29 april 2024, 23:43:39

Yeni's Vriendjes deel II...3 donsjes

Gestart door Anja, 17 oktober 2008, 20:40:44

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Worden ze groot zeg anja
En vooral lieve foto's met je kindjes zo bij je
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

mila

hoi anja

jammer dat ze gaan plukken..

en caroline nee hoor het is niet alleen bij valken hoor plukken.
grijzen roodstaarten kaketoe´s doen het ook hoor....

wel weer super cute foto´s hoor....

groetjes

Kimm

wat lijkt mij dat heerlijk anja om met 4 van die kleintjes lekker te zitten.  :-*

mooie foto;s trouwens  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♪ Marlies

Ik schrok toen ik je titel zag, en was eigenlijk een beetje opgelucht dat het  " maar "  :-\ om plukken gaat.
Helaas is daar weinig tot niks tegen te doen en waarschijnlijk wil Yelo nog een nestje gaan beginnen. Misschien is het inderdaad beter om de jongen verder met pap groot te brengen want ik geloof nou niet dat het voor de valkjes zo'n leuke ervaring is.

En plukken komt inderdaad bij andere vogelsoorten ook voor. Wij hadden een koppel roodruggen die dit ook deden en bij Martin zitten er ook aga's die het doen. :-\

Succes verder.
Het zijn trouwens wel scheetjes hoor. :D

Marian

Hoi Anja,

Ach wat rot dat ze zijn gaan plukken :-\
Ik ken de geluidjes niet die ze dan maken, maar als dat lijkt op wat ik hier wel eens hoor wanneer ze elkaar te hard kroelen, dan is dat geen fijn geluid  :( ...
't zijn wel scheetjes hoor! En ze zitten zo lekker bij je :-*


Groetjes, Marian

Anja

Dank je wel voor jullie berichtjes.

Het was niet om aan te horen hoe die kleintjes schreeuwen van de pijn. Met 4 valkjes sterk zeg.
Mama Yelo had de smaak zo goed te pakken dat ze niet meer te stoppen was met plukken >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Gisteravond heb ik haar weg gehaald en ze in de grote kooi bij Yobi en Yunah gezet. Een geschreeuw heen en weer tussen Yelo en Yingo en toen heb ik maar een doek op de grote kooi gedaan.

De kleintjes had ik gewogen en een beetje bijgepapt omdat de kropjes goed gevuld waren.

Papa Yingo (geelwang) heeft vandaag de hele dag alleen gevoerd. Toen heeft vanmorgen gewogen en gekeken en heeft ook weer een beetje bijgepapt. 2 ml per valkje.
Om 14.00 uur heb ik ze gewogen en Yingo zelf weegt nog steeds 74 gram, Do zit op 88 gram en de andere 3 zitten rond de 98 gram. Ze zijn nu 3 en een halve week oud dus volgens mij zijn het prima gewichten.

Ook heb ik het bakje uit de kooi gehaald want ze klimmen op het randje en kukelen zo de kooi in  ;D ;D ;D ;D ;D

Ik heb geprobeerd om Yelo nog even terug te zetten maar zij vloog gelijk op de jonkies af en begon met plukken. Zij komt dus NIET meer in de kooi.

Ik ben supertrots op papa Yelo want dit had ik nooit verwacht.

O ja ik heb nog een vraag. Volgens het schema moet ik 3 maal daags bijvoeren. Om 7.00 uur om 17.00 uur en om 23.00 uur. Redden de kleintjes het zonder iets te krijgen tussen 7 en 17 uur? Papa voert meer keren per dag.

Heb ook nog een paar foto's van gisteravond.

Liefs,

Anja



























Monky

Och jee.... zo zie je maar... ik heb helemaal gemist dat je jongen had... ik bedoel je valkjes natuurlijk  :-[ ;D

Gefeliciteerd in elk geval!! Ze zijn al een aantal weken oud zie ik wel. Het zijn wel schatjes om te zien!

Heel veel plezier met deze jongen  :-*

Groetjes,
Monky

patty_dordtse valkjes

Hoi anja,

Als papa tussendoor zelf voert komt het wel goed hoor.
als ze papa niet hadden moesten de kleintjes daar ook aan wennen en geloven dat ze dan niet meer krijgen in de tussentijd.

Maar ze hebben papa dus ze zullen niks missen met zulke gewichtjes volgens mij ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

amazingleeuwtje

Hoi Anja,

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen om ma niet bij de kleintjes te laten, zeker omdat pa ze zo goed verzorgd..

Ik geniet elke keer van jou foto's, zo gaaf hoe ze alle 4 lekker in jullie nek/hals zitten ;D..

Liefs Syl

Anke

Hoi Anja
Ik kan me voorstellen dat je Yelo weg hebt gehaald vanwege het plukken.

Met jouw hulp zal Yingo het vast goed redden om zijn kleintjes groot te brengen.
Succes!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

anika_en_spirit

Hoi Anja,

Volgens mij was ik nog niet eerder in jouw boekje geweest..

Wat heb je daar een prachtig nestje! Leuk, zo gevarieerd.
Jammer dat mama Yelo zo aan het plukken is. Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt om haar weg te halen.
Wat is papa Yingo een superpapa! Een geelwangventje nog wel, die de zorg voor zijn kleine humpies op zich neemt verdient een dikke 10!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Creatura

Hey Anja,

Och jee, Yelo is ook meteen goed doorgeslagen in het plukken zeg ??? :( Raar hoor; waarom zou ze dat zomaar ineens zijn gaan doen..?
Maar wat fijn dat Yingo ze zo goed verzorgt. En dat voor een geelwang he :D

De foto's zijn hartstikke leuk! Je kleintjes worden echt al mooi, en ze zijn om op te vreten!! ;D

groetjes, Renske

Kaatje

Hoi Anja,

Wat zijn de kleintjes groot geworden en wat leuk dat je zelf 2 kleintjes houd. Mama Yelo heeft inderdaad snel geplukt zeg  :o

Op papa Yingo kan je echt trots zijn, wat een heerlijk lief snuitje heeft hij toch!

Ik heb weer genoten van de foto's, ook kom ik je bedanken voor de mooie kerstkaart  :-*

Liefs, Karin

Kimm

hoi anja,

ik denk een goed besluit hoor. als het nu zo ook goed gaat, waarom niet.
ik heb genoten van jouw foto's!! ik vind ze prachtig  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoi Monique,

Dank je wel en ze zijn 3 en een halve week oud. Plezier hebben we zeker.

Hoi Patty,

Dank je wel voor het antwoord. Ik weeg ze maar een keer extra en dan zal het wel goed komen hoop ik.

Hoi Syl,

Ik weet zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen. Nu roepen pa en ma wel wat naar elkaar maar dat kan ik beter horen dan het krijsen van de pijn van de jonkies.

Heerlijk hoor als ze zo in mijn nek liggen.

Hoi Renske,

Dat is ze zeker. Ik denk dat ze het op de een of ander manier heeft geproefd. Er zit namelijk een zoete stof in de veertjes en daar heeft ze duidelijk de smaak van te pakken.

Voor een geelwang doet hij het super.

;D ;D ;D ;D ;D Yelo plukt en jij komt met de opmerking dat ze om op te vreten zijn ;D ;D ;D ;D ;D

Hoi Karin,

Graag gedaan meid.

Ja mama Yelo ging als een sneltrein hoor. Op papa zijn we echt trots. Dat kleine ventje doet het dan maar even.

Fijn dat je genoten hebt van de foto's.

Hoi Kim,

Ik weet het zeker. We kijken nu wel hoe het gaat. We hebben 2 man als back up mocht pa niet meer voeren dus komt goed.

Dank je wel en fijn dat je hebt genoten.

Liefs,

Anja

ps de volgende sessie foto's komen er aan.