6 mei 2025, 18:59:52

ons valkje Percy

Gestart door joyce1, 24 oktober 2008, 12:27:45

« vorige - volgende »

joyce1

24 oktober 2008, 12:27:45 Last Edit: 24 oktober 2008, 12:35:12 by joyce1
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst ff voorstellen: Ik ben Joyce, 32 jaar, moeder van 2 kids. Mijn zoontje Izzet, 7 jr, heeft van zijn zakcentjes een valkparkiet gekocht, genaamd Percy (naar Thomas de Trein) van 4 mnd oud en nu de taak voor mij om em tam te maken........... ::) Percy is nu een week bij ons in huis en ik krijg het idee dat hij zich eindelijk op zijn gemak voelt, hij eet al trosgierst uit mijn hand en zet 1 pootje neer, maar verder is hij nog behoorlijk angstig. Dit wordt een kwestie van engelen geduld denk ik hahahahaha. Ik heb vandag zijn spiegel maar eens weg gehaalt om te proberen om hem echt aan mij te binden, ik heb echt het idee dat Percy de spiegel als zijn maatje ziet en dat dat een reden is dat hij niet echt bij mij wil komen. Is dit een goed idee???
Percy vindt het in ieder geval niet want hij is echt een beetje van slag denk ik.......zal em zo weer eens even proberen te lokken met trosgierst...... :P
Nou, ik ben blij dat ik jullie hier gevonden heb want alle informatie is super, kan ik echt wat mee! Als er nog tips zijn om Percy tam te krijgen hoor ik het graag!! Tot snel allemaal en ik hou jullie op de hoogte!! ;)

Hermien

Welkom bij de praatgroep voor valkjesvirusbesmette patiënten. Inderdaad heb je er goed aan gedaan om het spiegeltje weg te halen. Het is juist dat een valkparkiet die als zijn maatje kan gaan beschouwen. Overigens ben ik persoonlijk al helemaal geen voorstander van spiegels. Niet voor mijn 'Vliegtuig' noch voor MIJZELF!!  ;D

Veel succes met het tam maken, het zal wel tijd vergen maar dan hèb je ook wat. Lees mijn verhalen en laat je maar door dit forum overtuigen!

vlnr: Silvo, Goofy, Gabber en Binky.

;D   ;D   ;D   ;D

christa

welkom hier op het valkenforum ik ben ook nog niet zo lang lid maar ze geven je hier wel een warm welkom.en geen enkele vraag is gek.
veel plezier hier op het forum christa

joyce1

Thanks!!! Nou  ik denk dat Percy er minder blij mee is op dit moment, hij zit er maar stil bij op zijn stokje hihi. Zat net ook verder te lezen hier op de forums en begin me bezorgt te maken. Hoop dat ie niet ziek is want hij zit het behoorlijk vaal bol hoewel hij wel goed eet.........moet het maar even aan kijken hoe het gaat..... ;)

joyce1

Hallo allemaal!!
:) Het gaat goed met onze Percy, afgelopen weekend begon hij s'avonds ineens spontaan een deuntje te fluiten! Goed teken toch??!! Qua handtam maken ....daar zit nog niet zoveel schot in...Percy eet trosgierst uit mijn hand maar owee als je te dichtbij komt  dan deinst hij achteruit........ik heb ook geprobeert om hem juist naar mijn hand toe te krijgen maar zo gauw als de trosgierst buiten reikafstand van hem is dan laat hij het erbij........Hier zal ik dus nog wel even zoet mee zijn. Maar ik ben allang blij dat hij zich na 1,5 week eindelijk op zijn gemak voelt en wat begint te kletsen op zijn manier...... :D tips zijn van harte welkom. Het lijkt me zo gezellig om lekker met hem te kroelen dus hoe sneller hoe beter en ja ik weet het geduld is een schone zaak hihi :P

*Manon*

Hoi Joyce,

Wat leuk dat jullie een valkparkiet hebben!
Ja tam maken is een geduldige zaak  ;)
Dat ie trosgierst eet uit je handen is al een goed begin joh!!
Ze moeten het vertrouwen in je krijgen hé en ik vind dat je al een eind op weg bent door dat ie dus die trosgierst eet.
Je zult merken dat je op een dag weer een stukje verder mag en dat ie nieuwschierig wordt naar dat stukje trosgierst buiten zijn bereik en dan komt ie wel... niks forceren want dat werkt averechts..
Hier op het forum staat een stappenplan om je valkje tam te maken, wacht... ik zal het voor je opzoeken...

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Als het goed is, kun je op bovenstaande link klikken.

Heel veel succes hiermee.. zelf heb ik ook twee valkjes die ik bezig ben tam te maken.... blijven proberen en dan komt het vast goed  ;)

Succes  :D

Groetjes Manon

♥Debby♥

Hoi Joyce, wat leuk dat je een dagboekje geopend hebt.. Leuke naam Percy!!

Succes met het tammaken.. het is inderdaad best een kluif bij een valkje van 4 maanden.. komt hij uit een voliere of bij iemand binnen vandaan?

Groetjes.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

joyce1

Percy komt uit Deventer, zat in een soort binnenvoliere. Ik dacht dat ie al wat gewent was maar bij het ophalen bleek dat dus van niet. ik wilde mijn zoontje ook niet teleurstellen dus heb em maar gewoon meegenomen. Het kost nu gewoon wat meer tijd en geduld om em tam te krijgen, maar de aanhouder wint hè ;) Ik ben nog steeds aan het klooien met de foto's komt er vandaag nog op dat MOET!!! >:( hahahahaha

♥Debby♥

Heb je de foto al wel op je pc staan?

joyce1

nee de foto's staan nog op mijn mobiel..... :-X en als ik de bluetooth in wil schakelen kapt de muis ermee lol ik verstuur em wel per email......naar mijn pc..... kijken of dat lukt
::)

joyce1

yessssssssssssssss tis gelukt!!! :P Dit is dus onze Percy

♥Debby♥

Een wildkleur man... gaaf hoor... je ziet z'n koppie al geler worden... en dat wordt alleen maar geler en geler..  :D

Mooi valkje hoor!

joyce1

Ja tis een scheetje!! lekker wijs en vrolijk, dat begint ie nu een beetje te laten zien. Als mijn zoon op de bank gaat zitten met wat lekkers gaat hij spontaan mooi fluiten en ben nu een week het mooie meiden fluitje fuut few aan het fluiten en toen ik net de kamer binnenkwam floot Percy het ook!!!! ( ik wist wel dat ik een lekker ding was hahahaha) ;D Echt leuk hoor als je het terug hoort!!

♥Debby♥

Jaa... het bouwvakkersfluitje noem ik dat..  hahaha.. doen ze hier ook inderdaad..

Als je steeds herhaaldelijk het zelfde deuntje fluit kunnen ze heel veel leren..

ze doen hier ook het AANVALLUH deuntje..  helaas kan ik zelf niet fluitje dus wat ze leren komt van mijn man..

Wat ook leuk is.. het deuntje van de dikke en de dunne.. klinkt ook heel vrolijk..  :)

joyce1

hahahahah ja cool!!! is echt leuk dat ze het zo snel oppikken! Mijn zoon wilde graag het mooie meiden deuntje voor het geval als er volgende zomer meisjes met korte rokjes langskomen hahahaha  ik ga nu bezig met the pink panther........hihi kijken hoe snel ie dat oppikt :P