11 mei 2025, 18:01:19

ja-knikken

Gestart door Loesie, 20 november 2003, 22:26:57

« vorige - volgende »

Loesie

Hoi,

Wie weet waarom vogels met hun koppie "ja-knikken". Het mannetje wat ik heb zit af en toe als een gek heen en weer te schudden. Heb ook een (mannetjes) parkiet gehad die deed dit ook zo vaak en dan vooral voor de spiegel. Is dit misschien een manier van indruk maken?

groetjes
Marloes

Tara

Hoi,

hier doen ze dat ook soms, het is een teken van macho-heid en vermaakheid. Dus dat wil zeggen dat je valkje hem vermaakt :). Ook doen ze dat vaak als ze (leren) fluiten/babbelen. Het is best een mooi gezicht vind ik zelf :).

Groetjes, Tara

Loesie

20 november 2003, 22:47:37 #2 Last Edit: 20 november 2003, 22:51:22 by Loesie
Hoi Tara,

Zo'n vermoeden had ik al. Het is wel echt een ongelooflijke macho hoor; vleugels wijd, beetje heen en weer paraderen, koppie schudden en lekker schreeuwen. Inderdaad erg leuk om te zien. :P

groetjes
Marloes

Reinout

Is een gedrag dat niet enkel mannelijke vogels tentoon spreiden. Is vrij algemeen in de dierenwereld. Bij hagedissen bvb zie je dat gedrag ontzettend vaak, soms zelfs gecombineerd met indrukwekkende keelwammen (met schitterende kleurschakeringen) die tevoorschijn komen om hetzij vrouwtjes te versieren hetzij andere mannen af te schrikken.

Hermes_Lucy_nest

jah het is gewoon macho maar hier doen somigen het ook wanneer ze van de ene plaats naar de andere willen vliegen :-/
bij ons doet jacky macho en dat springt hij als een kangoeroe naar alle kanten met z'n vleugels wijd open :P :D
ow en loessie wat een leuke foto heb je daar met de valkje die net gaat landen ;)