tip voor vliesjes verwijderen (voederbakje)

Gestart door leen, 21 oktober 2002, 01:11:20

« vorige - volgende »

leen

21 oktober 2002, 01:11:20 Last Edit: 21 oktober 2002, 01:13:38 by leen
 :D een leuke tip
elke dag dien je de vliesjes die de valkparkiet achter laat weg te blazen.
Ik doe het als volgt ik ga buiten staan met haardroger
en blaas even over het voederbakje!!!!!!
Alle vliesjes vliegen zo weg en zonder dat ze in je gezicht vliegen.
Nog een vraagje ik heb onze valkparkiet (aïko van 9 oktober in het bezit) hij is geboren op 21 augustus maar eet nog geen groentjes of fruit? normaal?? of is het te vroeg??
 ;D

Peter

Hoi Leen,

Bedankt voor de tip!
Het komt veel voor dat tamme valkparkieten geen groente en fruit eten. Bij ons eten ze gelukkig wel groente en fruit dit hebben ze als volgt geleerd: Ze willen alles wat wij ook eten, dus dat werd veel fruit eten. Ze wouden het niet eten als we het zo in de kooi neerlegde, maar wel als ze echt zagen dat wij het aten. Waarschijnlijk jaloers gedrag ofzo maar daardoor begonnen ze wel fruit te eten. Nu zijn ze er gek op!
Let wel op:
Niet te vaak kiwi voeren
En zeker GEEN advocoda voeren, da's dodelijk!!!

Groetjes,
Peter

cisca

Hallo Leen.
het probleem met de vliesjes hebben mijn valkjes zelf opgelost,en waarschijlijk is dit een natuurlijk gedrag.mijnvoerbakken staan op de grond en als ze aan het eten zijn gaan ze regelmatig op de voerbak staan en gaan dan hevig vladderen op deze manier verwijderen ze zelf de vliesjes van het voer.

franky

hallo iedereen
mijn valkje kuifje eten ook geen fruit tot wij het hem veel gaven en is hij er daar zot van maar tuurke mijn anderen valk heeft ook nog niet graag maar na een tijdje beginen ze het lekker te vinden
groetjes,frank

roderick

hallo valkenliefhebbers

Ik hoef nooit de vliesjes weg te blazen ik gebruik xtra vital voer waarbij een maatschepje zit ze krijgen allebij anderhalf schepje per dag dat zet ik 's ochtens in de kooi een de volgende ochtend haal ik het er uit en gooi in het weg en dan krijgen ze weer vers voer ze hebben het meesal op een dag wel helmaal op dus ik verknoei niets . Trouwens dat xtra vital is een echte aanrader ik heb een bericht er over gepost onder voeding

groetjes roderick

franky1291

 ::) Ik was bij de dierenarts en die zei dat ik geen zaad maar pellets aan mijn vogels moet geven. Wat vinden jullie?
greetzzz Franky

annemiek_botter

Hoi

Je moet vogels alleen pellets geven als ze ziek zijn. Door pellets stompen ze af en juist door het pellen van de zaadjes kunnen ze zich goed vermaken op een dag.

Groetjes Annemiek