6 mei 2025, 16:34:35

Daffy, Duck, Henk + Nelly

Gestart door C@rl@, 10 november 2008, 09:47:41

« vorige - volgende »

C@rl@

:)Hallo, afgelopen zaterdag hebben we 2 valkjes opgehaald, een lutino, Daffy, en een wildkleur Duck.
Het zijn 2 mooie lieve beestjes en we zijn er erg blij mee. :)
Verder hebben we 2 wildkleur grasjes, de Henk is groen en praat een heel klein beetje, en Nelly is blauw en een dondersteen die we overal vandaan moeten plukken. ::)
We moesten van Hyppolytushoef naar Almere met ze maar dat is goed gegaan.
Hier staan ze nu in een parkietenkooi naast de kamervoliere waar de 2 grasjes inzitten, graag jullie advies.
Ze eten al van mijn hand en zitten er ook al op, zo snel, want wil ze heel graag ook tam hebben.
Zouden we ze nu al bij de grasjes kunnen doen, die vliegen los en hebben al alle kanten van de kooi gehad, maar er zit geen kwaad bij en ze zijn gewoon nieuwsgierig naar elkaar.
Of zou dat te vroeg zijn en lukt dat tam maken dan verder niet meer zo goed misschien?
[we vinden het ook een beetje zielig want ze hebben zo maar weinig ruimte] :(
Foto's volgen nog, en leuk al die dagboeken.
groetjes

Kimm

hoi hoi,

gefeliciteerd met je valkjes! :D
leuk hoor.
ik kan jou geen advies geven over de grasjes. daar heb ik geen ervaring mee maar er zijn er genoeg hier op het forum die dat wel weten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Hoi Jos en Carla! :D
Met grasjes heb ik ook geen ervaring. Maar leuk om te lezen dat ze nu al van je hand eten. En dat na 2.5 dag al! Gaat helemaal goed komen! :)

Dierenfreackske

Hoi hoi , ik heb zelf grasjes en valkjes gehad samen , maar heb de grasjes nu niet meer , maar indien ze in huis in een kooi zitten en als de grasjes tam zijn kan het lukken om ze samen te doen , maar toen ze hier binnen zaten en mijn twee valkjes in een andere kooi zaten vlogen de grasjes (6 toen) die samen in een kooi zarten samen met de twee tamme valkjes los ! De grasjes waren niet echt tam maar ook niet echt bang , ze gingen in en uit hun kooi als ze daar zin in hadden, soms een halve dag , soms een uur ! De valkjes waren wel meer alleen los en soms de grasjes ook appart maar soms ook samen ! Het ging allemaal heel goed zo , ze speelden ook veel samen , dat kan je zien nog in mijn dagboekje de eerste 200 bladzijden denk ik ! Nu zitten de valkjes niet binnen en de grasjes zijn ergens anders omdat ik nu een buitenvoiliere heb en de grasjes de valkjes aan durfden vallen , bijten he , aan de vleugels trekken , maar dat is omdat de grasjes baas zijn he ! En als ze broeds zijn is het nog erger ! Maar ja , als je ze eerst goed laat wennen in een andere kooi en dan eens los zodat de grasjes buiten de kooi met de valkjes die eerst misschien in de kooi zitten kennis kunnen maken en je ziet dat ze niets doen , kan je ze eens samen los laten , hier ging dat wel binnen , de grasjes kwamen in de kooi van de valkjes eens op bezoek en andersom , ! Soms gaat het zelf heel goed ! Veel succes , ondervinden is eigenlijk het beste hoor , ieder valkje en grasje heeft een eigen karakter , sommigen zijn heel lief en anderen dan weer niet he ! Je moet het zelf eigenlijk ondervinden denk ik ! Veel succes hoor ! Leuk dat je twee mooi lieve valkjes hebt ! Grtjs Ann

C@rl@

:)Dank jullie wel voor de reakties, leuk. :)Ze zitten sinds het eind van de middag bij elkaar en het gaat wel goed tot nu toe.
Het is een beetje aftasten, en vooral Nelly de grasparkiet was een beetje aan het plagen, staartveertjes pakken enzo maar de valkjes bijten wel van zich af. :-[
En ze eten uit elkaars voerbakjes.
We moeten het verder maar gewoon afwachten......

C@rl@

Hoi, we zijn een week verder en het gaat goed met Duck en Daffy.
Ze zijn handtam en gisteren hebben ze voor het eerst mogen vliegen.
Het was ontdekken waar ze konden landen en de steenstripmuur hadden ze al heel snel ontdekt, de 2 grasjes Henk en Nelly zitten er ook regelmatig op.
Die waren de kooi al uit en waren zo onder de indruk van Duck en Daffy dat ze al die tijd bewegingloos en zonder gekwebbel de vliegkunsten van die 2 grote vogels hebben gevolgt, haha. :)
En toen ik het mooi vond voor de 1ste keer heb ik ze op mijn hand met trosgierst voor de kooi gehouden waar ze rustig weer instapten, ging heel goed. ;)
Ook onderling gaat het goed, het is vooral Nelly die heel af en toe uitdaagt dus als dat zo blijft mogen we niet mopperen hoor.
Duck en Daffy zijn daar overigens niet erg van onder de indruk, het zijn echt 2 moppies  8)
Hier een paar foto's van ze als het lukt :P

Kimm

wat heb jij mooie valkjes zeg! prachtig :D

maar houden zij zichzelf nu aan de muur vast  ;D  ;D

groetjes kim

C@rl@

Dank je, we zijn er ook erg blij mee. :)
Ja ze hebben goed grip op de steenstrips, de grasparkieten zitten er ook regelmatig en peuteren met hun snavels cement er tussen uit, dat is minder, haha. :(

Kimm

ja dat is minder, straks stort je muur in  ;D  ;D  ;D

Rianne

Leuke foto's! :D En echt fantastisch dat ze al zo snel op je hand blijven zitten!

C@rl@

:'(We kregen vanavond de schrik van ons leven!
Ineens een enorm gekrijs uit de kooi, Duck zat vast met z'n snavel.
We hebben speeltjes in de kooi, o.a. gekleurde ringetjes met onderaan een belletje.
Je kunt hem bevestigen met een soort klemmetje, jullie kennen het vast wel.
Duck zat dus vast met z'n snavel in dat klemmetje, zo zielig, ik zit nog te trillen.
Alle klemmetjes zijn nu uit de kooi, misschien ook een waarschuwing voor jullie, want wie verwacht dat nou, pffffff.
Hij wilde ook geen trosgierst Ășit m'n hand, ik laat hem nu maar met rust, en hoop niet dat hij meteen niet meer tam is.
Het zal gebeuren als je niet thuis bent, ik moet er niet aan denken.

Sally

Hallo,

Eerst en vooral mooie valkjes heb je zeg! Je grasjes zijn ook mooi hoor.
Fijn dat het onderling nu goed blijkt te gaan.

Oei, wat een schrik van gisteren zeg, al maar goed dat je thuis was en dat je Duck direkt kon helpen! Idd het zal maar is gebeuren als je niet thuis bent :s, daar mag je niet aan denken!
Een dikke kroel voor Duckje van me!

groetjes Sally

C@rl@

Dit zijn dus voor de duidelijkheid de "foute" klemmetjes, waar Duck in vast zat met zijn snaveltje, ik denk dat een waarschuwing wel op z'n plaats is hoor.
Groetjes Carla

samantha21

wat een mooie valkjes! vooral die luntino!

veel plezier met ze!  :)

Anja

Hoi hoi,

ik kom ook eens in je boekje gluren.
Wat een mooie valkjes heb je. Leuke foto's heb je gemaakt.

Jee wat moet je zijn geschrokken. Gelukkig was je thuis en heeft je valkje er niets an over gehouden.

Liefs Anja