Jong valkje van 2008 kan niet vliegen

Gestart door SallyR, 31 oktober 2008, 17:03:05

« vorige - volgende »

SallyR

Hoi allemaal,

Ik ben zelf trotse eigenaar van een albino valkje, man dat ik met de hand heb opgevoed maar hij is een beetje eenzaam dus zou ik er een vrouwtje willen bijzetten. Ik zou er eentje kunnen kopen (is reeds zelfstandig) maar volgens de eigenaar kan ze niet vliegen en haar vleugels lijken in orde. Wat zou hiervan de reden kunnen zijn?

Groetjes Sally

Karin

Niet gekortwiekt ? Zo niet dan zal het een afwijking zijn. Van de week vloog er bij mij al een jong valkje van net 3 1/2 week oud  ;D ;D ;D Wat de afwijking veroorzaakt kun je niet zo zeggen, ook niet of het wat besmettelijks is of aangeboren.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

SallyR

Nee het is niet geknipt, de andere valkjes van het nest mankeren niets dus zal het aangeboren zijn. Dan is het misschien niet verstandig van ze in een voliëre te zetten van 2 meter hoog, ik had ze nochtans graag een thuis gegeven.
Dat ze zo vroeg vliegen is toch wel uitzonderlijk he, heb ik nog nooit gehoord, hij zal een beetje sneller willen zijn dan de rest zeker  :)

Sanna

Hoi Sally,

Als je niet weet waarom het valkje niet vliegen kan, zou ik lekker naar een ander popje uitkijken hoor. Bij "Herplaatsing" staan ook geregeld valkjes die dringend een ander huisje nodig hebben.

Groetjes, Sanna