6 mei 2025, 05:36:49

Is Tinus jaloers??

Gestart door Cindy, 21 november 2008, 11:33:04

« vorige - volgende »

Cindy

Hoi allemaal,
Sinds 2 jaar hebben wij een tamme valk in huis, hij was altijd keilief maar sinds mijn zwangerschap en de geboorte van ons dochtertje is hij niet te genieten, we worden er knetter van, hij fluit constant (niet mooi maar irritant) kan het zijn dat hij jaloers is, onze dochter is inmiddels 8 maanden dus dit gedrag vertoont hij al meer als een jaar.
Mijn man is hem helemaal beu en als ik eerlijk moet zijn ik ook wel een beetje, ik wil hem eigenlijk niet kwijt maar ik heb al alles geprobeerd en niets helpt, hij staat nu meer in de gang als in huis en dat vind ik ook zielig.
Nu wil mijn collega hem wel hebben en evt een andere valk erbij zetten zou dat een oplossing zijn?
Vrienden van ons hebben een buitenvoilere met meerdere valken, maar om een tamme valk daarbij te zetten vind ik ook zielig of kan dat gewoon?
Ik vind het dan beter dat hij gewoon binnen bij iemand los kan.
Ik hoop dat ik een gepaste oplossing kan vinden want ik wil hem wel aan mijn collega geven maar wel met pijn in mn hart want ik ben echt een dierenvriend.
Groetjes Cindy

♥Debby♥

De grootste waarschijnlijkheid is toch dat Tinus nu minder aandacht krijgt als vroeger.. en als hij dan ook geen vriendinnetje of maatje heeft, en dus alleen is, zal hij aandacht gaan vragen en in het geval van Tinus dus op een negatieve manier.

Valkjes zijn groepsdieren. het is dus altijd beter om er 2 te houden dan 1 alleen.. Dit valkje zal dan ontzettend op jullie gefocust zijn en jullie gaan "roepen"...

Ik denk dus dat een vriendje of vriendinnetje erbij zeker een oplossing kan zijn voor Tinus. Als dat bij jouw collega kan en bij jou niet dan zou ik toch voor Tinus kiezen. maar je zou ook zelf een vriendje erbij kunnen nemen.. dan heeft Tinus op een andere manier z'n aandacht en zal hij zich waarschijnlijk minder op jullie gaan richten.

Mocht je er toch voor kiezen om tinus in de voliere te plaatsen wacht dan wel tot Mei volgend jaar.. en vraag jezelf af of hij daar ook genoeg aandacht krijgt.. neemt er iedere dag iemand de tijd voor de vogels?

Binnen lijkt me voor tinus de beste optie.. en dan samen met een vriend(innetje) en dan is het aan jou de keus of dat bij jou thuis is of bij je collega.

Succes.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.