23 mei 2025, 13:46:28

Broedhok

Gestart door jeroenn, 1 december 2008, 20:12:06

« vorige - volgende »

jeroenn

hallo,

het is misschien een domme vraag maar mijn valkjes zaten zonet te wipwappen.
nu is mijn vraag krijgen ze nu ook meteen eitjes.
ze zitten in een mooie ruime kooi alleen moet er nu ook een broedblok in.
alleen is daar de kooi weer teklein voor denk ik, of moet ik de broedhok in de opening hangen.

Karin

Je hoeft alleen een blok op te hangen als je een nestje wilt, je bent het dus niet verplicht hoor  ;D Alleen moet je je natuurlijk van te voren eerst verdiepen in het hoe of wat wat betreft kweken én je moet zorgen dat de kooi ruim genoeg is. Als je nu al zegt dat het te klein is dan wordt het helemaal krapjes als er zo een paar jongen uitvliegen  ;D Valkjes leggen niet altijd eitjes als ze wipwappen, maar het kan wel zijn dat ze over een paar dagen toch een eitje op de grond legt. Dus als je wilt kweken snel je inlezen ( héél belangrijk ) en zorgen voor een ruime kooi mét broedblok.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jeroenn

hoi karin,

met het informatie zit het wel goed.
mijn vader heeft ook valkjes gehad.
alleen wil ik wel heel graag een nestje, maar als maar kooi teklein is houd het op.
misschien kan ik wel een foto plaatsen van mijn kooi.
dan kan 1 van jullie zeggen als het kan of niet

Karin

Zet maar neer, dan geven we onze ongezoute mening  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jeroenn

nog even snel een vraag en alsz e geen eitjes legd hoe kan ik er dan voor zorgen dat ze weer gaan paren

ps. foto's volgen

jeroenn

5 december 2008, 21:20:59 #5 Last Edit: 6 december 2008, 17:27:25 by jeroen :)
sorry voor het zolaat  reageren, want me fototoestel was kapot dus heb ik maar foto's gemaakt met mijn mobiel.
dus hier de foto's

is de kooi groot genoeg voor een broedhok?
en als mijn valkjes geen eitjes gaan leggen hoe kan ik er dan voor gaan zorgen dat ze wel weer gaan wipwappen?
ik hoop dat dit goede foto's zijn.

jeroenn

is de kooi groot genoeg voor een broedhok?
en als mijn valkjes geen eitjes gaan leggen hoe kan ik er dan voor gaan zorgen dat ze wel weer gaan wipwappen?

Anke

Hoi Jeroen,
Deze kooi is te klein voor een broedblok.
Als je er een broedblok in hangt passen er geen valkjes meer bij ;)

Laat je valkjes maar lekker wipwappen. Mochten er eitjes komen dan zou ik ze vervangen voor nepeitjes.

Wil je ze toch een nestje laten krijgen met een broedblok, dan is het zaak om ze een grotere kooi te geven.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

jeroenn

ah oke,

nog een vraag hoeveel valkjes passen hier ongeveer in denken  jullie, want een kennis van mij die gaat emigreren en die kan daar dan niet meer voor zijn tamme valkje zorgen.
toen wou ik hem wel hebben alleen wil ik eerst weten al hier nog wel een 3e valkje bij kan mijn valkjes kunnen elke avond uit de kooi