De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Sally

Hoi hoi,

Alles gaat hier super goed

De kleintjes zijn bijna 8 weken oud, gaat snel zeg  :-\

En morgen ga ik nogis een poging doen om ze binnen te zetten (kijken in hoeverre ze zelfstandig eten)  ;D

Mijn cinnamontje blijft wel lekker buiten, omdat die anders nog een hele winter binnen moet blijven, en dat is niet de bedoeling denk ik.
En aangezien die lekker tam is (zonder problemen opstappen, en lekker op mn schouder komen dutten en spelen met mn haar) zal die wel lekker tam blijven denk ik.

De andere 4 zijn net iets schrikachtiger, en stappen niet zomaar op (enkel voor trostgierst  :P)

Ik heb 1 geïnteresseerde koper (hoop ik)
T zou zijn voor binnen om hem/haar tam te maken. Dus dat zit wel goed denk ik.
En mn schoonbroer kent hem, dus zal dr nog wel iets van horen dan.
Heb nog wel effe gevraagd of hij vanplan is om dr later nog n maatje voor bij te halen, want dat ze niet zo graag alleen zijn (als er niemand thuis is), nu nog effe afwachten wat hij hierop gaat zeggen.

Sally

Bijna een maand verder...

En nog steeds geen nieuwe thuis gevonden voor mijn kleintjes :(. Ik wist niet dat dat zo moeilijk was.

Ze zijn stuk voor stuk super op hun eigen manier.

T bontje is er eentje die liefst op zichzelf is, gaat nooit zelf naar mij toe komen (of ik moest hem/haar) verleiden met trostgierst. Maar opstappen ofzo, neej hoor handen zijn veel te eng.  :P Nog te reserveren

Mijn cinnamonnetje is echt lief! Die stapt zonder twijfelen op, komt op mn schouder zitten spelen met mn haar, met koordjes van mn trui/jas, zelfs een kroeltje kan ze af en toe appreciëren  :-*

De cinnamon geparelde (wil ik mss ook zelf houden) komt dikwijls aangevlogen op mn schouder om te spelen met mn haar, koordjes... Maar opstappen? Nee hoor, dat is iets teveel van het goede  :P

Het wildkleurtje komt iets minder iets zeggen, maar durft ook wel is op mij te landen om mee te spelen met de broertjes en de zusjes. Ook voor hem/haar is het opstappen iets teveel gevraagd, of er moest trostgierst te verdienen vallen  :P
Nog te reserveren

En dan als laatste hebben we ons ukkepukje, de wildkleur geparelde.
Die begint ook uit zijn/haar schulp te komen, en komt ook meer en meer naar mij toe. Stapt zelfs op (als ie zin heeft) meestal als ie al op mn arm zit, niet vanaf een stok.  :)
Hoezo eigewijs?  :P
Nog te reserveren

Met de rest van mn valkjes gaat ook alles enorm goed.
Indy en Tommie (de 2 valkjes die van Caroline komen, toevallig?) zijn aan het koppelen. Ik zie ze steeds vaker en vaker bij elkaar zitten, en ze vragen ook kroeltjes van elkaar, maar geen 1 van de 2 geeft die. Ze willen allebij tergelijk gekroeld worden door elkaar  :P

Dat wil zeggen dat ik dan 3 koppeltjes heb in de voliere, nuja 3? 2 normale koppels Demi met Kenji en in de maak Tommie met Indy, en 1 moeder en zoon koppel  ::)

Als ik nogis n foto-toestel kan bemachtigen ga ik snel nogis foto's maken.

Sally

Ook al krijg ik hier geen reactie meer.. Zal toch maar mn beloofde foto's plaatsen.

Het koppeltje in de maak
Kroelen!












Mijn vriendinnetje  :)



En dan de kindjes die zo mooi geworden zijn (al zeg ik het zelf)  :P

Het lekkere bontje
!!Nog te reserveren!!










Samen met het wildkleurtje
nog te reserveren!!!








Da smoeltje is toch onweerstaanbaar he  :-*


Het schattige kleintje , widkleur gepareld
nog te reserveren!!!


Cinnamon gepareld


Samen met wildkleurtje


En dan mijn cinnamonnetje  :-*








Samen met widkleurtje


Bailey met mn bruintje


En een hoopje valk en kwartel

Larissa

Hey Sally

Super foto's heb je gemaakt heerlijk dat kroelen van die valkjes.
Zag ik het nou goed dat jij twee kwartel mannen in de voliere hebt ?

En ach het is over al rustig in de boekjes....denk dat ze allemaal nog druk zijn....
Hoop dat je jongen gauw gereseveerd zijn

Knuffels

Sanne388

Wat een prachtig koppel zijn die kroelende 2 !
En je jongen zijn ook prachtig !
Dat bontje met die giga kuif is echt superleuk,
En de 2 geparelde vind ik ook prachtig.
Als ik de plek had had ik er zo 1 meegenomen  ::),

Saar


samantha21

wat een leuke foto;s zeg...
ik wou dat ik zon lekker schatje van je over kon nemen. maar daar heb ik helaas geen plek voor.
maar ze zullen wast een warm onderkomen vinden wat ze zijn echt prachtig  :)

Sally

@ Larissa, ik heb geen 2 kwartelmannen in mn voliere zitten hoor.
Heb ik wel gehad (was een witte die als vrouw verkocht was), maar die heb ik weg moeten doen omdat ze begonnen te vechten...

Thx voor de reacties  :)


Weer lang geleden dat ik hier iets gepost heb...
Ik heb weinig te vertellen, alles gaat gewoon goed..

Alleen zit ik nog steeds met mn 5 jong in de voliere.. Krijg ze niet verkocht, maar ze zitten niet in de weg natuurlijk. T is nu wel lekker druk natuurlijk.  :P.

Het wildkleurtje krijgt al wat gele vlekjes in zen gezichtje, en fluit er soms op los, dus van deze weet ik al zeker dat het n ventje is.
zoekt nog n lief baasje!

Mn cinnamonnetje fluit ook wel wat af.
blijft lekker bij mij :d

De bonte fluit ook, dus denk dat deze 3 ventjes zijn...
zoekt nog n nieuw baasje

De geparelde en cinnamon geparelde zijn stiller, dus gok dat deze 2 popjes zijn. Maar kan er natuurlijk helemaal naast zitten he.  :)
zoeken nog een nieuw baasje

Ik zie de kleintjes t liefst terug in de voliere, ze zijn daar groot gebracht door hun eigen ouders, en ze zijn niet handtam.
T wildkleurtje en cinnamon en gewone geparelde komen soms wel bij mij zitten, maar als ik met mn handen naar hun toe ga vliegen ze weg.
Ze komen ook allemaal als ik trostgierst bij heb.  :)
De gewone cinnamon stapt gewoon op, maar die blijft lekker bij mij.  :-[


Voor de rest zijn Indy en Tommie begonnen met wippen, en heeft Indy al 2 eitjes gelegd :s. Ze mogen ze natuurlijk niet uitbroeden, is me veels te koud in de voliere. Maar ze kijken er niet naar om,en zolang laat ik ze gewoon liggen. Als Indy begint te broeden worden ze netjes omgeruild voor nepperds.

En met de rest van de vogeltjes is alles gewoon goed.  :)

Sally

Even het stof van mn boekje halen..

Ik heb eigenlijk niet heel veel te vertellen, t gaat hier gewoon goed.

Indy en Tommy hebben besloten om aan een nestje te beginnen in een hoekje op de grond, ze heeft 4 eitjes gelegd en broeden mooi ieders om toer. Maar ik heb ze omgewisseld voor nepperds, omdat ik nog steeds de 4 kleintjes van vorig jaar heb die ik maar niet verkocht krijg...  :-\
En ook omdat ik niet weet hoe ze het gaan doen met een nestje, ik heb sinds een maand een vaste fulltime job, dus kan niet zomaar ingrijpen als het fout gaat.

Er zit ook een kleintje van vorig jaar op een eitje te broeden, of het van haar is weet ik niet. Maar ik zou denken van wel  ::)
Die is dr dan wel super snel bij, ze is van vorig jaar begin augustus.

De kwarteltjes zijn ook begonnen met de eitjes. Super toch die voorjaarkriebeltjes  ;D

Onderant nogis nieuwe foto's trekken se.

Alexandra

Hoi Sally,

die kleintjes zijn niet handtam hè... dit omdat een vriendinneke van mij gisteren mijn valkje heeft gezien en er helemaal lijp van is, maar zij wil een super tamme hebben ...

hoor het wel weer .

correctie; zie net jouw advertenties op de verkoop pagina.. dus mijn vraag is al beantwoord ...

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl