Jéééééééé, woehoe, jippie!!!!!!!!!

Gestart door Diane de Jong, 18 november 2003, 22:45:47

« vorige - volgende »

Diane de Jong

Hallo allemaal,

Vandaag is het gelukt!!!!!
Plukkie heeft op m'n hand gezeten :) en ik kon hem gewoon rustig bewegen zonder dat hij wegvloog  :D  :) ;D. Hij was wel aan het eten, maargoed.
I'm so happy!!!

Groetjes, Diane :)

Tara

Hoi Diane,

ahhh wat fijn voor je zeg :). Al is het tijdens het eten, hij went dus al aan je :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Diane,

Heel erg leuk dat je valkje nu al op je hand gaat zitten :-)
Met eten krijg je inderdaad vaak een hoop voor elkaar maar straks als ie echt gewend is gaat ie ook zonder eten op je hand zitten.
Dat is zeker een goed begin dan zal het steeds beter gaan en kan je hem straks ook nog aaien  :-)
Met een hoop geduld krijg je dat in elk geval zeker voor elkaar :-)

Groetjes, paul

Diane de Jong

Hoi,

Nog voordat hij op m'n hand zat kon ik hem al aaien, terwijl hij aan het eten was. Nu heb ik hem ook net los laten vliegen. Hij was een beetje stuntelig, maar hij begint het al aardig te leren. Alleen gaat hij steeds boven op een kast of schilderij zitten. Als ik hem dan een stokje voorhoud, dan gaat hij er wel op en kan ik hem ook goed aaien (zonder eten!), maar hoe zorg ik ervoor dat hij vanzelf naar mij toegaat, zonder hem steeds te lokken? En wanneer kan ik de gordijnen open doen, m'n ouders vinden dit namelijk errug vervelend.

Groetjes, Diane

Paul

24 november 2003, 00:28:07 #4 Last Edit: 24 november 2003, 00:28:35 by Paul
Hoi Diane,

Als je hem elke keer in zijn nekje aait als hij bij je zit komt ie op een gegeven moment vanzelf bij je want dat vinden ze heerlijk :-)
Dus dat zal ie dan vanzelf gaan doen na een tijdje.
Als ie met vliegen een beetje gewend is dus dat ie niet steeds neerstort of tegen de muren aan vliegt kan je de gordijnen wel iets open doen en elke dag een stukje verder open.
Misschien zal ie wel een keer het raam raken maar als dat niet al te hard gebeurd valt dat vaak best wel mee en ze leren dan dat ze daar niet verder kunnen.
Door de gordijnen weten ze dat eigenlijk al dat dat hun ruimte is waar ze kunnen vliegen.

Groetjes, paul

Didi

Ok, ik ben hier extra voorzichtig mee, omdat ik laatst een verhaal had gehoord over een vogel (kanarie). Die vloog altijd vrij in de kamer met de gordijnen open, maar een keer vloog hij keihard tegen het raam aan :'( , wat hij dus niet overleefde :'( :'( :'(.
Vandaar.

Groetjes, Diane

mastolk

Hoi Diane,

Gaaf da tje valkje bij je wilde zitten.

Maar Paul...ik heb hier een paar valkjes en ze vinden het niet allemaal even leuk om in hun nekje gekrabbelt te worden. pino begint er nu een beetje aan te wennen, maar pikt veel naar mijn hand. Sien was het van de vorige eigenaar gewend..maar moet er van mij ook echt nog aan wennnen. En de rest vind het ook maar drie tellen leuk. Doe ik iets verkeer??!  :-/

GRoetjes Margrietha

Paul

Hoi Margrietha,

Sommige valkjes zijn nogal eenkennig en willen alleen door bepaalde personen gekrauweld worden.
Stan is bijvoorbeeld helemaal gek van mij en mijn vriendin kn hem amper krauwelen dan bijt ie.
En Taco is helemaal gek van mijn vriendin maar die durft niet zo goed hard door de veertjes te kroelen omdat ze bang is dat ze ze pijn doet.
Ik weet wat beter hoe ver je bij ze kan gaan en een beetje flink krauwelen vinden ze heerlijk en Taco komt dus alleen om te krauwelen bij me en anders niet.
Daar ben ik net goed genoeg voor denk ik  :D
Dus als je valkjes echt aan je gewend zijn en je graag mogen laten ze zich bijna altijd aanhalen.
Dus ik denk gewoon blijven aanhalen als ze het lekker vinden laten ze het op een gegeven moment misschien wel toe.

Groetjes, paul

mastolk

Hoi Paul,

Bedankt. Ik blijf het ook gewoon proberen hoor.
Pino wil eigenlijk alleen maar bij mij zitten. En Sien vind het wel gezellig bij JOhan..wel leuk. Nu is hij helemaal trots met 'zijn eigen valkje'. Hij was nl 'jaloers' op mij omdat Pino echt niet bij hem wil zitten. Dan piept hij net zo lang tot hij bij mij mag..en zenuwachtig heen en weer wandelen op JOhan's arm. Echt stoer hoor, zit hij dan bij mij is alles weer klaar!  :P
Groetjes MArgrietha