10 mei 2025, 00:01:23

Hoekje in de kooi.

Gestart door Marianne, 27 november 2003, 12:34:52

« vorige - volgende »

Marianne

Hallo allemaal,

Ik heb weer een iets ontdekt qua gedrag van Bassie en ik vroeg me af of jullie weten wat dat kan betekenen.

Bassie gaat een hele tijd naar een hoekje in de kooi en gaat dat hoekje bewerken.
Hij "scharreld" de beukenschilvers plat in een halve cirkel met een opstaand randje.
Wat betekend dit?
Als ik dan de veertjes van de bodem aan het halen ben en de beukenschilvers weer evenredig over de bodem verdeel dan zie ik na een tijd dat hij gewoon weer opnieuw is begonnen met zijn kunstwerk.
Ik hoop dat iemand dit herkent of weet wat dit betekend.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

27 november 2003, 12:36:46 #1 Last Edit: 27 november 2003, 12:37:00 by Speedy
Hoi Marianne,

Een nestje maken? daar lijkt het op.

Groetjes,
   Trudie

Lique

Nou Hij....
lijkt mij meer een zij! hahaha
Inderdaad, ze lijkt een nestje te gaan maken voor een eitje.

groetjes lique

Marianne

Hoi Lique,

Bassie is toch echt een man hoor, daar is geen twijfel over mogelijk.
Misschien dat hij de popjes een beetje werk uit de handen wilt nemen?
Heeft hij behoefte aan een nestje maar de dames nog niet?
Ik weet het niet hoor. Afwachten dan maar.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Marianne,

Jaah, als het echt een man is, zal hij een popje uitnodigen om bij hem te komen.
Als ze dan een nestje zouden krijgen, zou heel leuk zijn...

groetjes lique ;)

Tara

Hoi Marianne,

mijn Lucky heeft ook geen popje, maar vaak (in de zomer toen hij enkele maanden oud was) in de nestjes enzow. Hij wil erg graag een nestje, en vele mannetjes willen dat, maar ze hebben niet altijd een popje, meestal zal hij dan een popje gaan zoeken.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Marianne,

Ik heb ook een mannetje wat dat doet en die heeft geen popje want die zit al te lang alleen en wil er geen meer.
Die zit ook vaak op de bodem in een hoekje en dan maakt ie soms rare geluidjes en schuift ook met de bodembedekking heen en weer.
Het is inderdaad een vorm van nestgedrag volgens mij.

Groetjes, Paul