Mijn Valkje Blaast en valt aan, na 5 dagen!!!

Gestart door Andre, 2 december 2008, 01:05:04

« vorige - volgende »

Andre

Jullie zullen wel denken daar is tie weer, maar merk dat je op dit Forum ontzettend handige tips krijgt van meer ervaren Valkparkiet bezitters. Ik Heb mijn Valkje nu 5 dagen, Heb vannacht leuke tips opgedaan om in de kooi te hangen tegen de verveling, nu wil het dat mijn Valkje pas na 5 dagen naar mij begint te blazen en begint aan te vallen als ik mijn hand in de kooi steek. Dit deed ze nooit de dagen ervoor.
Er is ook niets voorgevallen, alleen wordt er aangeraden het bijten toe te laten om te laten zien dat je niet bang bent ??? maar doordat zij bijt, schrik ik en dan zij ook....!
Heeft iemand misschien het zelfde probleem, of gehad en hoe heb jij dit dan opgelost??? Ik wilde Co'tje laten rondvliegen vanavond maar ik hoef haar dan niet op te pakken laat staan proberen......

Groetjes Dre

Gerda

Hoi Andre,

Misschien is ze nu een beetje gewend en durft ze nu meer.

Ik zou het stappenplan volgen. Dat kun je hier vinden

Zorg echt dat ze in de kooi op je vinger stapt zonder problemen, voordat je haar laat vliegen in de kamer.
En dan alle ramen bedekken en eventuele spiegels ook.

Succes!

Gerda

Always look..

Ik weet nog dan mijn eerste valk me brortje altijd aanviel, mijn broertje trok altijd meteen zijn hand weg en dat was voor Diddie natuurlijk een echte overwinning.
ik vertelde eventuele bezoekers altijd laat um maar eens een keer bijten dat merk je meteen dat jij niet bang hoeft te zijn (het bijten van diddie stelde echt niks voor) die tip kan ik jou ook geven laat je maar een keer bijten en gewoon doorgaan met het op je vinger laten stappen.

:-*