9 juli 2025, 20:19:33

*storm* maatje gezocht voor storm

Gestart door samantha21, 19 november 2008, 12:00:36

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi hoi, haha...jaja broedts zijn kan soms heftig zijn he, hihi....gelukkig gaat het wel weer over he. Kan er hier ook van meespreken hoor!  ;D ;D ;D    Grtjs. Ann

samantha21

ach... komt allemaal wel weer goed :)

gelukkig gaat het ook goed met het wondje van speedy. hij doet er alles weer mee en zie geen vreemde dingen zoals ontstekingen.

ik heb storm voor het eerst zo ver gekregen om wat groenvoer te eten. hij wilde nooit, en was altijd zo kieskeurig maar sinds gister vind hij het toch wel te eten  :P

Marian

Hoi Samantha,

Wat genieten ze toch van die spatjes water :D
Mooie foto's ook!
Groenvoer, de aanhouder wint ;D

Groetjes, Marian

samantha21

14 oktober 2009, 18:24:58 #123 Last Edit: 14 oktober 2009, 18:27:22 by samantha21
weer nieuwe foto;s
had net de kooi schoongemaakt, en toen ff wat kiekjes gelijk erbij gemaakt. ;D

Dierenfreackske

Hoi, leuke en mooie kiekjes hoor!  Wat een moppies he! Grtjs. Ann

samantha21

opnieuw schrikken. het is net een week geleden en alweer bloed speedy. dit keer niet bij haar pootje maar onder haar vleugel. ik weer schrikken... zo gaat het 10 jaar goed en zo gebeurt er iets binnen 2 weken. gelukkig is het bloeden gestopt en is de pen eruit. hij zit alles gelukkig weer schoon te maken. dat zal denk wel weer goedkomen, maar zal het wel in de gaten houden. ben er niet echt gerust op. hoe het gekomen is, ik weet het niet. misschien ergens klem gezeten of geschrokken. maar storm is een beetje broeds misschien dat hij gepikt heeft ofzo... ik hoop het niet. want het gaat al een jaar goed. het is lastig in de gaten houden omdat je er niet 24 uur erbij zit. maar zal het zeker proberen zoveel mogelijk te bekijken.

ze zitten allebei nu rustig te slapen.. morgen weer een nieuwe dag

Hermien

He bah, wat vervelend. Vooral omdat je niet weet hoe het komt. Hopelijk blijft het hier bij en kun je de komende tijd weer zorgeloos van je makkers genieten.

samantha21

Citaat van: Hermien op 18 oktober 2009, 22:51:08
He bah, wat vervelend. Vooral omdat je niet weet hoe het komt. Hopelijk blijft het hier bij en kun je de komende tijd weer zorgeloos van je makkers genieten.

dank je wel! tis zeker vervelend vooral omdat ik niet weet hoe het gebeurd. hopelijk is het nu een x afgelopen en kunnen ze weer vrolijk zijn  :)

Dierenfreackske

Hoi hoi, tja, da's inderdaad schrikken he, ik hoop dat de valkjes al weer rustig zijn , en niet zo meer schrikken he, aaach, zo vervelend als je niet weet waaraan het ligt he, misschien een mug? Hmm... kan zo veel zijn eigenlijk he! Hopelijk blijft het rustig he! Grtjs. Ann

samantha21

goeie morgen,

het gaat nu wel weer goed met de 2, al ben ik er nog steeds niet erg gerust op. de ene keer zitten ze bij elkaar lekker te pluizen, en de andere keer mogen ze elkaar totaal niet.
het broedse gedrag van storm houdt ook al een lange tijd aan.
storm ( het mannetje) is nu 1 jaar en speedy is nu 10 jaar ongeveer. hebben ze dan nog steeds de kans om eitjes te leggen? misschien dat het gedrag daardoor wordt beinvloed. ???

Dierenfreackske

Hoi, het verminderd wel, maar heb toch ook al gelezen dat een pop van 10 jaar nog eitjes legde en de jongen hebben grootgebracht hoor! Succes...  :D :D :D   het broedse gedrag zal toch wel verminderen hoor vanaf 10 jaar , al kan het nog steeds ...dat zijn dan uitzonderingen he! hihi! grtjs. Ann

samantha21

Citaat van: Dierenfreackske op 20 oktober 2009, 15:03:54
Hoi, het verminderd wel, maar heb toch ook al gelezen dat een pop van 10 jaar nog eitjes legde en de jongen hebben grootgebracht hoor! Succes...  :D :D :D   het broedse gedrag zal toch wel verminderen hoor vanaf 10 jaar , al kan het nog steeds ...dat zijn dan uitzonderingen he! hihi! grtjs. Ann

hoe bedoel je het broeds gedrag zal verminderen vanaf tien jaar? duurt het dan zo lang, nee toch? storm is pas 1 jaar? dus dan nog 9 jaar agresief gedrag?

mariejj

Haha nee joh hij is nu tijdelijk even broeds  :P
Ik weet niet hoe het zit met poppen van 10 jaar,,  ik had dit jaar wel een man van 10 jaar die jongen had,   ze hadden geen broedblok  dus gewoon op de bodem dus heb ik de jongen overgelegd bij een ander koppel  ;)

Zijn Speedy en Storm een koppeltje of niet?  Slapen ze snachts naast elkaar op 1 stok?

samantha21

Citaat van: mariejj op 20 oktober 2009, 15:37:54
Haha nee joh hij is nu tijdelijk even broeds  :P
Ik weet niet hoe het zit met poppen van 10 jaar,,  ik had dit jaar wel een man van 10 jaar die jongen had,   ze hadden geen broedblok  dus gewoon op de bodem dus heb ik de jongen overgelegd bij een ander koppel  ;)

Zijn Speedy en Storm een koppeltje of niet?  Slapen ze snachts naast elkaar op 1 stok?

nee, ze slapen niet bij elkaar op 1 stok. storm is best dominant en wil altijd een stok voor zijn eigen hebben.
af en toe kroelen ze wel bij elkaar of zit storm op speedy :P

mariejj

Dus wel paren maar niet samen slapen  ;D   die Storm toch,,  ::)