10 mei 2025, 04:47:50

Valkje wil niet eten

Gestart door Arwen, 26 november 2008, 12:59:28

« vorige - volgende »

Arwen

Hoi, Ik heb sinds afgelopen zaterdag een valkje van ongeveer 6 maanden. Tot nu toe heeft ze eigenlijk nog niet gegeten.
Ze zit wel lekker te rusten op 1 pootje en ziet er verder gezond uit.
Is dit normaal???

Kimm

hoi,

het is normaal als een valkje de eerste dagen niet eet, maar ik vind dit wel erg lang duren.
eet ze ook geen trosgierst? als ze dat wel eet dan zou ik dat eventjes weghalen zodat ze wel aan haar zaadjes moet gaan eten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Arwen

Van de trosgierst eet ze ook niet, daar mist tenminste niets vanaf.
Ze blijft eigenlijk ook nog steeds op het zelfde plekje in de kooi zitten.
Bovenste stok en daar komt ze eigenlijk ook niet vanaf.

Kimm

komt ze uit een voliere? of komt ze bij een ander valkje vandaan?

groetjes kim

Arwen

Ze komt uit een dierenwinkel waar ze met 3 andere valkjes zat.

Kimm

ik denk dat het gewoon komt omdat er een grote verandering voor haar is. ze is ook al 6 maanden.
ga toch proberen met je hand in de kooi trosgierst aanbieden en lekker tegen haar praten.
ze zal zeker haar vriendjes missen,dat weet ik wel zeker. ;)
ik weet niet of ze opstapt op je vinger, maar hou de komende dagen haar gewicht goed in de gaten.
ze moet vandaag of morgen gaan eten.

ik weet niet of het kan, maar je zou 1 van haar vriendjes erbij kunnen kopen, zodat zij niet meer alleen is.

groetjes kim

Arwen

Ik zal haar vandaag nog eens even lekker vertroetelen enzo, ik hoop dat ze snel een beetje went, een 2e valkje is eigenlijk niet een optie maar hou het wel in het achterhoofd.

Bedankt zover ik hou je nog wel op de hoogte.

Groetjes Freddie

Kimm

besteed er vooral heel veel aandacht aan. ze zal zich zeker alleen voelen nu. en hou het inderdaad in de gaten.
valkjes zijn groepsdieren dus denk er zeker maar eens over na om een vriendje erbij te nemen  voor haar.

succes!
groetjes kim

Hermien

Ik ben het helemaal met Kimm eens. Zeker, nu je valkje al zo lange tijd met haar/zijn vriendjes heeft samengewoond, hè? Het zijn inderdaad groepsdieren en om die reden is het altijd verstandig om niet één maar twee valkjes in huis te nemen. Tenzij je natuurlijk 24 uur per dag aandacht aan je valkje kunt geven, maar die mensen vindt je maar zelden....

Bello

Hoi hoi

ik ben bang dat je valkje haar maatje mist.
heb je ene popje of een mannetje?

Oplossing 1: gewoon een 2e uit de zelfde kooi waar je valkje inzat erbij kopen.

alleen is ook maar alleen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Arwen

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de goeie tips.

Hier een update, ik ben gistermiddag de hele middag met haar bezig geweest en het resultaat was voor mijn doen verbluffend.
Ik heb haar in iedergeval al zien drinken uit het drinkbakje dus denk dat het met eten nu ook wel goed komt.
Ze begint ook al een beetje meer vertrouwen te krijgen, ze wil al vanaf de stok op mijn vinger gaan zitten zonder eerst compleet in paniek te raken.

Groetjes Freddie

Kimm

hoi freddie,

dat is al goed nieuws!
nou hoop ik dat hij vandaag gaat eten want je bent al bijna 1 week verder. heb je ook trosgierst in je handen als je met je hand in de kooi gaat?

groetjes kim

Arwen

Heej Kimm,

Dit heb ik wel geprobeerd maar ze wil er eigenlijk nog niets van weten. zonder gaat prima.
Beetje vreemd wel.

Groetjes Freddie

Kimm

wat je ook kan proberen is bij de kooi gaan zitten en dan zelf wat gaan eten. als ze dat zien, dan willen ze vaak ook eten hebben. of een broodje en dan kijken of ze geinteresseerd raakt. probeer maar eens ;)

groetjes kim

Romy

Hoi

Ik vind het wel een beetje vreemd dat een valkje al een hele week niks heeft gegeten  :o
Kan het niet zijn dat het valkje wel eet, maar alleen als je het niet ziet?
Ofwel is het een jong valkje wat gepapt is geweest en is het nog niet zelfstandig...

Hoe ziet de poep eruit?

Groetjes
Romy