28 april 2024, 09:40:23

broedhok??

Gestart door imad_rustom, 10 november 2008, 19:01:55

« vorige - volgende »

imad_rustom

zou het erg zijn als ik de broedhok op de gond zou leggen ik heb hem al 2weken maar ze gaan er niet in ???
nice

Rianne

Je kunt het altijd proberen he? :)

imad_rustom

 ;D ik heb hem in de volier hoger gehangen de broedhok  en nu gaan ze erin  :D eerst ging de pop erin en toen de man ze gaan er hele tijd in en eruit en de pop fluit de hele tijd  ik zie ze alleen nog niet ketsen,balle ,wipwapen ik heb de pop ook zo,n maand ongveer  de man was er meteen op verliefd ik zie wel dat de man wellens 1 voet op haar rug zet is dat meschin een teken ???
nice

valkjuh

ja, dan wil hij op haar gaan zitten ;)

imad_rustom

 :o ze hebben six gehad gewoon voor mij neus geen schaamte te bekene  ;D aiht weet iemand wanner ze van die paaseitjes gaat leggen ;D
nice

imad_rustom

oke ik heb nu 100% een koppel :D echt mooi om te zien ik heb net de pop 1 maand en het mannetje was er meteen op verliefd
ik heb echt geluk gehad want het was niet mijn bedoeling om een pop te kopen wauw eerst kanarie hallen voor me ma maar zag een handtame valkparkiet voor maar 15 euro en ze kwam uit 2006
ik heb vraag eigelijk ik heb nu een koppel en ze gaan al bijna 1 week in de broedhok  maar nu gaat de man als eerst in en dan de pop en ze blijven er echt heeel lang in zieten zeker zo,n 1uur of 2 ze hebben het al 1 weekn gelden gedaan en doen het nog steeds elke dag ik kan eigelijk gewoon niet w8ten tot ze eire gaat leggen iemand in idee??
nice

smiley

hallo imad

ik denk dat je ongeveer 24 november het eerste ei kan verwachten .
heb je wel alle goede spullen in huis sepia , kalkblok ,eivoer  en regelmatig groenvoer en fruit geven .
vooral sepia en kalkblok zijn heel belangrijk het popje maakt daar van de eierschaal als ze dat niet krijgt kan ze zelf ziek worden.
nog een tip ga snel op het forum bij kweken alles lezen , want er komt meer bij kijken dan je denkt .
wees goed voorbereid want er kan veel fout gaan .
veel succes met je valkjes.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

imad_rustom

thx conny ja ik heb al kalkblok en eirvoer en geef ze ook regelmatig groente en fruit ze heeft net haar eerste ei gelegd.
ik durf er eigelijk niet met me hand in de broedhok te komen ik merk dat de ouders een beetje agressief zijn  de man is tam maar niet handtame maar de pop is wel handtamme
hoe zouden de ouders rejageren als ik de eiren op pak?
nice

smiley

hallo imad

je moet niet aan de eieren komen pas na het tweede ei gaan de valkjes  pas echt broeden en ze zullen je echt aanvallen omdat ze het nest verdedigen,al zijn je valkjes nog zo tam als ze eieren hebben veranderen ze in een pitbull valk.
na ongeveer 5dagen na het tweede ei kan je voorzichtig met een schouwlampje te koop in de meeste dierenwinkels kijken of de eieren bevrucht zijn ,dat doe het best als de vogels van het nest af zijn maar je laat de eieren gewoon liggen ,je zet het lampje tegen de bolle kant van het ei ,dan kan je de binnenkant zien .
als het ei bevrucht is zie je rode aders lopen in het ei .zie je alleen geel dan laat je de eieren gewoon liggen en kijk je een paar dagen later nog een keer.laat de vogels zo veel mogenlijk met rust.je moet morgen wel direct een sepia gaan halen .
dit is voor de pop een heel belangrijk mineraal .
als je twijfelt of een ei bevrucht is of niet staat er op het forum een link zodat je het verschil tussen een bevrucht ei en een onbevrucht ei heel goed kan zien.
blijf van de eieren af de schil is heel gevoelig voor bacterieen.
groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

imad_rustom

 thx ik heb net sepia gehaaldt  en meteen in de voliere gehangen alleen ze willlen geen eivoer eten dus heb ik vandaag gemixt met appel en wortels nu is het eivoer heel wat vochtiger en gooi het vanavond weer weg
nice

imad_rustom

trouwens conny  hoe wist je dat ze op 24 ei zou leggen dan is het 1 week naar de paring ofzo??
nice

smiley

hallo imad

valkjes leggen ongeveer 12 tot 14 dagen na de eerste paring het eerste ei ,en na ongeveer 19 tot 21 dagen komt het eerste ei uit .
soms duurt het een dag of 2 langer,jouw valkje gaat om de dag een ei leggen totdat ze er 5 a '6 heeft gelegd ,kan ook meer of minder zijn .het eivoer elke dag vers geven mag droog of met wat water .
ze hoeven er niet van te eten. geef ze af en toe ook donkerbruin brood dat vinden ze ook erg lekker.
imad op dit forum kan je alles lezen over het kweken met valkparkieten daar vind je ook alle antwoorden op je vragen.
zodat jij je kan voorbereiden op wat komen gaat .en dat je zo veel mogenlijk kan helpen in deze tijd ,als je nog vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd hier vragen .en als ik het weet krijg je antwoord van mij .

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

imad_rustom

thx conni jah ik ben ook vaak op het forum zoek naar allerlij informatie maar mijn valkparkieten eten echt geen fruit of groenten ik heb ze vandaag kiwi gegeven ik had ergens gelzen dat ze dat lekker moeste vinden en die pitte zouwden die vogels geweldig moeten vinden  maar ja ze willen er nix van ik heb ook appel en wortels met eivoer gemengd daar willen ze ook nix van ik heb gewoon eivoer met gewoon voer gemengt hopelijk dat het goedkomt
nice

imad_rustom

 ;D ik heb vandaag in de broedhok een kijk je genome en zag dat er inmiddels al 3 paas eitjes liggen :D gaat goede kant op
nice

imad_rustom

ik heb nu onder tussen 4valkjes er bij gekregen
best wel leuk om te zien hoe die valkjes op groeien
de natuur doet zijn werk en ik chile hem onder tusse
gr imad
nice