6 mei 2025, 18:56:44

veel poepen,

Gestart door anita en snowy, 13 oktober 2008, 14:27:50

« vorige - volgende »

anita en snowy

hallo,
ik heb me jonge valkparkiet vanaf juli,
het gaat super goed , hij is erg jaloers als andere bij me in huis zijn, fluit veel, en eet goed , ik heb het idee als ik hem fruit geef dat hij daar steets aan de dunne van gaat , kan dat ? dus krijg hij alleen voer en eivoer erop, en trosgere..het zijn ontlasting blijft ook aan zijn achter werk hangen, is groen met wit ,
wat moet ik doen en kan het zijn ?
gr anita en snowy

Kimm

hoi,

hoe is de ontlasting als je geen fruit geeft?

ze kunnen er inderdaad van aan de dunne raken, maar als je het niet geeft moet het gewoon vast zijn.

je moet het wel schoonmaken van zijn kontje, dat kan je even met gekookt water doen en dan wat deppen met een watje. ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

anita en snowy

hoi ,
als ik geen fruit geef, of iets gaat het wel,maar hij moet toch vitamine hebben ?
ook ruikt de onlasting erg , aparte lucht
moet ik iets van ander voer geven ? 
gr anita

♥Debby♥

Ik denk dat je er goed aan doet om even een ontlastingsonderzoek te laten doen.

probeer door folie in de kooi wat poepjes op te vangen... deze kan je vaak versturen naar een vogelarts, wel even van te voren kontakt opnemen natuurlijk.

Ze kijken dan naar bacterieën in de ontlasting. Ik zou dat zeker doen zodat je zeker bent dat het niets is van een ziekte..

vooral als het blijft plakken en stinkt.. ik zou daar geen risico's meenemen.

Ik weet dat er hier dames zijn die zulke onderzoeken bij Dr. Feld laten doen, en omdat je het op kan sturen kan dat vanuit het hele land.

Zijn telefoonnummer staat in de lijst bij dierenartsen links in je scherm. Bel even en vraag of je het op mag sturen en dan zullen zij je wel uitleggen hoe je dat het beste kan doen en met welke informatie erbij.

Groetjes en Succes.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.