7 mei 2025, 11:58:44

2de valkje al erbij?

Gestart door samantha21, 12 november 2008, 16:33:49

« vorige - volgende »

samantha21

heeft iemand ervaring met een 2de valkparkiet erbij? mijn grasparkiet is overleden en nu zit me valkparkiet alleen. binnenkort krijg ik een nieuw valkparkietje erbij. zou ik deze gelijk er bij kunnen doen? omdat mijn valkparkiet al gewend is aan andere? of moet de nieuwe nog in een aparte kooi? ???

Anke

Hoi,
Het is verstandig om de valkjes eerst in aparte kooien te zetten.
Tijdens het losvliegen kunnen ze dan aan elkaar wennen.
Als ze elkaar wat beter kennen kan je ze samen zetten.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

In principe is het beter om ze even apart te houden. Ten eerste al "quarantaine" en ten tweede om het nieuwe valkje eventueel tam te maken. Het ligt er ook een beetje aan waar het valkje vandaan komt hoe lang apart. 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

samantha21

mijn valkje komt van een hobby kweker, ook actief hier op het forum, ze heeft zelf ook een dagboek hier.

dus wel verstandig om even apart te zetten? ook vanwege het tam maken?

Citaat van: Karin op 12 november 2008, 23:47:41
In principe is het beter om ze even apart te houden. Ten eerste al "quarantaine" en ten tweede om het nieuwe valkje eventueel tam te maken. Het ligt er ook een beetje aan waar het valkje vandaan komt hoe lang apart. 

Karin

Vanwege het tam maken zeker apart houden. Als je ze er meteen bij zet is het gewoon wat moeilijker. Is het al tam gemaakt door de kweker dan zou ik hem nog eventjes apart houden om te wennen en dan buiten de kooi kennis laten maken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

samantha21

hij is nu 6 weken en is al vrij tam. dat wordt dus een 2de kooi er ff bij halen ;D