hoe beschermen jullie de voliere tegen kou en storm

Gestart door Gerdy, 21 oktober 2008, 00:26:58

« vorige - volgende »

Gerdy

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie de buiten voliere tegen kou en storm beschermen.

Ik heb van die hele grote transparante industrie plastick zakken die ik op maat knip en dan voor het gaas span..alleen bij hele erge storm wil het wel eens los laten..

Ik zit er eigenlijk ook aan te denken om het gaas van het nachthok wat in de schuur zit te beschermen.

gr gerdy

♥Debby♥

Hoi Gerdy,

ik heb momenteel al 1 kant dicht gemaakt met plexiglas en over een tijdje gaat er nog een deel dicht met plexi glas.

Het zijn grote platen plexiglas en ik kan ze van het voorjaar losschroeven en wegzetten voor volgend jaar..

Het nadeel van plastic lijkt me dat het kan gaan klapperen.. lijkt me voor de vogels niet zo prettig.

Nu is plexiglas best wel een uitgave maar nogmaals, het is voor langere termijn.. je kunt het steeds weer opnieuw gebruiken.

wat je ook wel ziet bij sommige zijn van die rietenmatten.. maar het jammere daaraan vind ik dat je er niet meer doorheen kan kijken.. maar je zou dus een deel met van dat riet kunnen afzetten en een deel plexiglas zodat je ook nog wat zicht houdt.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Gerdy

Hoi Debby

het plastic zit er strak gespannen omheen en kan dus niet klapperen ..dat had ik vorig jaar wel maar nu zijn de delen plastic groot genoeg..het nadeel van die rieten matten vind ik inderdaad ook dat je er niet doorheen kan kijken plus de wind kan er gewoon doorheen komen.

gr gerdy

Mara

Hoi Gerdy

IK heb er verandazeilen voor zitten, die kunnen dus ook naar gelang open in de zomer. Voorheen had ik plexiglazen schotten, ook erg effectief en de achterkant, waar eigenlijk de meeste wind op staat, heb ik helemaal betimmerd met houten panelen.

Mara

mila

ik heb een meter voorop de voliere hout geplaasten de zijkant een schutting die ik toevallig nog had staan en me voliere is ook 180 hoog.
de  andere 2 staan tegen de schutting van de afscheiding en hebben een nachthok.

de rest zitten binnen dus heeft geen last van de storm

Gerdy

ik vind het gewoon leuk om te horen hoe anderen hun voliere beschermen

ik heb zelf aan de achterkant van de voliere met golfplaten afgeschermd en de ene zijkant dat is de wand van de schuur en de rest zoals ik vertelde al met plastic

ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen zijn die hun voliere niet afschermen.

gr gerdy

Rob S

Ik doe er helemaal niets aan. De vogels kunnen allemaal het nachthok in als ze dat willen, en als ze dat niet willen, dan blijven ze maar buiten. Als ze dan het nachthok niet ingaan kunnen ze dat blijkbaar aan, dieren voelen dat aan op hun instinct.

Gr Rob

Gerdy

daar heb je ook weer helemaal gelijk in..misschien denken we wel te menselijk

Agnes

;D ;D ;D ;D  Ik heb ook een nachthok, maar daar gaan ze helemaal niet in. (alleen om eieren te leggen :P)

De achterkant van mijn voliere is dicht, en aan een van de zijkanten heb ik een afscherming van een soort plexiglas.
Dit is afneembaar, en gaat 's zomers er weer af.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

christa

ik heb een nachthok waar alleen een deur met glas in zit en 2 gaten 1 hoog voor de vliegers en 1 laag voor de lopers we hebben 2 vierkante openingen gemaakt voor als  het zomers heel erg warm is hier zit een dik soort geribbeld soort plastic glas voor.het buitenstuk is gemaakt van gaas voor een deel tegen de schutting aan en een rieten mat tegen buren gegluur.