help! Mijn hele huis zit onder de poepjes!

Gestart door chantal mol, 16 november 2008, 11:25:23

« vorige - volgende »

chantal mol

Hallo

Onze valkparkiet mag altijd uit zijn kooi als wij thuis zijn en hij vliegt dan overal rond en verkent het hele huis. Wij (en hij!) vinden dat geweldig, maar ik kan niet bijhouden om zijn poepjes overal op te kuisen. Altijd vind ik er wel ergens. Het is enorm veel werk om het huis poepvrij te maken en vooral te houden!!!Kan je valkparkietjes leren om zijn poepjes altijd op dezelfde plaats te leggen?

Kimm

hoi,

nee dat kan je ze niet leren. ;)
dit zal je voor lief moeten nemen.

ik heb zelf onder de kooi kranten liggen voor de poepjes en de rest ruim ik gewoon op met een zakdoekje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

bobbie

Hallo Chantal,

Het is de vogel te leren maar dit is ten sterkste af te raden!!!

Het kan zelfs tot de dood lijden. Ze zullen omdat ze getraind worden extra hard persen om er een poepje uit te krijgen, ook als ze niet hoeven. Dit kan een prolaps tot gevolg hebben: het uitpersen van hun ingewanden. Dit zou dan operatief moeten worden hersteld. Na de operatie zal het risico er in zitten dat het weer gebeurd. Hij kan er aan overlijden.

Met andere woorden: in het belang van je vogel zou ik de poepjes hier en daar voor lief nemen. ;)

Als je bij de zoekfunctie het woord "prolaps" intikt, krijg je van alles over dit verschijnsel te lezen.

Groetjes, Nel

chantal mol

Ocharme!!!  :o
Nee, poepjes ophouden en poepjes leggen op bevel lijkt me inderdaad niet gezond!!!!! Dat is geen oplossing! En een luier wil onze deugniet beslist niet om! ;) Hij wil zo vrij zijn als een vogel en is de grootste macho in huis! En hij lijkt mij echt heeeel gelukkig bij ons. Ik zal de poepjes er dus idd bij moeten nemen!! 
Dank u voor de goede raad!

Hermien

Ja, hahahah, is even SHIT, hè? Maar normaliter kun je gewoon even wachten tot het poepje is opgedroogd. Dan kun je het gewoon makkelijk weghalen. Anders wordt het als ze dunne poep hebben (vooral als ze rondvliegen kan dit meer voorkomen....), is het raadzaam even met een vochtig doekje de boel weer te kuisen.... ;D

Je kunt ook meubilair met een bewerkt stofje nemen, waarbij je dan gewoon de vlekjes als 'motiefje in de stof' ziet  ;D  ;D  ;D

Zelf heb ik daarbij ook gestippelde vloerbedekking..... ;D

Veel plezier met je valkje.

♥Debby♥

Ik heb een pak van die goedkope schoonmaak doekjes.. van die vochtige zeg maar.. heb er toen een meegenomen bij de lidl of aldi ofzo..

zodra ik ze weer in de kooi gedaan heb 's avonds loop ik even met zo'n doekje door het huis.. bij zijn het vaak de rugleuningen van de eetkamerstoelen, de bank, grootmoederskast onder de zitringen, en rondom de kooien..

Zo ruim ik direct op wat ik op dat moment zie.. en de rest komt de volgende dag dan wel weer tijdens de sopbeurt..

't is 's avonds vaak een minuutje werk.. zo gebeurd dus..  en die vochtige doekjes gooi je zo met alle poepjes weg.. dus ook geen bacteriën in je vaatdoekje..  ;D

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

C@rl@

Hoi ik gebruikte voor de grasparkietjes al van die natte kant en klare doekjes, ik laat het ook even drogen dan is het zo weg.
Toevallig heb ik net weer nieuwe meegenomen bij de Wibra.
40 stuks voor 1,49 van Ajax. ;)

aad

Natuurlijk AJAX altijd goed    ;D ;D ;D ;D

C@rl@

Nou, de doekjes in ieder geval wel ja :) ;)

aad

Ja Ja .. maar zeker die ploeg uit AMSTERDAM  ;D ;D ;D