25 april 2024, 03:47:33

Help

Gestart door jeroenn, 28 november 2008, 15:14:58

« vorige - volgende »

jeroenn

28 november 2008, 15:14:58 Last Edit: 28 november 2008, 16:27:21 by nexxus
hallo,

ik hbe net gisteren mijn 2 valkjes gehaald ze zijn wel 1 jaar oud alleen blaast het vrouwtje als ik naar de kooi wil toe lopen nu heb ik hier gelezen dat het moeilijk om ze nu tam temaken, maar hoeveel procent kans geven jullie mij om ze wel tam temaken.

Karin

2 valkjes van 1 jaar oud ? De kans dat deze nog echt tam worden is vrijwel uitgesloten. Ze kunnen wel aan je gewend raken, maar echt heel tam ben ik bang dat dat niet gaat lukken...
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jeroenn

en zouden ze ook niet eruit kunnen dan?
en ook niet op je schouder zitten?

Karin

Ze kunnen er wel uit, ik heb ook een aantal wilde valkje die los vliegen. En ze gaan er dan in als ik het voer erin doe. Maar op je schouder... denk het niet... Had je dat niet kunnen bedenken voor je ze kocht eigelijk ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi,

komt jouw valkje uit een voliere of bij andere mensen uit huis?
mijn valkje was 2 toen ik hem kreeg, hij was al tam maar ik heb hem nog veel tammer gekregen.

dus mocht hij bij andere mensen wegkomen uit huis, dan zou ik de hoop zeker niet opgeven hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

ja ze komen bij mensen vandaan.

Kimm

dus uit huis?

nou met heel veel aandacht zal het misschien best mogelijk zijn hoor en dat blazen is omdat ze bang is. gewoon dat blazen negeren en ga met trosgierst aan het werk in je hand ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

hallo kim,

ja ik ben al hard op weg.
maandag ga ik beginnen met het trosgierst in me hand.
want ik heb ze net.
ik wil ze eerst even rustig laten wennen.
owja nog 1 vraag kan het kloppen dat ze de eerste par dagen alleen maar op de hoogste plank zitten?

Kimm

ja hoor, ze zoeken altijd de hoogste plek op. dit is veilig voor hun ;)
succes hoor!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Heeft de vorige eigenaar nog iets over het karakter verteld ? Waren ze bij hun wel tam ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jeroenn

ze zijden dat het hele leuke beesten waren en dat ze niet veel schreeuwden.
en dat het mannetje heel mooi kan fluiten.
ze waren daar alleen een beetje hand-tam

Hermien

Als ze bij de vorige eigenaars al handtam waren, heb je in ieder geval wel een goede basis om op voort te borduren. Maar of ze zich ook echt nog heel veel tammer laten maken, zodat ze zich makkelijk zullen laten kroelen, durf ik niet te zeggen. Probeer het gewoon gedurende een maandje of wat.

Succes

jeroenn

oke bedankt voor jullie antwoorden.
alleen zat ik laast voor de kooi met ze te praten en toen we het vrouwtje langs het mannetje gaan en toen begon het mannetje tebijten en nu gebeurd dat steets heb ik wat fout gedaan?  :'(
of ligd het ergens anders aan

Kimm

hoi,

hebben ze bij de vorige eigenaars ook bijelkaar in de kooi gezeten?

het kan ook van de verandering komen hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jeroenn

ja ze zaten al bij elkaar in.
xoals zij het zijden was het een koppel