ferplast brio voliére (óf een jockkooi)

Gestart door Falcon, 30 oktober 2008, 14:59:33

« vorige - volgende »

Falcon

30 oktober 2008, 14:59:33 Last Edit: 30 oktober 2008, 16:38:30 by Falcon
hoi allemaal,

is een ferplast brio geschikt voor valkparkieten??
zo ja, ik kan er nl een ophalen ;D
zo nee, dan moet ik hem annuleren.

dus hopelijk krijg ik zo snel mogelijk antwoord :-[ ;D ;D

Kaatje

Is het voor 3 valkparkieten !? Dan lijkt het me wel kunnen, je hebt wel verschillende brio's, de mini, medium en maxi ! Om welke gaat het !?

Kijk anders even hier, .... dan weet je ook of je niet teveel betaald  ;)

http://www.fretten.nl/papagaai/N_frame.html?http://www.fretten.nl/papagaai/Volieres_N_grp_21_36-1.html

Groetjes, Karin

Falcon

het is geen nieuwe.. ;)
ik weet niet of het een mini, medium of maxi is..
hier een fotootje..

ik doelde eigenlijk meer op sloopgedrag, kan een ferplast brio daartegen?

Kaatje

Dat denk ik wel, het is een volière dus  ;)

Falcon

wat is beter/leuker/handiger/ruimer..etc etc.

een ferplast brio of een jockkooi ;D

ik kan nl kiezen..of ik haal mij a.s zaterdag een ferplast brio of een jockkooi..

de jockkooi moet ik dan nog even behandelen want er zit wat roest aanslag op de bodem en dat wil ik dan nog even eraf boenen en even primeren ;D (leuk woord hé)
nog een tip wat ik daar het beste voor kan gebruiken??

Falcon

hmm, 34x bekeken en alleen karin die een antwoord geeft..

wat doe ik fout ;D

grapje hoor..

ik had nog een vraag..

als ik nou die jockkooi haal en ik maak die helemaal in orde (mijn vriend maakt een nieuwe, passende, rvs, plaat die op de bodem kan, met opstaande randen..ben ik gelijk van de roest af..voordeel dat hij bij een metaal/cv bedrijf werkt ;D)

hoe krijg ik spyro dan in die kooi?
kijk, birdie en spunky zijn handtam dus da's geen probleem..
maar ik heb net een klein stukje vertrouwen opgebouwd tussen spyro en mij en ik wil hem niet hoeven te vangen om hem dan vast te pakken en over te zetten..
(tenzij er niets anders op zit)
er moet toch wel een betere manier zijn? zonder het vertrouwen weer teniet te doen?

Coco en Chantal

Ik denk dat het ook een beetje de Smaak is wat je mooier vind, ik zelf vind een jockkooi mooier en opener dan zo'n voliere, ook door het dakje vind ik hem wat donkerder worden.
Ik heb zelf altijd jockkooien gehad voor de valkjes en was er altijd zeer tevreden mee, ook zijn ze fijn schoon te maken, toch ook fijn he haha.

Succes met je beslissing
Groetjes Chantal en de valkjes

Caroline

Je bent me net voor Chantal.  ;)

Ik heb in het verleden beiden kooien in het gebruik gehad, ze staan nu nog al reserve voor geval van nood in de garage.  ;)

Maar inderdaad de jock is veel opener en lichter in het gebruik en ook breder wat voor een valkje prettiger is.

De Brio is altijd donker met het dakje, zelf op een zonnige dag, ik heb er verschillende en in allemaal een lampje gemaakt wat de  hele dag brand.  :-\

Dus als ik moest kiezen, koos ik de jock.

Succes met je keuzes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Falcon

30 oktober 2008, 23:35:01 #8 Last Edit: 30 oktober 2008, 23:37:25 by Falcon
thanks ;D

het wordt de jock..

Citaat van: Falcon op 30 oktober 2008, 19:08:02

hoe krijg ik spyro dan in die kooi?
kijk, birdie en spunky zijn handtam dus da's geen probleem..
maar ik heb net een klein stukje vertrouwen opgebouwd tussen spyro en mij en ik wil hem niet hoeven te vangen om hem dan vast te pakken en over te zetten..
(tenzij er niets anders op zit)
er moet toch wel een betere manier zijn? zonder het vertrouwen weer teniet te doen?

iemand nog een tip ivm de oververhuizing??

;D ;D

Kaatje

Misschien dat je de deurtjes, als Birdy en Spunky al in de nieuwe kooi zitten, tegen elkaar kan houden !? ( ik weet natuurlijk niet wat voor kooi je nu hebt en of dat lukt ) Dit in de hoop dat Spyro gewoon naar zijn vriendjes wilt.

Zo hoef je hem niet te vangen, ik hoop dat het lukt !

Heel veel succes,

Groetjes, Karin

P.S Ik wist niet echt wat een jockkooi was, stom want ik heb er zelf 2  ;D

Kimm

wat zijn dan precies jockkooien?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Falcon

Rianne

Ik heb zelf de Ferplast kooien en het valt hier wel mee hoe donker het is. Het scheelt misschien wel dat ze bij mij op de bovenverdieping staan. :)

Kaatje

Ik heb een ander soort kooi, maar mijn 2 kooien kunnen ook van boven open ! Ik heb de montana San Remi en de Arthurkooi  :D

Maar ik denk dat ze hiermee hetzelfde bedoelen !?

Groetjes, Karin

♥Debby♥

Is het noodzakelijk dat Spyro ook direct in de JOCK gaat?  ander zou je misschien even tijdelijk 2 kooien kunnen houden en eerst even verder gaan met tammaken..

Nu opjagen lijkt me inderdaad niet verstandig.. wat je anders zou kunnen doen..

Kan de kooi die je nu hebt aan de onderkant open? een bak eraf halen ofzo?

dan zet je de Jockkooi aan de bovenkant open en de andere kooi eroverheen? dat Spyro zelf naar beneden kan klimmen?? zou dat kunnen???

in een grotere kooi is het wel wat moeilijker tam maken denk ik.. ze hebben meer ruimte om van je weg te lopen..

lastig dus wat wijsheid is..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.