29 april 2024, 09:02:57

mijn gevleugelde diamantjes.

Gestart door nick01, 27 november 2008, 20:41:59

« vorige - volgende »

nick01

27 november 2008, 20:41:59 Last Edit: 27 november 2008, 20:44:11 by nick01
met zo'n titel verwacht je heel wat maar dat valt wel mee.

ik ben nick ben 27 en kom uit de gemeente Apeldoorn.
kweek inmiddels al weer zo'n 15 jaar valkjes in alle mogelijke kleuren vooral veel fallows en bonte witmaskers.
begon ooit met een opaline en een wildkleur en is uitgegroeid tot bijna een obsessie.
zoals de titel al verklapt ik ben beretrots op de vogels die ik heb zitten puur gewoon omdat ze mooi , apart en mijn vogels zijn hahaha.

ik heb momenteel de volgende vogels zitten ( foto's zullen volgen als ik mooie heb)
1. dominant pastel ef witmasker x dominant pastel ef bleekmasker.
2. opaline witmasker / ino / cinnamon x lutino bleekmasker.
3. bont palefallow / witmasker / opaline x lutino witmasker bont opaline / palefallow.
4 . bont opaline palefallow witmasker / ino x bont palefallow witmasker.
5 . bleekmasker / cinnamon x cinnamon opaline bleekmasker.
6. bont / cinnamon / lutino x lutino / witmasker / palefallow.
7. bronzefallow / opaline x ? fallow.
8. bont? x wildkleur.
9. palefallow witmasker x dominant pastel ef.

het laatste koppel zal t eerste koppel zijn wat weg gaat omdat die qua formaat niet meekomen met de rest.
ook bij mijn moeder heb ik nog wat valken zitten waaronder een koppel fallow x split fallow , cinnamon bontopaline witmaskers , zeer forse wildkleuren en grote cinnamons.

ik kweek in 2 broedkooien en 1 grote binnen- en buitenvoliere.
binnen is de volière een l vorm ongeveer 2,5 lang en 2,5 m breed en 3 m hoog.
buiten is de volière 4 m lang en 2,5 m breed en 2 m hoog.

momenteel heb ik koppel 3 op 3 jongen zitten : 1 bontopaline , bontopaline palefallow en 1 bonte.
koppel 6 heeft 1 jong , die is van Joost mag weten welke man.
ik vermoed de man van koppel 4 want die waren ooit redelijk close.
en koppel 2 zit op eieren.

dit was allemaal niet meer de bedoeling maar koppel 3 had 5 eieren , gingen allemaal dood omdat ze niet goed gevoerd werden door de pop.
ik wou weten of dit kwam door onervarenheid of door iets anders dus heb ik ze nog een keer laten gaan nu wel met goed resultaat gelukkig. (weer een zorg minder)

ik heb gekozen voor een verhaal ipv een dagboek omdat ik niet zo intensief op die manier bezig ben met vogels (ik bedoel op die manier als veel typen en veel pc dat is niet zo mijn ding)

op deze manier kan ik toch laten zien wat er zich een beetje afspeelt bij mij in de volière , maar ben ik er niet zo druk mee als met een dagboek.
de foto's zullen volgen als ik geschikte foto's heb gemaakt.

Kimm

hoi nick,

welkom!
leuk dat je wel een verhalenboekje begint.
je hebt erg mooie valkjes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Nick,

Leuke voorstelronde en natuurlijk ben je beretrots op jouw valkjes ! Ik denk dat we allemaal weten wat je daarmee bedoelt, ik vind mijn valkjes namelijk ook de mooiste en de liefste die er zijn  ;D

Ik kom regelmatig eens spieken in je nieuwe verhalenboekje  ;)

Groetjes, Karin

nick01

helemaal vergeten ik heb ook nog 4 chinese dwergkwartels en 4 duitse kuifkanaries.
de 4 kwartels zijn 1 bruine man en lichtbruine hen en 2 zilveren hennen alles natuurbroed 2 van de 3 hennen zijn hier geboren.
de kanaries heb ik om de motten en de mottenlarven ( die je vaak in het voer vindt) te vangen en op te eten.

nick01

hier alvast 3 foto's.

koppel 1.

koppel 8.

koppel 2.

nick01


Dafrinja

Hoi Nick!

Je hebt prachtige valkjes hoor!
Vooral dat 2e valkje op je 2e foto.....beautiful!
Ik hoop dat je hier veel leuke verhaaltjes gaat plaatsen over je vogels.

Groetjes Dafrinja

Anke

Hoi Nick,
Leuk dat je een verhalenboekje gaat bijhouden :)
Je hebt mooie valkjes hoor!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

remco1976

he nicky,


hoe zit het met de kweek nu?


gr.remco

nick01

1 december 2008, 20:44:15 #9 Last Edit: 1 december 2008, 21:21:16 by nick01
kweek zit wel goed.

aantal jongen gehad ook nog jongen en eieren liggen.
wat koppels aan t selecteren en kijken waar er nog interessante opties liggen voor mij.
niet zozeer nieuwe mutaties , meer voor mij persoonlijke favorieten / wat schaarsere combi's.

de toekomst biedt ook nog hele leuke dingen maar dat tzt.

even bericht veranderd.
ging net nog even kijken en zag dat t eerste jong was uitgevlogen.
beetje rare combinatie maar wel een mooi vogeltje , cinnamon bontgepareld split palefallow/witmasker/ino in geval van man.
ik wacht nog even af maar volgens mij is het een man dus dan vind ik het cinnamon raar.
dit is 1 van de jongen van koppel 3.




nick01

ik hoor regelmatig de stelling dat roodoog x roodoog kweken ten zeerste wordt afgeraden.
ik ben van mening dat dit geen probleem hoeft te zijn mits je de ouders zorgvuldig selecteert.
nu heb ik bij mijn koppel palefallow x albino (zou dus niet goed zijn?) o.a. een palefallow gekweekt.
kijk maar eens wat een mooie kuif , hoe breed.
achter de kuif is het nu kaal omdat de ouders iets plukken (ook de andere jongen) maar over die gehele plek zitten alweer volop stoppels , ik ben er zeker van dat dit dus gewoon een mooie volle kop met veren wordt.
volgens mij is dit wel een aardig bewijs dat het dus goed kan mits je goed bekijkt wat je in huis haalt.


Rianne

Hoi Nick,

ziet er mooi uit hoor! :D Is dit een palefallow?
Ik blijf het echter mensen afraden, want mensen die zomaar wat bij elkaar zetten, letten dus niet op hoe de vogel er verder uitziet. Het is dan ook meer iets voor gevorderde kwekers. :)

nick01

ja dit is een palefallow een bontopaline.


ik ben er heel erg blij mee , hele grote kans dat die dus ook hier blijft.

ik ben t helemaal met je eens dat dit niet voor een beginnende kweker is weggelegd , maar het kan wel als je er een beetje verstand en kijk op hebt.

Rianne

Oh wauw, da's een mooie! :D Zo heb ik ze nog nooit gezien! Mag je wel trots op zijn!

nick01

als het goed is komen er meer hahaha blijven hopen he.

ik had in het eerste nest ook een witmasker liggen.
er kunnen heel veel verschillende optie uit vallen in palefallow bont gecombineerd met opaline , cinnamon en witmasker.

ik ben er ook zeer trots op omdat ik altijd al een keer een mooie bonte palefallow willen kweken , iedereen heeft van die bepaalde mutatie in gedachte toch , die je wel eens wilt kweken.