5 mei 2024, 01:24:35

bult onder zijn kont

Gestart door Annetjee, 15 november 2008, 20:28:03

« vorige - volgende »

Annetjee

Hoi

Ik heb vrijdag avond 2 grasparkietjes opgehaald. Ze zijn nog erg jong. Zelf moet ik ze nog drie a vier keer per dag pap geven. Maar vanmiddag zag ik dat de jongste van de twee een bult onder zijn kont heeft. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Annet

Saar

Hoi
Heb je er foto's van?
Maar waarom heb je 2 handopfokjes gekocht?
Het kost zoveel tijd en energie en er kan van alles mis gaan :-\
Groetjes Saar

bobbie

Citaat van: Annetjee op 15 november 2008, 20:28:03
Hoi

Ik heb vrijdag avond 2 grasparkietjes opgehaald. Ze zijn nog erg jong. Zelf moet ik ze nog drie a vier keer per dag pap geven. Maar vanmiddag zag ik dat de jongste van de twee een bult onder zijn kont heeft. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Annet


Hallo Annet,

Ik zou direct contact opnemen met de kweker.

Wil je dit niet, dan ermee naar een vogelarts.

Succes, Nel

Saar

Citaat van: bobbie op 16 november 2008, 14:27:26
Citaat van: Annetjee op 15 november 2008, 20:28:03
Hoi

Ik heb vrijdag avond 2 grasparkietjes opgehaald. Ze zijn nog erg jong. Zelf moet ik ze nog drie a vier keer per dag pap geven. Maar vanmiddag zag ik dat de jongste van de twee een bult onder zijn kont heeft. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Annet


Hallo Annet,

Ik zou direct contact opnemen met de kweker.

Wil je dit niet, dan ermee naar een vogelarts.

Succes, Nel


Het kan ook nog de onderste 'bal' zijn wat de valkjes ook hebben. ( dus waar de darmpjes in zitten) Hoe oud zijn ze annet?
Groetjes Saar:-*

bobbie

Citaat van: Saar op 17 november 2008, 09:22:40
Citaat van: bobbie op 16 november 2008, 14:27:26
Citaat van: Annetjee op 15 november 2008, 20:28:03
Hoi

Ik heb vrijdag avond 2 grasparkietjes opgehaald. Ze zijn nog erg jong. Zelf moet ik ze nog drie a vier keer per dag pap geven. Maar vanmiddag zag ik dat de jongste van de twee een bult onder zijn kont heeft. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Weten jullie misschien wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Annet


Hallo Annet,

Ik zou direct contact opnemen met de kweker.

Wil je dit niet, dan ermee naar een vogelarts.

Succes, Nel


Het kan ook nog de onderste 'bal' zijn wat de valkjes ook hebben. ( dus waar de darmpjes in zitten) Hoe oud zijn ze annet?
Groetjes Saar:-*


O daar heb ik nog niet eens aan gedacht. Dan is tie wel erg jong. En he zijn er toch 2. Heeft de ander het niet?

De opmerking van Saar is wel erg logisch inderdaad.

groetjes, Nel

Annetjee

Hoi,

Dankjullie voor de reacties. Ik kan er helaas geen foto's van laten zien. Deze computer kan de bestanden van de camera niet vinden en of openen.
De bult is al wel kleiner geworden.
Ik heb de jonkies via een advertentie via marktplaats. Daar stond dat hij nog jonkies had perfect om tam te maken. En het was bij ons in het dorp. Dus lekker dicht bij. Toen we bij de kweker waren. Bleek wel dat we eigenlijk een fout begingen. Hij plukte de jonkies zo uit het blok. Zonder geloof ik bij na te denken hoe oud ze waren en of ze wel bij de ouders weg konden. Ook lag er wel een aantal centimeter poep in het blok. Ik was een beetje overrompeld dat het zo snel ging en voor ik het weet had hij twee jonkies dus uit het blok gehaald die voor mij bestemd waren. De jongste is denk ik momenteel nog te jong om uit tevliegen. Ik heb niet zo veel verstand van grasjes maar als ik het vergelijk met valkjes.
Dus ik weet niet precies hoe oud ze zijn. Maar ik heb ze vrijdag opghaald en maandag blijkbaar uitgezocht. Maandag zijn naar binnen gehaald en verder met de hand gevoerd. Ze kregen bij de kweker een mengsel van brinta pap en volkoren nog iets. Het oudste grasje eet erg goed van de lepel en pikt afentoe van het trosgierst. Terwijl het jongste grasje niet zo goed pap eet maar wel weer goed van het trosgierst. Iniedergeval duidt heel het gedrag van het jongste grasje erop dat het nog wel in het blok had moeten zitten. Ik heb dan nog wel een vraagje. Weet iemand hoeveel en hoevaak de grasjes pap moeten? Die kweker zij drie keer op een dag. Maar ik vertrouw hem niet zo zeer.
Alvast bedankt.

Groetjes Annet

Saar

Het pap schema weet ik helaas niet...
Nu ga ik even verder vragen qua uiterlijk van de grasjes. Hebben ze nog pennentjes? ZO ja hoeveel..
Hoe zit het met hun staartje? Zitten ze nog in het vliesje of zijn ze er al uit?
Groetjes Saar :-*

PS misschien dat deze site je wel verder kan helpen met voeding
http://www.grasparkiet.com/

Annetjee

Hoi,

Dankje. Die site is wel erg handig vind ik. Betreft hun uiterlijk zitten ze al wel goed in de veren. Niet direct pennetjes ofzo.
De bult bij het jongste grasje is echt al een stuk minder. Alleen eet het grasje heel slecht van de pap. Iniedergeval heel erg bedankt voor het meedenken.

groetjes Annet

Saar

Ik vermoed dat ze hooguit 4,5 week zijn :-\

Maar als je de volgende keer (andere/nieuwe)grasjes wil, vraag dan eerst rond op het forum ;) Dan weet je zeker dat je gezonde grasjes krijgt.
Sterkte ermee en als er iets is gewoon vragen!
Groetjes Saar :-*

Annetjee

Hoi,

Tja, daar heb je inderdaad wel gelijk in. Maar in iedergeval heel erg bedankt.

groetjes annet