28 april 2024, 15:32:33

Wat kan ik nog beter doen? HELP

Gestart door Always look.., 22 november 2008, 11:17:59

« vorige - volgende »

Always look..

Maandag is mijn nog hele jonge -half jaar- valkje Vito overleden  :'(
Ik denk achteraf gezien dat hij vanaf jongs af aan niet helemaal in orde was en dus niet gewoon een rustige valk was...  :-[

En heb besloten dat ik toch weer een valkje wou en heb dus ook een valkje gereserveerd, als alles meezit komt hij begin december bij mij wonen. ::)

Ik heb al 6 jaar een valk eerst Diddie -helaas maar 4 geworden- en daarna Vito -van dus een half jaar- :'(

Maar omdat ze zo jong zijn overleden ben ik erg voorzichtig en wil ik natuurlijk alles nog beter doen bij me nieuwe manneke -volgens de berekeningen via de site-

En zou dan ook graag een aantal tips hebben naast de gebruikelijke dingen..

- Over bijvoorbeeld ontwormen
- Extra vitamines
- Beste bodembedeking -zaten hier op Corbo-
- Hoeveelheid eivoer in de week -Vito kreeg om de 2 dagen een beetje-

En noem maar op...

Alvast bedankt!

gr  :-* Sanne

Karin

Je vergeet het allerbelangrijkste : neem er een vriendje bij  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Always look..

Ben ik het zeker mee eens maar ik wil eerst me nieuwe vriendje tam hebben en dan kan der in overleg -Ik woon nog thuis- miss gekeken worden naar een vriendje of vriendinnetje voor um.

Toch bedankt!
:-*


Rianne

Als de kweker je nieuwe valkje niet standaard ontwormt, kan het geen kwaad om het zelf even te doen. Je weet immers maar nooit, of het is een bekende kweker en je weet dat het allemaal gezond is.
Vitamines geef ik zelf niet extra, zorg wel voor gevarieerd voedsel. Dus naast zaadvoeding ook brood, fruit, groente etc. Of evt pellets als ze dit lusten.
Bodembedekking heeft niet echt invloed op de levensduur van je valkje, op vogelzand na. Dit gaat stuifen en kan in z'n oogjes komen. Zelf gebruik ik beukensnippers.
Buiten de kweek om krijgen ze hier zelden eivoer. 1 keer per week is voldoende als je het toch wilt geven, probeer anders een gekookt eitje :)

Always look..

bedank voor je antwoord!
Vito heeft van mij het eivoer gekregen omdat hij toen hij bij mij kwam een heel eind kaal was -kaalgeplukt door de ouders- en mij aangeraden is hem tot hij helemaal goed in de veren zat eivoer bij te geven.
Ik zou me nieuwe valkje wel graag op corbo houden ik vind het erg fijn al bodembedekking.
Ook het gevarieerd eten heb ik bij Viet gedaan en moet zeggen dat hij het allemaal erg lekker vond, dus weet echt niet waar het bij vito aan gelegen heeft..
En welk merk ontwormings middel vind jij zelf geschikt?
ik zou zowiezo even na vragen of dat gedaan is of dat ik dat zelf moet doen.

:-*

Rianne

Ik gebruik druppels van Beaphar, deze gaan in de nek en beschermen ook tegen vedermijt en andere mijten en luizen :)

Always look..

Zou je mij de naam verder door kunnen geven van dat middeltje dan ga ik hier meteen is ff rondkijken dan kan ik het allemaal "uitsluiten"

:-*

Rianne

Als je het in de winkel vraagt weten ze denk ik wel wat je bedoelt. Het zijn kleine wit/blauwe doosjes met een grasparkiet er op. Er zitten 2 pipetjes in.