleen mannetjes soms heel wijd met hun vleugles gaan zitten, dat doen ze allebei.

Voor de duidelijkdeid de grijze zat boven op de witte en die vond dat ook helemaal niet erg, de witte maakt ook niet zoveel geluid als de grijze..

Zal er een foto bij doen misschien kunnen jullie het zien.

Kimm

hoi tanja,

de grijze is een wildkleur en dat is sowieso een mannetje.
de witte, dat kan ik niet zien maar aan het gedrag wat jij verteld zal het vast een popje zijn ;)

je bent sowieso al verkeerd voorgelicht door die mensen en dat vind ik erg jammer voor jou. ik ben wel blij dat je ze nog hebt ;)
het zijn trouwens zeer mooie valkjes hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Tanja

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben ook nog blij dat ik ze heb hoor en ze gaan ook alleen maar weg als ik echt een super huisje voor ze heb, ben ook druk aan het oefenen met ze.

Vind het alleen zo jammer dat ik  verder niets van ze weet, ze hebben ook geen ringen om dus weet ook niet hoe oud ze zijn,ze zeiden ongeveer een jaar maar ja weet ook niet of dat wel waar is en of ze uit het zelfde nest komen weet ik ook niet zeker...

Kimm

nee dat is inderdaad erg jammer.

ik heb begin dit jaar ook een valkje van iemand overgenomen.
hij is 2, jaar oud. in het begin was hij erg bang. echt op dit moment veranderd hij ontzettend en hij is super tam geworden. dus als je geduld hebt, wordt het beloond hoor!
vergeet niet dat valkjes echt tijd nodig hebben om aan jou te wennen. ik weet zeker dat als je geduld hebt, jij echt 2 leuke vriendjes zal hebben.

groetjes kim

Tanja

Kimm

ja daar heb je grote kans in.
maakt ze ook veel geluid of is ze rustig.

als ze gaan wipwappen is het gewoon een popje ;)

Tanja

die grijze maakt veel meer geluid dan die witte want die hoor je bijna nooit...

en ze zaten echt op elkaar, het grijze staartje heen en weer en de witte opzij..

Kimm

ja je hebt echt een koppeltje!  :D

we; erg leuk hoor.

mannetjes maken veel meer lawaai dan popjes. en ik ga er niet vanuit dat hij homo is ;D  ;D
deze moet je ook nooit uitelkaar gaan halen.

groetjes kim

Tanja

Ik heb ze niet meer opelkaar zien zitten en heb begrepen dat manntjes vaak helemaal met uitgetrekte vleugels zitten om indruk te maken en dat doet de witte valk ook veel, dus misschien toch wel eenmanntje...

Verder lukt het me echt niet ze wat tammer te krijgen mag nog echt niet met me hand bij ze komen en de grijze gaat steeds meer bazen naar me.

En ben dus ook nog steeds op zoek naar een nieuw huisje voor ze..

Kimm

hoi tanja,

ik snap dat je heel erg teleurgesteld bent :-\
ook hoop ik dat je wel een goed huisje voor ze vinden kan.
wel wil ik jou zeggen dat je het veel te weinig tijd geeft.

maar ik snap je wel ;)

groetjes kim

Tanja

Ik snap ook zeker jouw reactie wel maar wil graag een tammere vogel en deze twee vinden het gewoon echt niet leuk als je bij ze in de beurt komt dan gaan ze gelijk blazen en naar je hapen.

Snap ook wel dat daar heel veel tijd in gaat zitten maar heb ze nu een maand en eentje gaat zich zelfs steeds vijandiger gedragen naar mij toe...
En ik weet ook wel dat die vogels hier niet om gevraagt hebben maar ik ook zeker niet.

Voel me er ook wel een beetje schuldig over maar ze zitten nu in de bijkeuken in een soort voliere waar ik ze niet meer lastig zal vallen en ze rustig samen kunnen genieten, en als ik geen ander baasje voor ze kan vinden gaan ze als hun vleugels zijn aangegroeit naar een grote buiten voliere.

Kimm

Landiej

Heb je misschien al geprobeerd om het "stappenplan" te gebruiken bij het tam maken? Lokken met een stukje trosgierst of iets anders wat ze erg lekker vinden maakt ze vaak al een stuk minder bang en happerig.

Zeker als ze al tam geweest zijn en ongeveer een jaar oud! Maargoed, de voorlichting van de vorige eigenaar was niet wat het moest zijn, dus die informatie is misschien niet correct.

Als je het toch wil proberen:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm