15 mei 2025, 14:18:12

hulpvraag over voer

Gestart door jspp, 24 oktober 2008, 17:39:17

« vorige - volgende »

jspp

Hallo
Ik heb een valk en gras samen in 1 kooi. Gaat prima.
Maar kan ik ze hetzelfde voer wel geven? Het is gemengd voer, kleine zaden en grote en ook zonnebloempitten. Mijn valk heeft een paar x per dag dat hij met zijn kop schud en er iets uit braakt. Lijkt op de kleine pitjes uit voer. Met speeksel. Hij eet wel gewoon en op het moment gewoon trosgierst.
Ge Joke

Kimm

hoi joke,

volgens mij is dat prima hoor, maar je zegt wel dat je valkje nog spuugt. in je andere topic heb ik aangegeven dat je naar de dierenarts toe moet of gaat het nu om een ander valkje?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jspp

Hoi Kim
Het gaat om Paco, de valkparkiet waar ik het eerder over had. Het gaat iets beter en valt me op , als hij het voer kwijt is uit de krob komt hij weer wat tot leven. Vandaag heb ik op vele plaatsen informatie gewonnen en ik heb nu een worm middel, met pipet. En hiernaast nog multi vitaminen gehaald. Was vanmorgen een beetje in paniek, maar gaat toch al iets beter. Hij eet, hij drinkt en is er vandaag al even uit geweest en gevlogen. We doen ons best en hopen het beste ;D
Gr van Joke

Kimm

hoi joke,

hou paco wel goed in de gaten hoor. het is niet goed dat hij alles er weer uit gooit ;) en daarbij neemt hij dan ook geen voedingsstoffen meer op.
als je hem weer zwak ziet worden dan toch aan de bel gaan trekken. valkjes laten pas erg laat zien dat ze ziek zijn nl.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

jspp

Bedankt voor je medeleven. Ik zit de gehele dag bij zijn kooi en er ontgaat me niets. Ik moet zeggen dat zijn trosgierst  aardig binnen blijft. En geloof me, deze vogel betekend veel voor me maar je hebt niet altijd alles in de hand. Maar Thanks!
Groetjes

Mara

Hoi Joke

Valkjes en grasjes kun je gerust hetzelfde voer geven. Dat krijgen ze hier buiten ook. Dus grof parkietenvoer en ook volierevoer omdat ze in een buitenvoliere zitten met kwartels.

Succes ermee.

Mara