1 mei 2025, 20:37:51

Re:mijn eerste valkje

Gestart door lianne, 7 november 2008, 13:38:21

« vorige - volgende »

lianne

heys ! ik ben nieuw dus ik zal me even voorstellen.
ik ben lianne, 18 jaar en kom uit katwijk.
mijn valkje is nu 10 weken en kreeg hem toen hij 5-6 weken was. dit is mijn eerste valkje, we hebben wel vorig jaar grasparkieten gehad maar die zijn perongeluk weggevlogen :-[ maar ik kreeg Elvis ( naam valkje) de eerste avond al op me hand en voerde hem uit me hand, 2e dag ook meteen bij me zitten en aandacht vragen. vervolgens bukt hij met zijn koppie en mochtt ik hem na 1 week al in zijn nekje aaien. ik mag hem ook kusjes geven en over zijn snavel aaien. hij is kortgewiekt dus ontzettend aanhankelijk van mij. ik heb hem nu iets langer dan een maand maar ik heb ondertussen een andere baan waarbij ik de hele dag aan het werk bent van maandag tot vrijdag. dus hij mag sávonds voor het slapen gaan nog los en even koekelen. ik vind dit erg sneu voor hem en vroeg me af of een 2e valkje kwaad zou doen. ik heb een kooi van 32 cm breed 60cm breed en 50cm hoog. zou dit genoeg zijn voor 2 valkjes?
Groetjess Lianne ;D ;D ;D

lianne

Jaa ik had het al gezien, ik zocht mijn naam op en stond inderdaad bij voorstellen.:D
Maar kan een van jullie 2 ook mijn vraag beantwoorden?
en is er ook een onderdeel voor de nagels knippen van de valkjes
Xxx Lianne

Gerda

7 november 2008, 15:52:46 #2 Last Edit: 7 november 2008, 15:54:44 by Gerda
Nagels knippen bij een valkje kan riskant zijn. Je kunt makkelijk in het "leven" knippen, pijnlijk en heel gevaarlijk, want dit kan door blijven bloeden.

Geef gewoon takken van verschillende diktes waardoor de nagels slijten. Er zijn ook speciale stokken: pediperch. Te koop bij de meeste dierenwinkels.
Koop geen schuurpapier rolletjes voor om de stokken, dat beschadigt de onderkant van de voetjes.

Waarom wil de de nagels knippen?

Groetjes, Gerda

PS zou je je link naar hyves wat korter willen maken of weghalen. Hij maakt de bladspiegel veel te breed.

lianne

Zijn nageltjes zijn erg lang en erg scherp.
maar knippen is dan dus geen optie.. ik ga wel even langs de dierenwinkel en vraag daar wel informatie.
wil je ook antwoord geven op de vraag in mijn voorstel berichtje?
Xx Lianne :-*

Gerda

Een vriendje er bij is altijd beter.
Wel is de kooi dan erg klein. Hij is in ieder geval niet diep genoeg (maar 32 cm).

Echte maten zijn er niet, maar hoe groter, hoe beter, temeer omdat ze maar een keer per dag eruit mogen.

Voor een valkje dat er een keer per dag uit mag is de kooi ook voor 1 valkje te klein.

Gerda

Nogmaals het verzoek om je hyves link weg te halen. hij maakt de bladzijde te breed.

sabine

7 november 2008, 23:26:44 #5 Last Edit: 7 november 2008, 23:42:26 by sabine
Hoi Lianne

Welkom op de forum, veel plezier.

Je kan ook de foto zelf, onder je bericht plaatsen.
Kijk hier maar: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Groetjes Sabine

♥Debby♥

Citaat van: lianne op  7 november 2008, 20:59:49
Zijn nageltjes zijn erg lang en erg scherp.
maar knippen is dan dus geen optie.. ik ga wel even langs de dierenwinkel en vraag daar wel informatie.
wil je ook antwoord geven op de vraag in mijn voorstel berichtje?
Xx Lianne :-*

Lianne, informeer even bij de Dierenwinkel bij de grote Digros in Katwijk aan Zee. Daar komt eens in de zoveel tijd een dametje die bij de dierenopvang werkt. Zij verzorgt daar de dieren. Je kunt daar, tegen een vrijwillige bijdrage voor de dierenopvang, de nageltjes laten knippen van konijnen, vogels, hamsters e.d.  Dit is voor haar bijna dagelijkse kost dus ze weet wat ze doet.. Vooral bij een wildkleur is het moeilijk knippen ivm de donkere nageltjes.. niet zelf doen dus want ze bloeden zo leeg!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

lianne

vrienden van me zitten te piepen dat zijn nagels te lang zijn, ik vind het meevallenn, wanneer zie je dat het geknipt moet worden?
Xx

lianne

En waar maken jullie die leuke handtekeningen?? ik wil er ook een maken ;D

♥Debby♥

als ik kijk naar de nageltjes op je foto dan vind ik ze niet te lang hoor.. bij kleintjes zijn ze wel altijd heel scherp..

zorg voor een goede pediperch stok in de kooi en dan komt het helemaal goed..

Ik heb nog nooit nageltjes geknipt.. die slijten ze zelf.

lianne

Debby, hoe maken jullie die leuke foto's ( handtekeningen )
hebben jullie daar een speciaal programma voor of gewoon op internet..
xx

♥Debby♥

Ik maak ze zelf in photoshop..

de foto die je nu hebt is mooi hoor..