4 augustus 2025, 00:38:34

Yeni's Vriendjes deel II...3 donsjes

Gestart door Anja, 17 oktober 2008, 20:40:44

« vorige - volgende »

Kimm

ach meis  :'(  :'(

je zal ongetwijfeld weer super advies zometeen krijgen hier.
ik blijf ondertussen duimen en aan jullie denken!!!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

hoi,

het leek toch goed te gaan mss hou ze haar hoofdje zo gebogen omdat ze moe is van alles...

heb je er terug gelegt en was ze nog wel warm?
even weer opwarmen en nog een keer proberen.
want overdag is het ook goed gegaan toch...

en als dat niet lukt hoop ik dat iemand verder advies geeft want ik ben bang dat ik straks het verkeerde zeg  :-[

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Karin

Is het mogelijk om het half-half te doen ? Als je er niet bent apart in een kooi met lamp en als je er wel bent bij de ouders zodat je het in de gaten kan houden. En dan zelf een keer of 3 per dag pappen en de rest aan de ouders over laten ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

jonge valkjes te koop

Anja

Ze was nog warm toen ik ze terug heb gelegd. Net gekeken en nu wordt ze weer gevoerd en heeft ze bijna de langste nek.

Ik denk dat zij, omdat ze de kleinste is, sneller moe is en daarom haar koppie laat hangen.

Ton is de hele dag thuis dus hij kan haar in de gaten houden. Hij heeft 5 keer gepapt vandaag.

Ik wist niet dat ik zo'n zorgen kon hebben om zo'n klein vogeltje.

Liefs,

Anja

Caroline

30 november 2009, 22:12:42 #1205 Last Edit: 30 november 2009, 22:14:44 by Caroline
Jeetje, wat balen ....

Je was zo lekker enthousiast.

Misschien is het een idee wat Karin schrijft, dan ligt ze in ieder geval veilig als je het niet ziet.

Aan de andere kant .... nu is het 2 x kleine Do .... waarom??

Omdat ze te licht is?? DUs makkelijk meegesleept wordt door pa of ma ... dus pech.

Of mankeert Do iets en hebben de ouders dit door en verwijderen ze haar steeds uit het nest.

Is het het laatste is ze misschien beter af om apart te zitten, dan blijven de ouders dit waarschijnlijk doen.

Is het pure pech .... dan zou ik kijken of je niet het nest kun verhuizen naar iets met hogere randen, waaruit Do niet kan vallen, dan kan ze in ieder geval nog terug lopen/kruipen naar broertjes en zusjes mocht ze mee gesleept worden.

Persoonlijk ben ik een voorstander om jongen in zo'n situatie zo lang mogelijk bij de ouders te laten, er gaat niks boven de warmte van de ouders en .... nestgenootjes en uiteraard de voeding van pa en ma.

Probeer het desnoods de rekken tot ze een week of 2 - 2 1/2 is, op die leeftijd is de overlevingskans net iets groter bij volledige handopfok.

Sterkte/succes!!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Weer ff opgelucht anja wel blijven doorademen hoor!!!

Ik weet er alles van....
heb het gehad met me 1ste koppel die waren van nest afgegaan en ging hoe dan ook niet meer terug terwijl de eitjes tikte ...(gizmo_spikey dagboekje)en heb dat zelf met warmtelamp etc uit laten komen en zo vanaf dag 1 de zorgen gehad  ;D ;D ;D

maar komt vast goed hoor met do'tje met zulke handjes en oogjes en oortjes om haar heen  ;D ;D ;D

liefs patricia
jonge valkjes te koop

Anja

Dank je wel allemaal.

Ik ga eens kijken of ik inderdaad niet iets hoger kan vinden. Ik wil ze eigenlijk zo lang mogelijk bij moeders onder haar vleugels laten. Ze wordt niet afgestoten hoor., Ze is nu net weer gewoon gevoerd.
Nu heb ik er weer een beetje vertrouwen in.

Maar als ik een nieuw bakje/doosje er in ga zetten blijven de ouders dan wel voeren?

Liefs,

Anja

Caroline

Iets als een schoenendoos of zo ....

Kijk het even aan, desnoods vanaf morgenochtend als Ton het goed in de gaten kan houden.

Twijfel je of ze blijven voeren is het nog zo omgewisseld naar de ouwe situatie.

Haal het schaaltje er dan even uit morgen maar bewaar hem desnoods nog even met de poepjes e.d. Mocht het dan nodig zijn het om te wisselen dan herkennen ze het mogelijk nog.  ;)

Ouders laten makkelijker hun eitjes in de steek dan hun jongen, dit laatste doen ze niet zo vaak.

Komt vast allemaal goed.

Zeker als je met overtuiging kan zeggen dat ze kleine Do niet afstoten, dat is een goed teken.  :D

Trusten voor straks .... goed proberen te slapen hoor, je hebt morgen weer een drukke dag zelf.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Dank je wel Caroline.

Dat gaan we proberen. Nu ga ik mijn bedje opzoeken want ik heb een lange werkdag voor de boeg. Van 7.45 tot 19.00 uur.

We houden jullie op de hoogte.

Liefs,

Anja

Anja

Goedemorgen,

Do is de nacht goed doorgekomen. Ze lag vanmorgen heerlijk onder moeders vleugels (ze is de enige die er nog onder past  ;) ;) )
En net is ze gevoerd door mama Yelo. Ton gaat het weer in de gaten houden. Tussendoor moet hij even naar de Jumper om voer en trosgierst in te slaan. Dit vliegt er doorheen hoor.

Nu ga ik rennen want ik moet gaan werekn.

Fijne dag iedereen.

Liefs,

Anja

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

patty_dordtse valkjes

Werkse anja

en tot vanavond

succes ton vandaag met de kids ;D
jonge valkjes te koop

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar