26 april 2024, 05:08:46

Help

Gestart door jeroenn, 28 november 2008, 15:14:58

« vorige - volgende »

Kimm

misschien gaat het wel weer over hoor. zolang hij haar niet te zeer doet.
kan best zijn dat het door de verhuizing etc komt. kijk het nog maar even aan. ligt niet aan jou. ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

ah gelukkig :)
maar nu zitten ze ook heel rustig naast elkaar.
ik laat ze eerst wel even met rust en rustig laten wennen maandag wil ik beginnen met het nog proberen van een beetje tam maken

jeroenn

aaah help.
ik krijg steets mee het vermoeden dat het vrouwtje niks van het mannetje wil weten.
het mannetje begind steets harder tebijten heb ik het gevoel.
het vrouwtje loopt al weg als het mannetje in de buurt komt

Kimm

heb je een reserve kooi?

als het te gek wordt dan kan je evt tijdelijk scheiden.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

nee ik heb geen andere kooi. en ik ken ook niemand met nog een kooi

Kimm

ik weet helaas niet wat je nu moet doen. ik hoop dat je andere adviezen gaat krijgen hier.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

oke helaas is het miss verstandig het popje wdg tedoen en er een jong popje of mannetje

Kimm

nee daar zou ik nog mee wachten om het popje weg te doen.

als je dat wel doet dan zou ik eerst eens even contact opnemen met de mensen waar je het koppeltje vandaan hebt.
niet te overhaast gaan handelen hoor. misschien is dit ook maar tijdelijk of het mannetje is broeds, dat zou ook nog kunnen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Als het echt een koppeltje is, dan zouden ze niet voor elkaar weglopen. Hoe ben je aan het adres van die mensen gekomen? Wat was de reden om ze weg te doen? Ik snap hier nl. echt helemaal niks van.

bobbie

Hoi hoi,

Bijt het mannetje de pop als jij of een ander dichter bij de kooi komt?

Waarom vraag ik dit:

Bij een koppel papegaaien is het zo, dat als jij de kooi benadert de man jou eigenlijk weg wil jagen, maar hij kan niet bij jou. Zodoende reageert hij zijn frustratie dan af op de pop. Zo worden heel wat koppels ten onrechte uit elkaar gehaald omdat men denkt dat het géén koppel is door het aanvallen van de man. Echter, het tegendeel is dan waar. Hij wil de pop beschermen door jou aan te vallen maar hij kan niet bij jou om je weg te jagen. Daarom dus dat ie de pop aanvalt.

Als jij een papegaai bij je hebt zitten die helemaal gek op jou is en er komt een persoon te dicht in je buurt maar net niet dichtbij genoeg om hem weg te jagen, dan zal die papegaai in zijn frustratie jou bijten.

Ik weet niet of dit ook voor valkparkieten geldt maar in de papegaaienwereld is dit een bekend verschijnsel.

Jij alleen kan nagaan of mijn verhaal klopt bij het gebeuren bij jou thuis. Doet de man dit ook als jullie niet richting kooi lopen?

Groetjes, Nel :)

imad_rustom

nel wat jij zegdt klopt  wel ik heb een koppel valkparkieten het pop is handtamme alleen de man wat minder als ik in de kooi kom en ik wil dicht bij de man komen dan rejageert hij ook al zijn frustarties op het pop en als ik paar stappen terug neem dan wordt het mannetje rustig  en loopt alles chil het mannetje is inmiddels handtamme  :)
nice

jeroenn

hallo nel,

heel erg bedankt voor je reactie dan heb ik hier ook direct het antwoord.
het popje is al een stuk tammer bij mij alleen het mannetje niet  het popje komt al op mijn hand zitten met trosgierst en dan bijt het mannetje